Forma-2 Beharangozó

Az elmúlt évek egyik legizgalmasabb F2-es idénye lehet a 2020-as, amelynek mezőnyében több olyan versenyző is van, aki már most megállná helyét a Forma-1-ben. Nézzük kikre és mikre kell figyelni a Forma-2 2020-as idénye során.

 

A bajnokság

 

Az FIA 2017-ben nevezte át a korábbi GP2-es bajnokságot Forma-2-vé, melynek célja nem is volt más, minthogy a Forma-1 első számú nevelőszériája legyen. A 2017-es átalakulás óta eddig három szezont rendeztek, akiknek bajnokai Charles Leclerc (2017), George Russell (2018) és Nyck de Vries.(2019).

Az autók teljesen egyformák, mind a 11 csapat ugyanazt a futóművet, kasznit és motort használja, az eltérések egyedül az autók beállításaiban vannak, itt pedig azért már számít, hogy ki milyen presztízsű csapatnál versenyez. Ha ki akarunk emelni csapatokat a mezőnyből, akkor a Prema, DAMS, ART és a Carlin számít a legjobb csapatoknak, ám ez nem jelenti azt, hogy a többi csapatból indulva nincs esély a bajnoki címre egyik pilótának sem. 

A bajnokság futamainak lebonyolítása jócskán eltér a Forma-1-ben látottaktól. A hétvége egy 45 perces edzéssel veszi kezdetét, amit pénteken tartanak meg a Forma-1 első szabadedzését követően. Szintén pénteken rendezik meg, az F1-es második szabadedzést követően az időmérőt, aminek időtartama egy darab fél órás szakaszból áll.

Pontokat már az időmérőn is lehet szerezni, a pole pozíciót megszerző versenyző ugyanis 4 ponttal lesz gazdagabb.

Egy Forma-2-es hétvégén két futamot szoktak megrendezni, egyet szombaton (főfutam) és egyet vasárnap délelőtt (sprintfutam).

A szombat délutáni főfutam hossza általában 170 km vagy pedig 60 perc hosszúak (kivéve Monacóban és a Hungaroringen- előbbi helyszínen 140, nálunk pedig 160 km a főfutam maximális hossza). Ezen a versenyen minden pilótának kötelező a kerékcsere. A Forma-1-hez hasonlóan itt is két különböző keverékű gumikat kell használni a főfutam során.

A főfutamok pontozása nagyrészt megegyezik az F1-esével, itt is az első tíz kap pontot 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 felosztásban, egyedül ott van eltérés, hogy míg a Forma-1-ben a leggyorsabb kört megfutó és ezzel egy időben a legjobb tíz között végző versenyző csak egy, addig itt kettő pontot kap.

A vasárnapi sprintverseny rajtsorrendjét a főfutam végeredménye határozza meg, ahol az első nyolc helyezett versenyző fordított sorrendben áll rajthoz. Azaz a sprintfutamon az élről a főfutam nyolcadik helyezettje,a  másodikról a főfutam hetedik versenyzője indul, és így tovább.

A sprintfutamok hossza 120 km vagy 45 perc (kivéve Monaco, ahol 100 km a maximális hossz).

A pontrendszer is más a sprintfutamokon, itt csak az első nyolc helyezett kap pontot 15-12-10-8-6-4-2-1 feloszlásban, és a főfutamhoz hasonlóan a leggyorsabb kört elérő versenyző itt is kettő pluszpontot kap, ha sikerül a legjobb tíz között végeznie.

 

Autók

 

A jelenlegi F2-es autók 2018-ban debütáltak. Az autókat 3,4 literes, turbófeltöltős V6-os motorok hajtják, aminek teljesítménye 8750-es fordulaton 620 lóerő. Nulláról 100-ra 2,9, 200-ra pedig 6,6 másodperc alatt gyorsulnak fel, az eddigi legnagyobb sebességet pedig Monzában mérték (az ottani konfigurációval) DRS-el, ami 335 km/h-a volt.

Az autók az F1-es autókhoz hasonlóan fel vannak szerelve Halóval és DRS-el is, amiket ott és ugyanúgy használhatják a pilóták, mint a Forma-1-ben.

Az idei év legnagyobb változása a gumikat érintette, ugyanis a Pirelli 18 colos gumikra cserélte le a korábbi 13-as colos gumijait, ezzel előtesztelve a Forma-1-re, ahol majd 2022-ben debütálnak majd a 18 colos abroncsok.

 

Versenynaptár

 

A versenynaptár jelenleg a Forma-1-hez hasonlóan 8 versenyhétvégéből áll, abból a nyolcból, amik a Forma-1-es versenynaptár részei. 

Mivel az elmúlt három szezonban minimum 11 versenyhétvégéből állt a bajnokság, így garantált, hogy további három hétvége biztosan fog érkezni a versenynaptárba. Az eredeti naptár szerint Bahreinben és Abu Dhabiban is versenyeztek volna, így az év végére kerülő két közel-keleti helyszínen nagy eséllyel szintén várható majd verseny, de vélhetően a Forma-2 mezőnye Mugellóba, de adott esetben, ha valóban lesz F1-es hétvége Portugáliában, akkor az Algarve versenypályára is ellátogathatnak. 

Jelenleg bár nyolc hétvégéből áll a sorozat, az garantált, hogy majd a következő hetekben majd a naptár maradék részét is nyilvánosságra hozzák a Forma-1 és a Forma-3-hoz hasonlóan.

 

 

Csapatok - Pilóták

11 csapat 22 versenyzője áll rajthoz az F2-es bajnokság 2020-as kiírásában, köztük kilenc újonc versenyzővel (akik közül a legjobb az év végén megkapja az Anthoine Hubert-díjat), de vannak, akik igazi veteránnak számítanak a GP2/F2-es bajnokságban.

A legtapasztaltabb versenyzőnek az olasz Luca Ghiotto számít, aki a sorozat mind az eddigi 68 versenyén rajthoz állt. Ghiotto, aki tavaly teljesítette legjobb szezonját, ahol az egyéni bajnokság harmadik helyezését szerezte meg, eredetileg idén már nem indult volna a sorozatban, de végül elfogadta a Hitech Grand Prix ajánlatát és Nikita Mazepin csapattársaként fog versenyezni 2020-ban.

Az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek az orosz Artem Markelov számít, aki a sorozat 2017-es újraélesztése óta minden évben rajthoz állt (igaz 2019-ben nem futott teljes szezont), és a sorozat azóta íródó történelme során megrendezésére kerülő 68 versenyből 52-ön elindult. Legjobb szezonját még 2017-ben teljesítette, ahol Charles Leclerc mögött a második lett a bajnokságban.

Markelovnál is tapasztaltabb pilóta a DAMS indonéz versenyzője, Sean Gelael, aki egyedül a tavalyi brit hétvégét hagyta ki, azt is önszántából, miután a gyakorláson ütközött Louis Deletrazzal, amelyben őt tartották a versenyfelügyelők vétkesnek. Ezzel az indonéz nem értett egyet, s mivel amúgy is az utolsó rajthelyekről rajtolt volna, inkább visszalépett a hétvége eseményeitől. Gelael bármennyire is rutinos versenyzőnek számít, igazán nagyot eddig még nem sikerült villantania a sorozatban, egyetlen egy dobogós helyezését is a 2018-as monacói főversenyen szerezte, ahol második lett.

A mezőnyben kilenc újonc versenyzőt üdvözölhetünk, igaz közül  Daniel Ticktum korábban már rajthoz állt egy F2-es hétvégén. Ticktum még 2018-ban állt rajthoz a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon, ahol a főversenyen egy tizenegyedik helyezést szerzett.

A tavalyi F3-as mezőny első kilenc helyezettjéből hatan is felléptek a Forma-2-be. A tavalyi F3-as bajnok Robert Shwartzman, Marcus Armstron, Jehan Daruvala, Pedro Piwuet, Christian Lundgaard és Yuki Tsunoda. Felipe Drugovich is a Forma-3-ból lép fel az F2-es bajnokságba, igaz a brazil versenyzőnek tavaly nem volt egy sikeres éve, nyolc pontjával, csak a tizenhatodik helyen zárta a bajnokságot.

Rajtuk kívül Guilherme Samaia debütál idén a sorozatban, aki a Euroformula Open bajnokságból érkezik.

A mezőnyben korábbi három Forma-1-es versenyzőnek fia is szerepel, közülük a legismertebb egyértelműen Mick Schumacher, akire hatalmas médiafigyelem hárul. Azonban a mezőnyben szerepel a háromszoros Forma-1-es világbajnok, Nelson Piquet fia, Pedro, illetve Jean Alesi fia,Giuliano.

A teljes mezőny: 

 

DAMS

#1 Sean Gelael

#2 Dan Ticktum

 

Uni-Virtuosi Racing

#3 Guanyu Zhou

#4 Callum Ilott

 

ART Grand Prix

#5 Marcus Armstrong

#6 Christian Lundgaard

 

Carlin

#7 Yuki Tsunoda

#8 Jehan Daruvala

 

Campos Racing

#9 Jack Aitken

#10 Guilherme Samaia

 

Charouz Racing System

#11 Louis Deletraz

#12 Pedro Piquet

 

MP Motorsport

#14 Nobuharu Matsushita

#15 Felipe Drugovich

 

BWT HWA Racelab

#16 Artem Markelov

#17 Giuliano Alesi

 

Prema Racing

#20 Mick Schumacher

#21 Robert Shwartzman

 

Trident

#22 Roy Nissany

#23 Marino Sato

 

Hitech Grand Prix

#24 Nikita Mazepin

#25 Luca Ghiotto

 

Kikre kell figyelni a szezon során?

Az idei F2-es mezőny felhozatala nagyon erős, az egyik legerősebb, legizgalmasabb mezőnynek tűnik a sorozat 2017-es újraalakulása óta. A mezőny felét ki lehetne emelni, akiknek a  szezonját érdemes lesz figyelni az évad során, én nyolc olyan pilótát választottam, akik szerintem megnyerhetik az idei sorozatot.

 

Robert Shwartzman

 

 

A tavalyi F3-as bajnok, a Ferrari Akadémia talán legtehetségesebb versenyzője. A 20 éves orosz versenyzőnek eddig nincs jó éve, ugyanis a tavasz során a koronavírusban elveszítette édesapját, így az ő támogatása nélkül kell versenyeznie.

Shwartzman először 2018-ban hívta fel magára igazán a figyelmet, mikor is az Európai F3-as bajnokságban Mick Schumacher és Dan Tiktum mögött harmadik lett egy nagyon erős évzárással (utolsó kilenc versenyből nyolcszor lett dobogós), ráadásul abban az évben ő lett a legjobb újonc versenyző.

Az év elején pedig megnyerte az új-zélandi Toyota Racing Seriest.

2019-ben a GP3 és az Európai F3-as bajnokság egyesülésével létrejött F3-as bajnokságban indult, ahol 16 versenyből 10-szer dobogóra állva, és csak kétszer nem a legjobb ötben végezve (egyszer kiesett, egyszer nyolcadik lett) megnyerte a sorozatot, ráadásul hazai pályáján, Szocsiban.

Idén, csakúgy, mint 2018-ban az Európai F3-ban, Mick Schumacher csapattársaként kell versenyeznie, ahol a győztes szinte biztosan jövőre ülést fog kapni az Alfa Romeónál.

Shwartzman adott esetben pedig megismételheti Charles Leclerc és George Russell azon tettét, hogy két egymást követő évben megnyerik az F3/GP3 és az F2-es bajnokságot.

 

Marcus Armstrong

 

 

A Ferrari Akadémia új-zélandi reménysége, akinek karrierje 2018 óta együtt íródik Robert Shwartzmanéval. 

Armstrong 2017-ben robbant be a köztudatba, amikor a két legerősebb F4-es bajnokságában (olasz és a német) is a győzelemért harcolt. Az  olaszt viszonylag könnyedén megnyerte, a német F4-ben viszont 4 és fél ponttal alulmaradt a Red Bull által támogatott Jüri Vipsszel szemben.

2018-ban Robert Shwartzman csapattársaként rajthoz állt hazája bajnokságában, a Toyota Racing Seriesben, ahol 15 ponttal kikapva tőle a harmadik lett, pedig sokáig vezette is a bajnokságot.

De nemcsak a TRS-ben voltak az orosszal csapattársak, hanem az Európai F3-ban is, ahol szintén sokáig ő állt jobban, mind az újonc értékelésben, mind az összesített tabellán, azonban az évad végére Shwartzman mind a két elszámolásban megelőzte. Armstrong szezonja olyannyira rosszul sikerült, hogy az utolsó három futamból álló hockenheimi hétvégén egy futamot sem tudott befejezni, így nemcsak Shwartzman, de Jüri Vips is megelőzte, ezzel pedig az egyéni bajnokság ötödik helyén zárt, az újoncok között pedig harmadik lett.

2019-ben az F3-as bajnokságban maradt a Shwartzman csapattársa a Prema csapatban (amely csapattal 2017 óta versenyez különböző kategóriákban). A szezont a Prema csapat három versenyzője uralta (harmadikról későbbiekben lesz szó), így csapaton belül nagy harc folyt egész szezon során. Armstrong és Shwartzman ráadásul az Osztrák Nagydíj sprintfutamán, az utolsó körben összeütköztek a 3-as kanyarban az első helyért harcolva. Az incidensből Armstrong jött ki rosszabbul, aki így pontot sem tudott szerezni, míg a balesetben vétkesnek ítélt Shwartzman bár elsőként haladt át a célvonalon, utólag kapott egy 5 másodperces büntetést, amivel visszaesett a harmadik helyre.

Armstrong bár sokáig a harmadik helyen állt a bajnokságban, de azzal, hogy Szocsiban a főfutamon első, a sprintversenyen második lett 1 ponttal megelőzte Jehan Daruvalát, amivel megszerezte az egyéni bajnokság  második helyezését.

Mivel az F2-ben a Prema egyik ülése Mick Schumacheré volt, így Marcus Armstrong és Robert Shwartzman idén nem lesznek csapattársak, de ő is ugyanúgy harcban van két Ferrari akadémista társával, hogy megszerezze az Alfa Romeo egyik ülését a jövő évre.  

 

Guanyu Zhou

 

 

A Forma-1 történetének első kínai versenyzője lehet a Renault által is támogatott 21 éves versenyző.

Zhou formaautós karrierje 2015-ben vette kezdetét, és rögtön az első évében második lett az olasz F4-es bajnokságban, ahol ráadásul pont mögötte végzett egy bizonyos Robert Shwartzman.

A következő évben már az Európai F3-as bajnokságban szerepelt, ahol rögtön a második versenyén harmadik lett, az évet végül a 13. helyen zárta.

Zhou ebben a szériában 2018-ig versenyzett, s bár győzni ebben a szezonban sikerült először (összesen két győzelmet szerzett) mégis, amíg itt versenyzett a mezőny egyik stabil, megbízható tagja volt. Igaz az év végén nyolcadik helynél előrébb egyszer sem végzett.

Akkor miért is érdemes rá figyelni?

Tavalyi, első F2-es idénye annyira jól sikerült, hogy idén mindenképpen el lehet tőle várni, hogy az élmezőnyben autózva, akár a bajnoki címért is harcba szálljon. Tavaly nagyon stabil tempót autózott csak négyszer nem szerzett pontot, ráadásul öt alkalommal a dobogó legalsó fokára is felállhatott. Az újoncok közül ő szerezte a legtöbb dobogós helyezést, és ő volt az egyetlen, aki pole pozíciót is tudott szerezni. Így nem volt véletlen, hogy első F2-es évét követően, amit a hetedik helyen fejezett be, ő kapta meg az Anthoine Hubertről elnevezett legjobb újoncnak járó díjat.

Zhou kínai származása miatt nagyon jó marketingfogás lehet bármelyik F1-es csapatnak, illetve magának a Forma-1-nek is, és mivel stabil, gyors versenyzőnek tűnik, így könnyen előfordulhat hogy 1-2 éven belül a Forma-1-ben fogjuk őt látni. Akár már jövőre, különösen akkor, ha sikerül a legjobb három között végeznie, amivel meglenne számára az F1-hez szükséges szuperlicenc pontok.

 

Chrsitian Lundgaard

Dánia következő ígéretének számít a még csak 18 éves Lundgaard, aki 2017-ben két F4-es bajnokságot is megnyert (északi és a spanyol bajnokságot).

Ezt követően 2018-ban a Formula Renault Eurókupában folytatta a pályafutását, ahol nemcsak a legjobb újonc versenyző lett, de a bajnokság második legjobba is.

2019-ben jöhetett a következő lépcsőfok, az F3, amelynek az első versenyét a pályán megnyerte, de mivel a VSC fázis során nem lassított eléggé, utólag kapott egy 5 másodperces időbüntetést, ami végett végül második lett.

Első F3-as győzelmére végül a Magyar Nagydíjig kellett várni, ahol a főfutamot a pole pozícióból indulva nyert meg.

Az évet végül a hatodik helyen zárta, ám ha picivel szerencsésebb, akkor az ötödik hely is meglett volna, azonban a Renault-nál is úgy vélték, hogy az F3-ban megmutatta, hogy tehetséges, így 2020-ra felvitték az F2-es bajnokságba. 

Mivel még csak idén fogja betölteni a 19. életévét, így a Renault-nál sem elvárás, hogy egyből megnyerje a bajnokságot, azonban az F1-ben már pletykálnak arról, ha Lundgaard jól szerepel, akkor esetleg ő is megkaphatja Daniel Ricciardo megüresedett helyét. Már csak ezért is érdemes lesz figyelemmel követni az idei teljesítményét.

Lundgaard helyzete viszont kezdetben nem lesz egyszerű, ugyanis a dán versenyző a koronavírus kitörése miatt nem tudott jelen lenni az F2-es bajnokság bahreini tesztjén, így ő csak Ausztriában vezetheti először a 18 colos gumikkal ellátott F2-es autót.

 

Yuki Tsunoda

 

 

Azt mindenki tudja, hogy a Honda nagyon szeretne egy japán versenyzőt a Forma-1-ben látni. A legújabb jelölt pedig nem más, mint a 20 esztendős Yuki Tsunoda, aki 2018-ban megnyerte a japán F4-es bajnokságot 2019-ben áttette a székhelyét Európába, ami a japán versenyzőknek a legnagyobb kihívást szokta jelenteni.

A Red Bull a Honda kapcsolat miatt is felvette őt a pilótaakadémiájára és az F3-as bajnokság mellett a Euroformula Open Bajnokságban is indította, hogy minél több tapasztalatot szerezzen. 

A Euroformula bajnokságban annak ellenére is negyedik lett, hogy két hétvégén (azaz négy versenyen) nem állt rajthoz. 14 futamából egyet nyert meg, és még további öt alkalommal felállhatott a dobogóra.

Az F3-ban szépen fokozatosan rázódott bele, a szezon második felére már stabil pontszerző volt, ráadásul Spában és Monzában zsinórban három alkalommal a dobogóra is felállhatott! A monzai sprintfutamon, vizes körülmények között a hatodik helyről indulva meg is nyerte!

Ezt követően Helmut Markóék megbizonyosodtak arról, hogy Tsunodát nyugodtan feljebb vihetik az F2-es bajnokságba. 

Tsunoda teljesítményét azért is kell szorosan figyelni, mert ha nagyon jól fog menni, akkor már csak Honda nyomására is megkaphatja majd az AlphaTauri egyik ülését.

 

Jehan Daruvala

 

 

Az AlphaTauri egyik ülésére pályázik az indiai Jehan Daruvala is, aki a tavalyi jól sikerült F3-as bajnokságot követően került be a Red Bull Junior programjába, ahol 1 ponttal elmaradva Marcus Armstrongtól a harmadik lett.

Daruvala az első olyan indiai F1-es versenyző lehet, aki nemcsak a pénz miatt, hanem azért mutatkozhat be a Forma-1-be, mert van tehetsége is.

Őt ugyanazon okból lesz érdemes figyelni, mint Tsunodát- ha jól fog szerepelni, akkor jövőre Gasly vagy Kvjat helyét megkaphatja majd a Red Bulltól.

 

Dan Ticktum

 

 

A felsorolás végére a 2018-as Európai F3-as bajnokság két főszereplőjét hagytam, akiknek az idei szezon vízválasztónak tűnik Forma-1-es karrier szempontjából.

Ticktumnak bár jelenleg nincs elég szuperlicenc pontja, amihez jócskán hozzájárul 2015-ös balhéja, mikor is a brit Formula MSA bajnokságban a Safety Car fázis alatt pilótatársai megelőzte csak azért, hogy kiüsse Ricky Collardot, akivel korábban volt egy ütközése és ebben rajtavesztett. Az esetet követően 1 évre eltiltották (és 12 hónap felfüggesztett büntetést is kapott), s miután ez lejárt, újra visszatért a versenypályákra.

A Red Bull 2017-ben meglátta benne a potenciált és bevette a Junior akadémiájukra, és a céljuk nem más volt, minthogy minél előbb eljuttassák a Forma-1-be.

Ennek érdekében 2018-ban meg kellett nyernie az Európai F3-as bajnokságot. Ticktum jól is haladt, az év közepéig vezette is a bajnokságot, amikor is Mick Schumacher úgy összekapta magát, hogy végül elhappolta előle a győztes serleget. Ticktum persze ennek nem örült, és nyilatkozataiban rendre utalást tett arra, hogy lehet nem volt minden szabályos Mick Schumacher sikerei mögött.

Az F3-as bajnokságot nem is, de Makaóban 2017 után 2018-ban is nyert, ezzel pedig pár pontra került a Forma-1-es debütáláshoz szükséges szuperlicenchez.

Hogy ez meglegyen a Red Bull 2019 év elején az ázsiai F3-as téli sorozatba nevezte be, ahol nyernie kellett. Azonban hiába volt a mezőny leggyorsabb versenyzője, a futamokon többször is megremegett a keze, így miután kiderült, hogy a bajnokságot nem nyerheti meg, illetve mivel a bajnokság nem felelt meg az FIA néhány szuperlicenc adáshoz szükséges kritériumoknak, így Ticktum az utolsó hétvégét kihagyta, hogy inkább a japán Super Formula bajnokságra készüljön.

Ez a széria alapból is az egyik legerősebb formaautós bajnokságának számít (csak az autókat tekintve az F1 és az IndyCar után itt vannak a leggyorsabb formaautók), így Ticktumnak alapból sem volt könnyű dolga. Ám mivel az első futamokon nem sikerült kiemelkedő teljesítményt nyújtania, és még a hírek szerint a magatartásával, a csapattagokkal való viszonyulásával is voltak problémák a Red Bull tavaly nyáron kitette őt a programjából.

Ticktum utolsó lehetőségét arra, hogy a Forma-1-ben bemutatkozhasson a Williams adta meg neki, amely csapatnak egyben a fejlesztőpilótája is.

Ticktumra nemcsak azért kell majd idén odafigyelni az F2-ben, mert újra egy mezőnyben indul Mick Schumacherrel, hanem mert akár idén eldőlhet az, hogy sikerülhet-e valaha is eljutnia a Forma-1-be, vagy sem. Azt senki sem vonja kétségbe, hogy egy nagyon tehetséges pilóta ő, sokkal inkább mentális oldalról vannak, voltak neki gondjai, s ha azokat sikerült helyrehoznia, akkor az idei kiírás egyik bajnokesélyese is lehet.

 

Mick Schumacher

 

 

Az F2-es bajnokság sztárja,még annak ellenére is, hogy a tavalyi szezonja nagyon középszerűre sikerült, igaz ebben az is szerepet játszik, hogy többször is balszerencsés volt, és ezek ráadásul mindig a főfutamokon érték őt.

Mick Schumachernek az idei szezon lesz az igazán mérvadó. 2015 óta íródó formaautós karrierjére nagyon jellemző az, hogy amely bajnokságban eddig indult, mindig a második szezonban nyújtott kiemelkedő teljesítményt.

Így volt ez az F4-es karrierje és az F3-as karrierje során is. Most a kérdés az, hogy az F2-ben is ez történik-e?

Egy biztos, idén mindenki sokkal szigorúbb lesz vele kapcsolatban, tavaly még el lehetett fogadni vele kapcsolatban azt, hogy még szokja a sorozatot, idén ez már nem lehet kifogás.

Ráadásul megkapta a Premánál azt a Robert Shwartzmant csapattársnak, aki a Ferrarin Akadémia ranglétrán meg is előzheti, különösen akkor, ha legyőzi őt.

Nagy lesz Schumacheren a nyomás, viszont ha ezt képes lesz jól kezelni, emellett idén valóban az élmezőny, és nem a középmezőny tagja lesz, akkor 21-ben szinte biztosan vissza fog térni a Schumacher név a Forma-1-be.

És ez nem csak arra ok, hogy kövessük Mick Schumacher F2-es karrierjét, hanem arra is, hogy az F2-es bajnokság 2020-as bajnokságát is! 

Az idei szezon nagyon izgalmasnak ígérkezik, és az említett nyolc pilóta mellett ki lehetne még emelni Jack Aitkent és Callum Illotot is, aki Shwartzmanhoz, Armstronghoz, Schumacherhez és Alesihez hasonlóan a Ferrari Akadémia versenyzője, azaz adott esetben ő is szóba jöhet majd az Alfa Romeo 2021-es ülésével kapcsolatban, ám én a fent említett nyolc pilótában érzem azt, hogy megnyerheti az F2-es bajnokság idei kiírását.

 

Képek: fiaformula2.com 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása