Lewis Hamilton nyerte a Stájer Nagydíjat

Lewis Hamilton győzelmét hozta a Forma-1 történelmének első Stájer Nagydíját Bottas és Verstappen előtt. A középmezőnyben óriási harcok mentek, a Ferrarik pedig három kanyar után ütötték ki egymást.

A szombati borús napnak vasárnapra már nyoma sem volt a Red Bull Ringen. Napsütéses időben rendezték meg az évad második versenyét, immár Stájer Nagydíj néven. 

Négy versenyző is büntetést kapott az időmérőt követően. Lando Norris már az első szabadedzést követően megkapta a három helyes rajtbüntetését, amit még azért kapott, mivel Latifi miatt érvényben lévő sárga jelzésnél előzött. A McLaren brit pilótája, így a hatodik helyről a kilencedik helyig csúszott vissza.

Charles Leclerc is három helyes rajtbüntetést kapott, ő Danyiil Kvjatot tartotta fel az időmérőn, ami végett a futamot majd a tizennegyedik helyről kezdheti meg.

Az időmérőn autóját megtörő Antonio Giovinazzi váltócsere miatt kapott egy öt helyes büntetést, de mivel az időmérőt is a tizenkilencedik helyen zárta, így pozíciót ezzel nem veszített.

Hogy miért nem a huszadik rajthelyről vág neki az Alfa Romeo olasza a versenynek az Romain Grosjeannak köszönheti, akinek csapata megszegte a parc fermé-szabályokat szombaton. Az időmérőt műszaki gondok miatt kihagyó francia versenyző autóját nemcsak, hogy két órával hosszabb ideig szerelték, mint megengedett lett volna, ráadásul tették ezt úgy, hogy a szerelés ideje alatt nem volt ott FIA ellenőr, ami miatt a futamról való kizárás is fenyegette a franciát. Ezt végül megúszta, viszont a 71 körös futamnak csak a bokszutcából vághatott neki. 

Mivel a szombati időmérő végig esős körülmények között zajlott, így mind a húsz pilóta szabadon választhatott gumit a rajthoz. A mezőny többsége (14 pilóta) a lágy gumikat választotta a rajthoz, köztük az első hét helyről indulók, míg a közepes gumikon hatan rajtoltak (Ricciardo, Vettel, Kvjat, Räikkönen, Latifi, Giovinazzi).

 

Lewis Hamilton nagyon jó ütemben kapta el a rajtot, megőrizte a vezetést, miközben a második helyről induló Verstappennek pedig sokkal inkább Sainzra kellett figyelnie, aki nagyon jó rajtot vett, de előzni nem tudott.

A rajtot követően az 1-es kanyarban, a nyolcadik helyről induló Daniel Ricciardo nyert úgy egy pozíciót Gasly-val szemben, hogy a kanyarban egy picit megpöckölte a franciát, aki ezzel lendületet veszített.

Már rögtön a rajtot követően be kellett küldeni a biztonsági autót, miután a két a Ferrari ütközött egymással. Vettel a közepes gumikon nem tudott jó rajtot venni, így pár pozíciót veszített, míg Leclerc a tizennegyedik helyről igyekezett a lágy gumikon minél több pozíciót nyerni. Ennek esett áldozatául a monacói, aki a 3-as kanyarban igyekezett olyan szűken fordulni, amennyire csak lehetett, azonban a belső kerékvető megdobta Ferrariját, amivel pedig eltalálta saját csapattársa autóját. A balesetben Vettel hátsó szárnya leszakadt, míg Leclerc-nek az első vezetőszárnya és a padlólemeze sérült meg.

Ugyan mind a ketten behajtottak a bokszba, ahol Vettel egyből a garázsba hajtott, míg Lecler egy szárny cserével folytatta ugyan a futamot, de az 5. körben a padlólemez sérülés miatt, ő is kiállt a versenyből.

 

 

A rajtot követően az állás: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Sainz, 4. Bottas, 5. Albon, 6. Ocon, 7. Ricciardo, 8. Gasly, 9. Norris, 10. Stroll, 11. Russell, 12. Magnussen, 13. Kvjat, 14. Giovinazzi, 15. Perez, 16. Latifi, 17. Grosjean, 18. Räikkönen, 19. Leclerc.

A biztonsági autó nem volt sokáig kint a pályán, a negyedik körben ismét szabad volt a versenyzés.

Hamilton és Verstappen egyből ellógtak Sainzcal szemben, akit a 6. körben Bottas, majd a 8. körben, Albon is megelőzött, amivel visszacsúszott az ötödik helyre.

Az újraindítást követően George Russell a Kevin Magnussennel való párharca során lesodródott a pályáról a 6-os kanyarban, amivel a tizenegyedik helyről a tizennyolcadik helyig esett vissza.

Az új rajt után a Racing Pointok elkezdtek fokozatosan előrejönni a mezőnyben. A 18. körben már a Stroll - Perez páros a nyolcadik és a kilencedik helyen haladtak úgy, hogy Stroll a futamot a tizenkettedik, Perez pedig a tizenhetedik helyről kezdte a futamot.

Miközben a rózsaszín autók jöttek előre a mezőnyben, a Renault-nál egy házon belüli harc alakult ki a lágy gumikon levő Ocon és a közepeseket használó Ricciardo között. A két versenyző első komolyabb összecsapása a 17. körben történt meg, amikor az ausztrál versenyző a 4-es kanyarban a külső íven próbálta körbeautózni csapattársát, azonban Ocon ezt még le tudta védeni. Két körrel később viszont Ocon már nem tudott védekezni, Ricciardo akkor a DRS-sel együtt könnyedén megelőzte őt, átvéve tőle a hatodik helyet.

Az élen ekkor Lewis Hamilton Max Verstappent 5 másodpercre leszakította magáról, miközben a hollandra egyre jobban kezdett közeledni a másik Mercedesszel Valtteri Bottas. A 24. körben már 2 másodpercen belül volt a Red Bull versenyzőjéhez képest.

De mielőtt Bottas utolérte volna Verstappent, a 25. körben jött a holland közepes keverékű gumikért. Verstappen a kiállást követően a harmadik helyre tért vissza, csapattársa, Alexander Albon elé.

A 26. körben Esteban Ocon hajtott a bokszba, azonban a Renault francia versenyzője nem kerékcsere miatt, hanem azért, hogy kiálljon a versenyből hűtési gondok miatt.

Az élen autózó Lewis Hamilton a 28. körben jött a bokszba közepes gumikért, amikkel könnyedén visszatért Verstappen elé a második helyre, a futamot pedig ekkor Bottas vezette.

A középmezőnyből elsőként Carlos Sainz hajtott a bokszba közepes gumikért, azonban kerékcseréje nem volt tökéletes, a bal hátsó kerekének rögzítésével voltak gondok.

Erre reagálva a Racing Point a következő körben hozta Strollt kerékcserére (közepes gumi), amivel sikerült átugrania a McLaren versenyzőjét. 

A 35. körben, a futamot vezető Bottas is közepes gumikra váltott, amikkel Verstappen mögé, a harmadik helyre tért vissza a pályára.

Lance Stroll, hogy csapattársa a kerékcserét követően ne elé térjen vissza a pályára, igyekezett minél gyorsabban megelőzni a kerékcserén még nem levő Alfa Romeókat. A 36. körben Räikkönent, majd egy körrel később Giovinazzit is megelőzte.

A másik Racing Pointtal, Sergio Perez a 39. körben állt ki közepes gumikért. A kerékcsere nem sikerült annyira jól, így Stroll elé nem, de Sainz elé sikerült visszatérnie, azonban a McLaren spanyolja a második DRS-zónában könnyedén megelőzte őt, azonban a 6-os kanyarban, a külső íven visszaelőzte Sainzot! Mindezt úgy, hogy még nem voltak teljesen üzem melegek a gumik.

 

 

A kerékcserékkel egyébként a két Racing Point, de még Daniel Ricciardo is átugrotta Carlos Sainzot, aki ezzel három pozíciót bukott. Ricciardo még a 38. körben ejtette meg a kerékcseréjét, ahol lágy gumikkal sikerült Stroll elé visszatérne az ötödik helyen.

A 46. körben, Sergio Perez csapattársát, Lance Strollt támadta meg a hatodik helyért, akit egy nagyszerű párharcot követően, ahol több kanyaron keresztül is egymás mellett haladtak, megelőzött Stroll a következő körben megpróbált visszatámadni, de nem volt elég közel ahhoz, hogy megelőzze Perezt.

 

 

Perez a 48. körben már Daniel Ricciardót üldözte az ötödik helyért. A mexikói versenyző a második DRS-zónában könnyedén elment a Renault versenyzője mellett.

Ricciardo ezt követően sem nyugodhatott meg, mivel egy körrel később a másik Racing Pointtal, Lance Stroll is megtámadta őt. Előzni ekkor még nem tudott. A következő körökben többször is próbálkozott, míg

Miközben Stroll Ricciardót támadta a hatodik helyért, aközben Perez a leggyorsabb köröket folyamatosan megfutva igyekezett feljönni a negyedik helyen haladó Alexander Albonra.

Az 56. körben, Sergio Perez egy újabb leggyorsabb körrel már DRS-nyitási távolságba került Alexander Albonhoz képest.

A 60. körben, a másik Red Bullos, Max Verstappen sem lehetett nyugodt, mivel az első vezetőszárnyának jobb oldali véglapja megsérült. Ez pedig a negyedik helyen haladó Valtteri Bottasnak jelentett jót, aki folyamatosan közeledett a hollandra.

A 61. körben, a McLarennél hajtottak végre csapatutasítást: Sainz elengedte Norrist, hogy megpróbálja utolérni a Ricciardo-Stroll párost.

Ha pedig közeledés, akkor az élbolyban Valtteri Bottas egyre jobban kezdte becserkészni Max Verstappent, aki rádión arra panaszkodott a 65. körben, hogy a 3-as kanyarból kijövet vezethetőséggel van gond, és a hátsó gumijai pedig elkoptak.

A 66. körben, Bottas a 3-as kanyar felé megtámadta őt, majd a második DRS-zónában meg is előzte Verstappent, aki ezt nem hagyta, és a 4-es kanyarban kívülről bement a finn mellé, akivel több kanyaron keresztül harcoltak egymás mellett haladva, míg végül a 6-osban vissza nem előzte őt.

Egy körrel később Bottas is elment Verstappen mellett, amire a hollandnak már nem volt válasza, így Bottasé lett végérvényesen a második helyezés.

Míg Bottas megelőzte Verstappent, aközben Stroll Ricciardót üldözve elfékezte magát a 3-as kanyar féktávján.

A 69. körben, Lewis Hamilton begyújtotta a rakétákat és 1:06.719-el új körrekordot állított fel. 

A Red Bull a leggyorsabb körért járó 1 pontért kihozta Verstappent lágy gumikért.

A pályán is volt ekkor akció, ugyanis Sergio Perez a 4-es kanyarban bevetődött Albon mellé, akivel hasonló módon ért össze, mint egy héttel ezelőtt Hamilton, de most a Red Bull versenyzőjét nem forgatták ki, maradt a negyedik helyen, miközben Pereznek az első vezetőszárnya megsérült.

 

 

A 70. körben, Lance Stroll is elszánta magát Daniel Ricciardo megtámadására, aki mellé a 3-as kanyarban vetődött be, azonban mind a ketten lecsúsztak az ideális ívről (Ricciardo a bukótérbe ment), amit a rájuk megérkező Lando Norris igyekezett kihasználni. A McLaren brit versenyzőjének sikerült jövőbeli csapattársát megelőznie, Strollt viszont ekkor még nem tudta.

Míg ők hárman egymással harcoltak, aközben Lewis Hamilton karrierje 85. futamgyőzelmét aratta a Forma-1 történelmének 1. Stájer Nagydíján. Valtteri Bottas második helyezésével ráadásul a Mercedes kettős futamgyőzelmet ünnepelhetett.

Max Verstappennek végül nem sikerült megfutni a leggyorsabb kört, ami Carlos Sainz 1:05.619-re módosított, így a harmadik hellyel kellett beérnie.

Csapattársa Alexander Albon ért célba a negyedik helyen, míg az ötödik helyért óriási harc folyt az utolsó körben.

Ennek oka, hogy Perez első szárnya megsérült az Albonnal való koccanás során, így nem tudott gyorsan haladni a pályán, mögötte pedig a Stroll-Norris-Ricciardo hármas érkezett nagy tempóval.

Lando Norris a második DRS-zónában megelőzte Lance Strollt, majd az utolsó körben Sergio Perez mellett is el tudott menni, amivel ötödik lett a McLaren versenyzője.

Sergio Perez végül sérült szárnnyal bejött a hatodik helyen, 66 ezreddel megelőzve a ráeső Lance Strollra és és 138-al(!) Daniel Ricciardót. Stroll és Ricciardo esetét a futamot követően ki fogják vizsgálni, ahol a kanadai versenyző kaphat időbüntetést Ricciardo kiszorítása miatt.

 

 

Mögöttük a kilencedik helyen Carlos Sainz ért célba, aki Forma-1-es pályafutása első leggyorsabb körét szerezte meg.

Az utolsó pontszerző helyen az AlphaTauri orosza, Danyiil Kvjat ért célba.

 

 

Képek: Mercedes-AMG F1 Team (Twitter), Formula 1 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása