Forma-1 2019: Évértékelő

Lassan elkezdődik a Forma-1 2020-as idénye, de előtte még utoljára visszatekintünk a 2019-es szezonra.

 

Az év pilótája

 

1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)- 2 pole, 3 győzelem, 9 dobogó, 3 leggyorsabb kör, 278 pont (3. hely)

 

Noha a világbajnokságban csak harmadik lett, számomra mégis Max Verstappen volt a legmeggyőzőbb versenyző a mezőnyben. 

Verstappen egész szezonban végig nagyszerű teljesítményt nyújtott, és ezúttal a korábbi évekkel ellentétben nem is nagyon vétett vezetői hibát. Ezzel pedig bizonyította, hogy képes a Red Bull vezérpilótája lenni.

Az év során három futamgyőzelmet szerzett (Osztrák Nagydíj, Német Nagydíj, Brazil Nagydíj), emellett karrierje során a Magyar Nagydíjon először sikerült megszereznie a pole pozíciót. Akkori pole-ját Hamiltonék remek taktikai húzása miatt nem tudta győzelemre váltani, azonban Brazíliában már ez is összejött, ahol az időmérőtől kezdve világbajnokhoz méltóan vezetett. Még az sem vetette vissza, hogy az első, világrekord gyorsaságú (1,82 mp) kerékcseréje ellenére is Hamilton mögé tért vissza a pályára, ugyanis olyan gyors kivezető kört teljesített, hogy a kör végén vissza is előzte ellenfelét.

Amiben még fejlődnie kell, hogy ne nyilatkozzon felelőtlenül, mint tette azt Mexikóban, ahol tulajdonképpen önként ismerte be bűnét, ezzel elveszítve akkori pole-ját.

Ha jövőre a Red Bull-Honda páros egy az ideinél is erősebb autóval-motorral tud előállni, akkor Verstappen lehet az, aki véget vethet a Mercedes évek óta tartó dominanciájának.

 

2. Lewis Hamilton (Mercedes)- 5 pole, 11 győzelem, 17 dobogó, 6 leggyorsabb kör, 413 pont (1. hely)

 

Lewis Hamilton számomra azért szorult a második helyre, mivel csapata révén abban a "kényelmes" helyzetben volt, hogy a mezőny legjobb autójával versenyzett. Az év elején pedig még Bottas is meg tudta izzasztani, míg nem az európai idényre összekapva magát házon belül is hamar lerendezte az erőviszonyokat, így a szezon nyári szakaszának már úgy vágtunk neki, hogy csak az volt a kérdés, melyik versenyen lesz hatszoros világbajnok.

Ám ahogy elérkeztünk a nyári fordulókra, úgy kezdett megtáltosodni, magára találni a Red Bull és a Ferrari, így onnantól kezdve már nem mindig ők számítottak az első számú esélyesnek. Az, hogy az Osztrák Nagydíjtól számítva ennek ellenére is magasan Lewis Hamilton szerezte a legtöbb pontot (Hamilton 226, Verstappen 178, Leclerc 177, Bottas 175 pont) az már sokkal inkább az ő kvalitásának volt köszönhető, na meg annak, hogy az évek során mennyire sikerült jól összecsiszolódnia a Mercedesszel. 

 

 

Több futamgyőzelme is a kiváló gumikezelésének volt köszönhető,például a Magyar Nagydíjon és a Mexikói Nagydíjon is az ő klasszisa kellett a győzelemhez. 

Nem kérdés, hogy a modernkor Forma-1-nek egyik legjobbja, akinek a hatodik világbajnoki címe is teljesen megérdemelt. Már csak abban lehet bízni, hogy 2020-ban a riválisok egy picit jobban meg tudják szorongatni.

 

3. Carlos Sainz (McLaren-Renault)- 1 dobogó, 96 pont (6. hely) 

 

A dobogó legalsó fokára többen is pályáztak Sainz mellet, mint például Charles Leclerc, Valtteri Bottas vagy éppen Alexander Albon. Azonban nálam Carlos Sainz volt az, aki meggyőzőbb volt, ráadásul Leclerc-kel, Bottasszal és Albonnal szemben ő kevesebb egyéni hibát is követett el a szezon során, és az, hogy 2015 után ismét a legjobb hatban olyan versenyző végzett az egyéni világbajnokságban, aki nem a Mercedes, a Ferrari vagy a Red Bull versenyzője, az igen jól megmutatja azt, milyen jó szezont is futott.

Ugyan a 100 pontos határt nem sikerült elérnie, de ez sokkal inkább annak volt betudható, hogy az év során többször is sújtotta őt valamilyen műszaki hiba. 

Sainz teljesítményéről nehéz írni, leginkább azért, mert a televíziós közvetítésekből rendre "elfelejtették" őt, így fordulhatott elő, hogy sem az Osztrák Nagydíjon, sem a Brazil Nagydíjon nyújtott felzárkózásáról nem nagyon láthattunk semmit, ahogyan arról is sikerült lemaradnunk, mikor az Abu Dhabi Nagydíjon az utolsó körben megelőzte Nico Hülkenberget a tizedik helyért, ezzel bebiztosítva az egyéni bajnokság hatodik helyezését. 

2019-ben sikerült bebizonyítania, hogy ő is azon pilóták közé tartozik, akikről a következő évek szólhatnak majd. 

 

 

Az év csapata

 

1. Mercedes 

 

 

Szerintem nem kérdés az, hogy 2019-ben is a Mercedes volt a legjobb csapat a Forma-1-ben, és nemcsak az autójuk miatt. Egész egyszerűen a jelenlegi mezőnyben a Mercedes az, ahol a legmagasabb szinten képesek egy csapatként dolgozni. 

Nem nagyon követnek el hibát, ha pedig mégis (pl Német Nagydíj), akkor a következő hétvégén a lehető legjobb módon térnek vissza, futamgyőzelemmel. A Magyar Nagydíj és a Mexikói Nagydíj mutatta meg a szezon során a legjobban, mennyire képesek egy csapatként jól dolgozni. Egyik helyszínen sem ők voltak az első számú esélyesek, mégis ők nyerték meg a futamot.

2020-ban már csak ezért is nagyon nehéz lesz őket legyőzni, ahol a Forma-1 történelmének első olyan csapata lehetnek, akik zsinórban hét konstruktőri világbajnoki címet tudtak nyerni.

 

2. McLaren-Renault

 

A szezon egyik legnagyobb meglepetése volt számomra a McLaren-Renault teljesítménye. Azt követően, hogy 2018 második felére szépen visszacsúsztak a mezőny végére, egyáltalán nem számítottam arra, hogy 2019-ben a középmezőny elején lesznek, azonban mégis ez történt.

Adreas Seidl érkezése nagyon sokat jelentett a csapatnak, mely végre úgy néz ki megtalálta a fényt abban a mély mederben, ahol voltak az elmúlt években.

 

A pilótapárosról is érdemes némi szót ejteni, ugyanis a szezon előtt bármennyire azt lehetett mondani, hogy a Sainz-Norris kettős nem egy túl erős párosítás, a szezon során azonban kiderült, hogy a McLarennek ennél jobb felállása nem is lehetne! 

A két pilóta nemcsak, hogy nagyon gyors, de még nagyon jól ki is jönnek még egymással, ami mindenképpen a csapat fejlődését segíti. 

Mint csapat, számomra nemcsak az év meglepetése volt a McLaren, de a Mercedes mögött ők voltak az év második legjobb csapata is. Remélhetőleg a 2021-es szabályváltozásokkal ismét ott láthatjuk őket az élmezőnyben.

 

3. Toro Rosso-Honda


 

A harmadik helyezésen úgy, mint a pilótáknál, szintén több szereplőn is gondolkodtam. A Toro Rosso mellett a Red Bull és a Ferrari is szóba jött, ám míg előbbi csapat inkább csak Max Verstappennel működött, utóbbi teljesítménye pedig inkább volt csalódáskeltő. Így esett a változás a Toro Rossóra, mely csapat ezen a néven (idéntől Alpa Tauri néven versenyeznek) 2019-ben szerepelt utoljára a Forma-1-ben, megismételve a 2008-as sikerét, ahol szintén hatodikat lettek a konstruktőri világbajnokságban.

Noha 2008-ban a futamgyőzelem is összejött Sebastian Vettel révén, ezt megismételni nem tudták, azonban dobogós helyezések tekintetében, így is a 2019-es volt a csapat 2006-os fennállása óta a legjobb a szezon. Előbb Danyiil Kvjat szerzett egy harmadik helyezést a kaotikus Német Nagydíjon, majd a nyári szünetben lefokozott Pierre Gasly végzett a második helyen Brazíliában, ráadásul teljesen száraz időjárási körülmények között.

85 ponttal lettek hatodikak, mely pontszám rekord a csapat számára, és ha hozzátesszük azt, hogy csak hat ponttal maradtak el az ötödik Renault-tól, akkor bátran kijelenthetjük, hogy 2019-ben a Toro Rosso volt az egyik legjobb csapat a mezőnyben.

 

Az év csalódásai

Sebastian Vettel (Ferrari)

 

 

Számomra az év egyik legnagyobb csalódása Sebastian Vettel teljesítménye volt. Nem azért, mert alulmaradt az első Ferraris szezonját teljesítő Charles Leclerc-kel szemben, hanem sokkal inkább a rengeteg vezetői hibái miatt, amiket négy világbajnoki cím, és több mint tíz Forma-1-es szezont követően az ember nem várna el. 

Különösen kulcsfontosságú pillanatokban hibázott Vettel. Előbb Bahreinben, Lewis Hamiltonnal való csatározás során forgott meg, Kanadában nyomás alatt hibázott, ami később a szezon legmegosztóbb büntetéséhez vezetett, amivel egy futamgyőzelmet veszített el. Silverstone-ban ismét nagyot hibázott, miután Verstappennel csatázva elmérte a féktávot, felöklelve ezzel ellenfelét. Ez a hibája azt követően volt nagy kínos, hogy előtte Verstappen és Leclerc sokkal kevesebb F1-es rutinnal a hátuk mögött, a verseny első felében végig képesek voltak kerék a kerék elleni ütközetet megvívni anélkül, hogy összeütköztek volna egymással.

Monzában jött az újabb mélypont, ahol senkitől sem zavartatva forgott meg az Ascari-kanyarban, majd a pilótatársai és saját maga életét is veszélyeztetve próbált visszatérni a pályára, aminek következtében megpöckölte Lance Stroll Racing Pointját. Miközben csapattársa, Charles Leclerc 9 után nyerte meg a tifosiknak a hazai nagydíjat, aközben Vettel megint csak csetlett-botlott.

Noha szingapúri sikerét követően úgy tűnt sikerült megtalálnia a korábbi önmagát, azonban Brazíliában egy felesleges koccanást idézett elő csapattársával harcolva, amivel mindkettőjüket kivonta a versenyből.

Vettel 2019-es idénye leginkább a 2018-as szezonjának a rosszabb periódusára hasonlított. 2020 viszont kulcsfontosságú szezon lesz a számára, ugyanis az év végén le fog járni a szerződése a Ferrarival, akik azzal, hogy decemberben Charles Leclerc szerződését 2023-ig meghosszabbították, jelezték kivel képzelik el hosszabb távon a jövőt, ki az, akire építeni szeretnék a csapatot. 

 

Robert Kubica (Williams)


 

A Forma-1 történelmének egyik legnagyobb visszatérése sajnálatos módon nagy csalódással ért véget. Ugyan a Williams egyetlen pontját Robert Kubica szerezte a Német Nagydíjon (Alfa Romeók kizárásával), azonban visszatérő szezonját ennek ellenére nem lehet sikeresnek nevezni.

Kubica sok hibát elkövetett a szezon folyamán, az pedig sehogy se néz ki jól, hogy az időmérőkön 21:0-ra alulmaradt újon csapattársával, George Russell-lel szemben.

A lengyel versenyző és a Williams útjai ugyan a szezont követően elváltak, azonban Kubica 2020-ban továbbra is a Forma-1 környékén marad, köszönhetően annak, hogy az Alfa Romeo leigazolta őt, mint teszt- és  tartalékversenyző,.

 

Renault

 

Nehéz a gyári Renault 2019-es szezonjáról pozitívan beszélni, pedig a sárga-fekete alakulat 2016-os visszatérése óta a legjobb eredményeit most érték el. Daniel Ricciardo Kanadában csak 157 ezreddel maradt el a harmadik rajthelyről, Monzában pedig a pilótapárosuk a legeredményesebb hétvégéjüket zárta negyedik-ötödik helyezésükkel.

Azonban ezekből a kiugró eredményekből volt kevesebb, ráadásul az erősorrendben a partnercsapatuk, a McLaren egyértelműen föléjük keveredett. Ehhez pedig pluszban jött a Japán Nagydíjat követő kizárásuk (fékerő-elosztó rendszer nem szabályos használata miatt) is, amivel el is dőlt, hogy a konstruktőri bajnokságban csak az ötödik hely megőrzése lehet a céljuk- ami nem is lett oly könnyen meg! 

Korábbi partnercsapatuk, a Toro Rosso ugyanis a brazíliai második helyezésüknek is köszönhetően az évad végére hat ponttal megközelítette őket. Az lett volna csak az igazán nagy leégés a Renault számára, ha a Hondának mind a két csapata megelőzte volna őket.

A Renault pedig a gyenge teljesítményét nem háríthatta a pilótáikra, ugyanis a középmezőny viszonylatát nézve, a Ricciardo-Hülkenberg páros volt a legerősebb, s 2020-ban is a Ricciardo-Ocon párossal ők rendelkeznek a mezőny egyik legerősebb párosával. 

Azzal a háttérrel, amivel a Renault rendelkezik, nem versenyezhetnének a középmezőnyben, ha pedig legkésőbb 2021-re sem sikerül felzárkózniuk az élmezőnyre, akkor benne van a pakliban az, hogy pár éven belül a Renault megint csak motorgyártóként lesz jelen a Forma-1-ben. 

 

Williams

 

 

A Williamsnek már a 2018-as szezon is a szenvedésről és a mezőny utoléréséről szólt. 2018-at követően mindenki azt hihette, hogy ennél mélyebb pontra már nem kerülhet a legendás istálló, hát de!

2019-es szezon messze a legrosszabb szezon volt a csapat történelme során. Egyetlen egy világbajnoki pontjukat is csak a kaotikus időjárási körülmények és az Alfa Romeók kizárásának köszönhették. Önerőből a pontszerzésre semennyi esélyük nem volt. Az, hogy néha egy-egy autót az időmérőn le tudtak győzni, az is sokkal inkább tehetséges brit pilótájuknak, George Russellnek volt köszönhető.

2020 első napjaiban csak arról lehetett olvasni, hogy szinte az összes szponzoruk elhagyta őket, s bár Nicholas Latifi révén nem kevés pénz is érkezik a csapathoz, azonban nem valószínű, hogy 2020-ban a pályán várható látványos előrelépés. Mondjuk a 2019-es szereplésüknél minden előrelépés lenne, mert ennél lejjebb már tényleg nem csúszhat az a csapat, amely az 1990-es évek első felét dominálta.

 

 

Haas-Ferrari

 

 

Az amerikai istálló 2016 óta íródó Forma-1-es történelme legrosszabb szezonját futotta 2019-ben. Pedig Ausztrália után még úgy tűnt, hogy legjobb szezonjuk is lehet az idei, hiszen egy körön az év elején abszolút ők számítottak a negyedik erőnek. Azonban a gumikezeléssel olyannyira gondjaik voltak, hogy vasárnap gyakran a Williamsek szintjére estek vissza.

A csapat becsületére legyen mondva, miután felismerték, hogy ez a szezon elúszott, hétvégéről hétvégére bemertek olyan dolgokat is vállalni, amit korábban egy csapattól sem láthattunk: azaz, hogy az autó gyenge pontjainak a forrását megtalálják az évad végén is nem egy alkalommal az Ausztráliában használt specifikájú autóval versenyeztek. Ebben pedig az az egy dolog volt csak érdekesebb, hogy nem egyszer az évközi fejlesztésektől mentes autójuk jobbnak bizonyult, mint az évközi. Ha pedig Abu Dhabiban Bottas a második edzésen nem ütközik Romain Grosjeannal, akkor arról is képet kaphattunk volna, hogy körülbelül a Haas milyen szezont futhatott volna, ha a téli teszteken használt autóját használta volna az egész szezon során. A hétvége addigi menete alapján azt kell mondani, hogy a csapat sikeresebb szezont teljesített volna, ha egész szezont fejlesztések nélkül teljesítették volna.

A Haas olyan 2019-ben, mint a Brawn Gp 2009-ben, csak éppen a középmezőny szintjén. Az alap autójuk annyira jó volt, hogy azzal Ausztráliában az időmérőn gyengébben teljesítő Magnussen is bő két tizeddel (205 ezred) gyorsabb volt, mint az utánuk következő Lando Norris, Romain Grosjean viszont a első Forma-1-es kvalifikációját teljesítő britre majd fél másodpercet vert (478 ezred). Bahreinben pedig Kevin Magnussen csak öt ezreddel kapott ki az ötödik időt elérő Max Verstappentől időmérőn.

Azonban hiába volt a szezon elején egy körön a VF-19-re keresztelt autó, a gumikkal nagyon rosszul bánt. Ez pedig alaposan rányomta az amerikai istálló szezonjára a bélyeget, akik aztán hiába próbálkoztak meg különböző fejlesztésekkel javítani az autón, ezekkel rendszerint mind rosszabbul jártak. 

Ezért is volt csalódáskelőt a Haas 2019-es szezonja, ami azt követően lehetett fájdalmas a csapat számára, hogy előtte évben addigi legjobb szezonjukat teljesítve ötödikek lettek a konstruktőri bajnokságban, amire az éve elején volt reális esélyük- végül csak kilencedikek lettek, 28 ponttal, ami szintén negatív rekord a csapat történelme során.

 

 

Az év versenye

 

1. Német Nagydíj

 

Nem kérdés, hogy az év legőrültebb futamát hozta a Német Nagydíj kaotikus időjárása, és az utolsó kanyar bukótere, ahol több pilóta is elvérzett, köztük az a Nico Hülkenberg, aki ezzel vélhetően utolsó lehetőségét dobta el abban a kanyarban arra, hogy dobogóra állhasson a Forma-1-ben.

Szinte nem volt kör, ahol ne történt volna valami esemény, melyet végül Max Verstappen nyert meg, az utolsó helyről induló Sebastian Vettel és Danyiil Kvjat előtt, akinek duplán is emlékezetes volt a futam. Nemcsak azért, mert a Toro Rosso történelmének második dobogós helyezését szerezte meg, hanem a verseny előtti nap született meg kislánya. 

Akiknek viszont a futam nagy csalódás volt, az a Mercedes. Pedig az Ezüst Nyilak nagy ünnepségre készültek, mivel a 200. Forma-1-es nagydíjukra készültek, emellett annak apropóján is ünnepelni akartak, hogy 125 évvel korábban rajthoz álltak az első európai autóversenyen. 

A nagy ünnepség helyett viszont nagy lebőgés lett, holott a futam elején még Hamilton-Bottas sorrendben vezették is a versenyt, azonban Bottas a falban végezte, Hamilton pedig többször is a szerencsének köszönhette, hogy nem esett ki, s az Alfa Romeók kizárásának köszönhetően végül két pontot szerzett csapata hazai versenyén.

A Forma-1 hivatalos oldala ezt őrült versenyt választotta végül a 2010-es évtized legjobb futamának, amivel nehéz vitatkozni, mivel valóban volt itt minden.

 

2. Brazil Nagydíj

 

Azzal is nehéz vitába szállni, hogy az év legizgalmasabb száraz körülmények között megrendezett versenyét a Brazil Nagydíj hozta, ahol szintén volt minden, ami egy izgalmas autóversenyhez kell: Verstappen-Hamilton harca a győzelemért, két Ferrari összeütközése, előzések, nem várt dobogós helyezések, egy szóval káosz.

Hamilton és Gasly gyorsulási versenye az utolsó körben pedig az év egyik legjobb pillanatát hozta, nem várt eredménnyel, ugyanis Gasly-nak sikerült a gyengébb Honda-motorral maga mögött tartania ellenfelét, aki később a Forma-1-es pályafutása első dobogós helyezéséért hajtó Alexander Albonnal való ütközése miatt öt másodperces időbüntetést kapott, így csak hetedik lett. Harmadik helyezését az a Carlos Sainz örökölte meg, akit sajnos megint elfelejtettek az élőközvetítésben mutatni, holott a McLaren spanyolja az utolsó helyről rajtolva hámozta át magát a mezőnyön!

A brazil verseny is felkerült a Forma-1 2010-es évtized tíz legjobb futamainak listájára, ráadásul annak is a harmadik helyére, a száraz futamok között pedig első lett.

 

3. Brit Nagydíj

 

A Brit Nagydíj mellett sem lehet elmenni szó nélkül, mely nemcsak az év, de az évtized legizgalmasabb, legjobb párharcát hozta Max Verstappen és Charles Leclerc között. Elképesztő csatát vívott két ifjú versenyző, aki ezzel ízelítőt is adott abból, hogy mire kell számítanunk az új évtizedben.

Emellett az év legszebb előzései is ezen a versenyen történt, mint például Leclerc előzése Pierre Gasly-val szemben a 3-as kanyarban.

A Mercedes házon belüli csatája is nagyon izgalmasnak ígérkezett, amit végül Antonio Giovinazzi kicsúszása miatt beküldött biztonsági autó döntött el Lewis Hamilton javára. 

Ennek ellenére a 2019-es Brit Nagydíj az év egyik legizgalmasabb futama volt, mely megmutatta, miről is szól az autóversenyzés,

 

Az év pillanata

 

1. Verstappen-Leclerc csatája Silverstone-ban

 

Az év pillanata nálam Verstappen és Leclerc Brit Nagydíjon látott párharca volt, ahol a két ifjú versenyző körökön keresztül harcolt egymással. 

A két versenyző kerék a kerék elleni ütközetét élvezet volt figyelni, s csak bízhatunk abban, hogy ők ketten 2020-ban is többször találkozni fognak egymással a pályán.

Egyébként az FIA díjátadó gáláján is az ő párharcukat választották az év pillanatának.

 

2. Pierre Gasly brazilíiai dobogója

 

Gasly dobogós helyezése nemcsak a szoros befutó, a Toro Rosso történetének elsős záraz körülmények között elért top hármas eredménye miatt szerepel a listán, hanem azért, amilyen jelentősége volt ennek. Gasly ugyanis az év során a megjárta a hadak útját. A Red Bullban szenvedett, a Toro Rossóban pedig feltámadt, melynek csúcspontját a Brazil Nagydíj jelentette, ahol ugyan a dobogós eredményét a szerencsés történéseknek is köszönhette, azt azonban nem, hogy azon a hétvégén nagyon kilógott a középmezőny pilótái közül.

Ez a dobogós helyezés nagyon érzelmes volt, Gasly rádiósüzenetéből is érezni lehetett, hogy nagyon nagy teher esett le ezzel a válláról, elhallgatva minden egyes kritikusát.

 

 

3. Charles Leclerc monzai futamgyőzelme

 

Hasonlóan érzelmes volt az Olasz Nagydíj is. A Ferrari rajongói, a tifosik 2010 óta vártak egy újabb Ferrari győzelemre, és ezt végül a csapat új pilótája, Charles Leclerc szerezte meg, első Olasz Nagydíján a Ferrari színeiben. 

 

Az év meglepetése

 

Az újoncok

 

Az év meglepetéseinél nem lehet elmenni a 2018-as Forma-2-es mezőny három legjobbja, George Russell, Lando Norris és Alexander Albon mellett. 

Mind a hárman nagyszerű újonc szezont teljesítettek, megmutatva, hogy valóban ők jelentik a Forma-1 jövőjét. Azzal talán nem lövök mellé, ha azt mondom, hogy ők hárman mind képesek lesznek futamokat nyerni a királykategóriában, ha megfelelő autóval fognak versenyezni.

 

Leclerc Ferraris bemutatkozása

 

Noha Charles Leclerc alapból úgy mutatkozott be 2018-ban a Forma-1-ben, hogy a jövő egyik nagy alakja lehet ő, amit aztán a bemutatkozó évében, akkor még Sauber néven versenyző (ma már Alfa Romeo) istállóban meg is mutatta, ennek ellenére számomra az év egyik meglepetése volt az, hogy milyen hamar képes volt beilleszkednie a Ferrarihoz. Igaz az év eleje még döcögősen indult, az évad felénél azonban felvette a ritmust, és többször is ő lett a csapat vezérpilótája.

Első Ferraris évében hét pole pozíciót, két futamgyőzelmet és tíz dobogós helyezést szerzett, ami lenyűgöző teljesítmény. Emellett sikerült legyőznie a nála sokkal tapasztaltabb négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt is csapaton belül. Ilyen erős bemutatkozásra még a Ferrarinál sem számítottak, akik aztán karácsony előtt 2024-ig meghosszabbították vele a szerződésüket. 

 

Pierre Gasly feltámadása

 

Gasly 2019-es éve igazi hullámvasút volt. Hiába kapta meg élete egyik legnagyobb lehetőségét azzal, hogy a Red Bullnál versenyezhetett, az RB15-ös autóra sehogyan sem sikerült ráéreznie, így amíg ott versenyzett rendre csak szenvedett, jócskán elmaradva csapattársától, Max Verstappentől.

Még a kötelező minimumokat se tudta állandóan hozni, amit Alexander Albonnak a nyári szünetet követően sikerült, így a Magyar Nagydíj után visszaküldték őt a Toro Rossóba. Ekkor viszont Gasly 2019-es éve 180 fokos fordulatot vett, s egyből megmutatta, hogy nem amiatt szenvedett a Red Bullnál, mert nem elég tehetséges.

Miután visszakerült a Toro Rossóhoz egyből nagyon versenyképes volt, brazíliai dobogójával pedig azt is megmutatta, hogy hiba volt őt leírni.  

Képek: Mercedes-AMG F1, Scuderia Ferrari, McLaren, Aston Martin Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso, Haas F1 Team, formula1.com, Rokit Williams Racing, Renault F1 Team

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása