Max Verstappen nyerte az időmérő jelentőségű második szabadedzést

Mivel szombaton nagy esőzéseket jósolnak a Stájer Nagydíj helyszínére, így a második szabadedzés különös jelentőséggel bírt, mivel abban az esetben, ha sem szombaton, sem vasárnap délelőtt nem tudják megrendezni az időmérőt, akkor ez alapján fog kialakulni a futam rajtsorrendje. A második edzést Verstappen nyerte meg Bottas és Perez előtt. Hamilton csak a hatodik lett, míg Ricciardo nagyon csúnyán összetörte Renault-ját.

Helyi idő szerint 15 órakor vette kezdetét a Forma-1 történetnek 1. Stájer Nagydíjának második szabadedzése. Délutánra is maradt a nyári kánikula a Red Bull Ringen. A levegő hőmérséklete a 90 perces gyakorlás kezdetén 31, a pályáé pedig 52 Celsius-fok volt.

A második szabadedzés előtt már kiosztották a hétvége első rajtbüntetését: Lando Norris háromhelyes hátrasorolást kapott, miután a délelőtti első szabadedzésen, Latifi miatt  életbe lépő sárga jelzésnél kettő pilótát is megelőzött.

A második szabadedzésnek úgy vágtak neki a csapatok, hogy tudták, adott esetben ennek a végeredménye határozhatja meg a vasárnapi futam rajtsorrendjét, ugyanis szombatra egész napos esőzést jósolnak, annak is a legerősebb intenzitása pont az időmérő edzéskor várható. Ha szombaton nem tudják megtartani az időmérőt, akkor első körben még vasárnap délelőtt próbálják meg bepótolni, mint történt az tavaly Japánban, ám ha akkor sem tudják megtartani, akkor a második szabadedzés végeredménye lesz a döntő.

A második szabadedzés legnagyobb vesztese Daniel Ricciardo volt, aki a tréning 18. percében nagyon csúnyán összetörte Renault-ját a 9-es kanyarban. Az ausztrál versenyző a 9-es forduló bejáratánál veszítette el autója hátulját, majd csúszott háttal a gumifalba. Az autó nagyon csúnyán összetört, az sincs kizárva, hogy váltó nem sérült meg, aminek cseréje 5 helyes rajtbüntetést eredményezne számára. Ricciardo az autóból kiszállva picit biccentett a jobb lábára, amit valószínűleg beverhetett az ütközés következtében. Abban az esetben, ha az időmérő edzést nem lehetne megrendezni, akkor az azt jelentené, hogy az ausztrál versenyző csak az utolsó helyről rajtolhat, mivel mért kört sem tudott autózni.

Ricciardo balesete miatt pár percig piros zászló volt érvényben, majd miután megkapták a csapatok a zöld jelzést, mindenki kihajtott a pályára, ahol úgy próbáltak körözni, mintha valóban a mostani szabadedzés lenne az időmérő.

Nagyon sok pilótának, köztük Strollnak, Albonnak, de Verstappen több mért körét is elvették pályaelhagyás miatt. Ez azért is történt, mivel próbálták a pálya teljes szélességében kihasználni azért, hogy minél több kört tudjanak teljesíteni.

A pénteki előidőmérőt végül Max Verstappen nyerte meg a Red Bullal, noha az edzés egy pontjánál arra panaszkodott, hogy több alkalommal is kihagy a Honda-motor. A holland versenyző, az edzést 1:03.660-as idővel nyerte meg, ami csak 183 ezreddel maradt el a múlt szombati Q3-as idejétől. Verstappen ezzel az idejével annyira nem volt megelégedve, mivel ahogyan a rádióban is mondta, az utolsó szektor nem volt tökéletes, ami annak is volt az oka, hogy a 9-es és a 10-es kanyarban többször is a kelleténél jobban kiszélesítette a pályát.

Verstappen 43 ezreddel előzte meg a múlt hétvégén pole-ból győzelmet szerző Bottast, míg a harmadik helyen Sergio Perez végzett 1:03.877-vel. 

A Racing Point különösen örülne annak, ha a mostani edzés alapján rajtolnának vasárnap, ugyanis a másik versenyzőjük, Lance Stroll is jól szerepelt, ő 1:04.241-el a negyedik helyen zárta az edzést.

Carlos Sainz Lewis Hamiltont 15 ezreddel megelőzve végzett az ötödik helyen, míg mclarenes csapattársa, Lando Norris Alexander Albon mögött a nyolcadik helyen végzett. 

A Red Bull brit-thai versenyzőjének, Alexander Albonnak nem volt túl sikeres edzése, ráadásul 15 perccel a tréning vége előtt a 7-es kanyarban elveszítette uralmát autója felett és a 8-as kanyar kavicságyába csúszott. Szerencséjére nem ásta el az autóját a kavicságyba, így tudta folytatni a gyakorlást. Albon az edzés korábbi szakaszában egy alkalommal a 3-as kanyarban is megpördült.

Ezúttal sem szerepeltek jól a Ferrarik: Charles Leclerc a lágy gumikon csak a kilencedik (1:04.706), míg csapattársa Vettel a közepeseken pedig csak a tizenhatodik lett. 

A legjobb tíz sorát Esteban Ocon zárta, aki négy századdal maradt el Leclerc-től.

A tizenegyedik és a tizenkettedik helyen a két AlphaTauri zárt Gasly-Kvjat sorrendben. A csapaton belül nem volt teljesen nyugodt a hangulat, főleg Gasly miatt, aki szerint, ha valóban a mostani eredmény alapján dőlne el a rajtsorrend, akkor azt nem sikerült maximalizálniuk.

Az AlphaTauri pilótái mögött az Alfa Romeo pilótái végeztek Räikkönen-Giovinazzi sorrendben, akik mögött a tizenötödik George Russell lett. Az első edzést kihagyni kényszerülő brit versenyző is azon pilóták közé tartozik, akik örülnének, ha a mostani edzés alapján rajtolnának el vasárnap, már csak azért is, mert Vettel révén egy Ferrarit is sikerült legyőznie.

Csapattársa, Nicholas Latifi is alighanem elfogadná ezt az eredményt, ő a tizenhetedik végzett, megelőzve Magnussen vezetésével a két Haas-Ferrarit.

 

 

Képek: Forma1.com, Formula 1 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása