Christian Lundgaard pályafutása első F2-es futamát nyerte meg

 

Az F2-es újonc, Christian Lundgaard nyerte meg a Stájer Nagydíj sprintfutamát az első helyről induló Dan Ticktumot és Marcus Armstrongot megelőzve. Robert Shwartzman rögtön a rajt után kiesett, ahogyan a futamot Yuki Tsunoda és a második helyért harcoló Mick Schumacher is feladni kényszerült a futamot, miután beindult az autójában elhelyezett tűzoltókészülék.

 

A szombati esős napot követően, vasárnap már napos idő fogadta a Forma-2 mezőnyét a Stájer Nagydíj sprintfutamán. A körös futam kezdetén a levegő hőmérséklete 17, a pályáé pedig 35 Celsius-fok volt.

A 28 körös sprintfutamot a DAMS brit versenyzője, Dan Ticktum kezdte meg az első rajtkockából köszönhetően annak, hogy az esős főfutamon nyolcadik lett. Mellőle az első hétvégén a főfutamon második helyen végző Marcus Armstrong fog rajtolni, míg a harmadik helyről az új-zélandi csapattársa, Christian Lundgaard rajtolt.

A bajnokság második helyén álló Callum Ilott a negyedik, a főfutamon nagyszerűen teljesítő Mick Schumacher az ötödik, Guanyu Zhou a hatodik, a hétvége eddig két legjobbja Yuki Tsunoda a hetedik, Robert Shwartzman pedig a nyolcadik helyről várta a piros lámpák kialvását.

 

Dan Ticktum jól kapta el a rajtot, megőrizte a vezetést a két ART Grand Prix versenyzőjével szemben, akik a 3-as kanyarban helyet cseréltek egymással, ahol Lundgaard megelőzte Armstrongot. Mögöttük Mick Schumacher is nyert egy pozíciót, ő Callum Ilottot előzte meg a rajtnál.

A rajt legnagyobb vesztese a szombati főfutam győztese, és a futam előtt a bajnokság éllovasa Robert Shwartzman volt, aki az 1-es kanyarban magától megpördült és lefulladt.

Az eset miatt egy időre virtuális biztonsági fázis volt érvényben, amíg a pályabírók levitték az autót a pályáról.

 

 

A második kör végén viszont újra szabad volt a verseny. Azonban nem mindenki tudta folytatni a versenyt, mivel Marino Sato (Trident) autója a bokszba menet, a bokszutcai sávban megállt, mely a japán versenyző versenyének végét jelentette.

Dan Ticktum bármennyire is igyekezett ellógni üldözőitől, Christian Lundgaard azonban nála is gyorsabb volt, majd a 4. körben, a 3-as kanyarban egy Daniel Ricciardo-féle 'diveboom' manőverrel megelőzte őt. Ugyan a brit versenyző megpróbálta a következő egyenesben visszaelőzni dán riválisát, azonban ez nem sikerült.

Ticktum nem tudta tartani a lépést Lundgaarddal olyannyira nem, hogy a 7. körben már az ART Grand Prix másik versenyzője, Marcus Armstrong kezdte el támadni, szorosan a nyomában Mick Schumacherrel.

A 10. körben, a hetedik helyen haladó Yuki Tsunoda autójával technikai okok miatt lelassult az autója, így ő volt a harmadik versenyző, aki feladni kényszerült a futamot.

A 11.körben, Roy Nissany hajtott a bokszba, miután a 9-es kanyarban összeért Louis Deletrazzal. Nissany egy kerékcserét követően (sprintfutamot nincs kötelező kiállás) folytatta a versenyt a mezőny legvégén. A két versenyző koccanását a futam után fogják majd kivizsgálni.

Miközben sokáig úgy tűnt, hogy Marcus Armstrong fogja megtámadni a második helyért Dan Ticktumot, őt kezdte el támadni Mick Schumacher, aki aztán a 12. körben, a 4-es kanyar előtt megelőzte őt, átvéve tőle a harmadik helyet.

Schumacher azonban nem örülhetett sokáig a harmadik helyének, mivel a következő körben autójában bekapcsolt a poroltó készülék, ami miatt kénytelen volt a bokszba hajtani és kiállni a versenyből. Ez a kiesés azért is volt most csalódáskeltő, mivel a Prema német versenyzőjének megvolt a tempója arra, hogy akár a második helyet is megszerezze.

 

A sprintfutam második fele már sokkal nyugodtabb mederben zajlott. Christian Lundgaard első helyére senki nem volt veszélyes, így élete harmadik F2-es versenyén megszerezte első győzelmét. Ráadásul, mivel ő futotta a legjobb tíz között végzők közül a leggyorsabb kört, így a napot a maximális 17 ponttal zárta. A dán versenyző ezzel feljött a második helyre, 5 pontra megközelítve a futamot rögtön a verseny elején feladni kényszerülő Robert Schwartzmant.

Mögötte a második helyen, Dan Ticktum végzett, aki ezzel eddigi F2-es pályafutása legjobb helyezését érte.

A dobogó legalsó fokára pedig Marcus Armstrong állhatott fel, ezzel teljessé téve az ART örömét, ugyanis a csapat mindkét versenyzője a felállhatott a dobogóra, ami a Prema nullázásával azt is jelentette, hogy a csapatok bajnokságában visszaszerezték az első helyet.

A negyedik helyért az utolsó körökben nagy csata zajlott a két Uni-Virtousi versenyző, Guanyu Zhou és Callum Ilott között. Noha Ilott tűnt a gyorsabbnak, megelőzni nem tudta kínai csapattársát.

Jack Aitken ért célba a hatodik helyen, míg az utolsó két pontszerző helyen Sean Gelael és Nikita Mazepin ért célba. Mazepin a nyolcadik helyezésével megszerezte első pontját a 2020-as F2-es bajnokságban.

2020-07-12_2.png

Képek: fiaformula2.com, Formula 2 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása