Az F2-es újonc, Christian Lundgaard nyerte meg a Stájer Nagydíj sprintfutamát az első helyről induló Dan Ticktumot és Marcus Armstrongot megelőzve. Robert Shwartzman rögtön a rajt után kiesett, ahogyan a futamot Yuki Tsunoda és a második helyért harcoló Mick Schumacher is feladni kényszerült a futamot, miután beindult az autójában elhelyezett tűzoltókészülék.
A szombati esős napot követően, vasárnap már napos idő fogadta a Forma-2 mezőnyét a Stájer Nagydíj sprintfutamán. A körös futam kezdetén a levegő hőmérséklete 17, a pályáé pedig 35 Celsius-fok volt.
A 28 körös sprintfutamot a DAMS brit versenyzője, Dan Ticktum kezdte meg az első rajtkockából köszönhetően annak, hogy az esős főfutamon nyolcadik lett. Mellőle az első hétvégén a főfutamon második helyen végző Marcus Armstrong fog rajtolni, míg a harmadik helyről az új-zélandi csapattársa, Christian Lundgaard rajtolt.
A bajnokság második helyén álló Callum Ilott a negyedik, a főfutamon nagyszerűen teljesítő Mick Schumacher az ötödik, Guanyu Zhou a hatodik, a hétvége eddig két legjobbja Yuki Tsunoda a hetedik, Robert Shwartzman pedig a nyolcadik helyről várta a piros lámpák kialvását.
Dan Ticktum jól kapta el a rajtot, megőrizte a vezetést a két ART Grand Prix versenyzőjével szemben, akik a 3-as kanyarban helyet cseréltek egymással, ahol Lundgaard megelőzte Armstrongot. Mögöttük Mick Schumacher is nyert egy pozíciót, ő Callum Ilottot előzte meg a rajtnál.
A rajt legnagyobb vesztese a szombati főfutam győztese, és a futam előtt a bajnokság éllovasa Robert Shwartzman volt, aki az 1-es kanyarban magától megpördült és lefulladt.
Az eset miatt egy időre virtuális biztonsági fázis volt érvényben, amíg a pályabírók levitték az autót a pályáról.
A második kör végén viszont újra szabad volt a verseny. Azonban nem mindenki tudta folytatni a versenyt, mivel Marino Sato (Trident) autója a bokszba menet, a bokszutcai sávban megállt, mely a japán versenyző versenyének végét jelentette.
Dan Ticktum bármennyire is igyekezett ellógni üldözőitől, Christian Lundgaard azonban nála is gyorsabb volt, majd a 4. körben, a 3-as kanyarban egy Daniel Ricciardo-féle 'diveboom' manőverrel megelőzte őt. Ugyan a brit versenyző megpróbálta a következő egyenesben visszaelőzni dán riválisát, azonban ez nem sikerült.
Ticktum nem tudta tartani a lépést Lundgaarddal olyannyira nem, hogy a 7. körben már az ART Grand Prix másik versenyzője, Marcus Armstrong kezdte el támadni, szorosan a nyomában Mick Schumacherrel.
A 10. körben, a hetedik helyen haladó Yuki Tsunoda autójával technikai okok miatt lelassult az autója, így ő volt a harmadik versenyző, aki feladni kényszerült a futamot.
A 11.körben, Roy Nissany hajtott a bokszba, miután a 9-es kanyarban összeért Louis Deletrazzal. Nissany egy kerékcserét követően (sprintfutamot nincs kötelező kiállás) folytatta a versenyt a mezőny legvégén. A két versenyző koccanását a futam után fogják majd kivizsgálni.
Miközben sokáig úgy tűnt, hogy Marcus Armstrong fogja megtámadni a második helyért Dan Ticktumot, őt kezdte el támadni Mick Schumacher, aki aztán a 12. körben, a 4-es kanyar előtt megelőzte őt, átvéve tőle a harmadik helyet.
Schumacher azonban nem örülhetett sokáig a harmadik helyének, mivel a következő körben autójában bekapcsolt a poroltó készülék, ami miatt kénytelen volt a bokszba hajtani és kiállni a versenyből. Ez a kiesés azért is volt most csalódáskeltő, mivel a Prema német versenyzőjének megvolt a tempója arra, hogy akár a második helyet is megszerezze.
A sprintfutam második fele már sokkal nyugodtabb mederben zajlott. Christian Lundgaard első helyére senki nem volt veszélyes, így élete harmadik F2-es versenyén megszerezte első győzelmét. Ráadásul, mivel ő futotta a legjobb tíz között végzők közül a leggyorsabb kört, így a napot a maximális 17 ponttal zárta. A dán versenyző ezzel feljött a második helyre, 5 pontra megközelítve a futamot rögtön a verseny elején feladni kényszerülő Robert Schwartzmant.
Mögötte a második helyen, Dan Ticktum végzett, aki ezzel eddigi F2-es pályafutása legjobb helyezését érte.
A dobogó legalsó fokára pedig Marcus Armstrong állhatott fel, ezzel teljessé téve az ART örömét, ugyanis a csapat mindkét versenyzője a felállhatott a dobogóra, ami a Prema nullázásával azt is jelentette, hogy a csapatok bajnokságában visszaszerezték az első helyet.
A negyedik helyért az utolsó körökben nagy csata zajlott a két Uni-Virtousi versenyző, Guanyu Zhou és Callum Ilott között. Noha Ilott tűnt a gyorsabbnak, megelőzni nem tudta kínai csapattársát.
Jack Aitken ért célba a hatodik helyen, míg az utolsó két pontszerző helyen Sean Gelael és Nikita Mazepin ért célba. Mazepin a nyolcadik helyezésével megszerezte első pontját a 2020-as F2-es bajnokságban.
Képek: fiaformula2.com, Formula 2 (Twitter)