Lewis Hamiltonnak ellenfele nem volt az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon, a győzelemmel és a leggyorsabb körrel megszerzett 26 ponttal pedig új Forma-1-es pontrekordot állított fel 413 egységgel. Verstappen lett a második, míg a dobogó legalsó fokára Charles Leclerc állhatott fel, akinek helyezése még vizsgálat alatt van.
1963 óta nem volt a Forma-1-nek decemberi futama, most a 2019-es világbajnokság mégis december 1-jén zárul, a naplementében induló, de villanfényben záródó Abu Dhabi Nagydíjjal.
Nem kezdhette meg a futamot a harmadik rajthelyről rajtoló Charles Leclerc, mivel 1 órával a futam kezdete előtt az FIA hivatalos dokumentumban jelezte, hogy a futmaot követően vizsgálatot indítanak ellene, mivel a futam előtti próbaszerű mérésnél feltűnt nekik, hogy a 16-os autóban mért üzemanyagmennyiség nincsen összehangban azzal, amit a csapat leadott nekik. Leclerc adott esetben utólag ki is zárhatják a futamból.
A gumiválasztásnál a közepes gumikra esett a legtöbb voks a pilóták részéről, összesen tizenegyen választották ezen keveréket. A lágy gumikon hatan (Vettel, Norris, Ricciardo, Sainz, Hülkenberg, Giovinazzi), a keményeken pedig hárman (Kvjat, Russelll, Kubica) rajtoltak.
Lewis Hamiltonnak sikerült megőriznie a vezetést a piros lámpák kialvását követően. Mögötte az egyéni bajnokság harmadik helyéért vívó Verstappen és Leclerc már rögtön az első körben megejtették első összecsapásukat a pályán. A Ferrari monacói versenyzője az első hosszú egyenesbe maga mögé utasította holland ellenfelét, akit ezt követően Sebastian Vettel kezdte el támadni a lágy gumikon, azonban előzni nem tudott.
A rajt legnagyobb győztese a dán Kevin Magnussen volt, aki a tizennegyedik helyről egészen a kilencedik helyig tudott előrejönni. Azonban sokáig nem tudott a pontszerző zónában autózni, ugyanis a Haas-Ferrari tempója nem volt annyira erős, így a 6. körben, miután Perez megelőzte a 11. helyre csúszott vissza.
A rajt során csak egy kontkat volt, melyből pórul Pierre Gasly járt, aki a két Racing Pointtal viaskodott az 1-es kanyarban, azonban Lance Stroll megpöckölte őt, emiatt koccolta a francia első szárnyával Perez autóját. Gasly a koccanás következtében elveszítette első szárnyát, így már az első körben kénytelen volt a bokszba hajtani. Az esetet ugyan a versenyfelügyelők feljegyezték, de nem tartották szükségesnek a vizsgálódást.
Az utolsó helyről induló Valtteri Bottas remekül kezdte meg a futamot. Az első kört követően a tizenötödik helyen haladt, majd ezt követően körről körre sikerült egy-egy pozíciót nyernie. A finn dolgát viszont nehezítette az a tény, hogy technikai hiba miatt nem lehetett DRS-t használni.
Ennek ellenére a 10. körben Sergio Perezt a 9. helyért támadta, igaz ekkor az előtte haladó Lando Norris kiállt a bokszba kemény keverékű gumikért. Bottas hiába volt gyorsabb mexikói ellenfelénél, a DRS hiánya miatt is, nehezen tudott előzési közelségbe kerülni. Egészen a 12. körig, akkor már az első hosszú egyenesben megelőzte Perezt, így Ricciardo kiállásával feljött a nyolcadik helyre.
Az élbolyból elsőként a két Ferrari jött a kerékcserére, méghozzá a 13. körben tetették fel mindkét autóra a kemény keverékű gumikat. Vettel kiállása viszont nem volt zökkenőmentes, a bal hátsó kerék rögzítésével akadtak gondok, így a kerékcsere procedúra majd hét másodpercig tartott.
Ezt kihasználva a Red Bull egy körrel később hozta Alexander Albont, aki a friss kemény keverékű gumikon nem tudott Vettel elé visszatérni a pályára, akinek a kivezető körében Sergio Perezzel is kellett vívnia.
Ugyanebben a körben, a középmezőnyben Carlos Sainz mutatott be egy szép manővert Daniel Ricciardóval szemben az 5-ös kanyar féktávján, azonban a spanyol nem tudta úgy befejezni manőverét a külső íven, hogy bevegye a kanyart, így annak levágásával hiába került az ausztrál elé, muszáj volt visszaengednie őt. A spanyol 1 körrel később már tiszta módon előzte a Renault versenyzőjét.
A 15. körben, Vettel is megérezte a DRS hiányát, ugyanis utolérte a Nico Hülkenberg mögé beszorult Valtteri Bottast. Mivel sem Bottas, sem Vettel nem tudott előzni, így a 16. körre Alexander Albon is felcsatlakozott a szerelvényre.
Vettel a 18. körben megpróbálkozott Bottas megelőzésével, azonban a finn kétszer is visszaverte a német támadását. Vettelt nehezítette ebben a támadási kísérletben, hogy még nem tudta használni a DRS-t, amit a 19. körttől lehetett ismét használni.
Ezt kihasználva, Bottas az első DRS-zónában elment Hülkenberg mellett, feljőve ezzel az ideiglenes negyedik helyre.
Vettelnek már nem kellett megvívnia Hülkenberggel, mivel a német a kör végén bejött a bokszba, ahol közepes gumikat kapott.
A mezőny végén is voltak akciók. A 23. körben, a bokszkiállását nem sokkal követően Robert Kubicát támadta a tizenötödik helyért. A második DRS zóna féktávjánál bevetődött a lengyel mellé a külső íven, akivel ketten próbáltak elkanyarodni a 12/13-as kanyarban, aminek következtében a két versenyző összekoccant. A koccanásban a Williams autója sérült jobban, az autó padlólemezének jobb oldala és jobb oldali terelőlapok is megsérültek, de Kubica ennek ellenére tudta folytatni a versenyt.
Két körrel később Giovinazzi már tisztán meg tudta előzni az utolsó Forma-1-es futamát teljesítő Kubicát.
A második helyen üres térben autózó Max Verstappen a 26. körben váltotta le közepes gumijait keményekre. Egy körrel később a futamot nagyon simán, nagy előnnyel vezető Lewis Hamilton is megtette ugyanezt, aki bő hat másodperces előnynel tért vissza a pályára Charles Leclerc elé.
A kiállását követően, a harmadik helyen haladó Max Verstappen panaszkodott rádión arra, hogy komoly motorkihagyásai vannak. Azt mondta olyan, mintha be lenne húzva a kézifék. Mérnöke próbált segíteni neki, s miután úgy tűnt, hogy a problémát sikerült orvosolniuk, Verstappen nagy mértékben kezdte ledolgozni a lemaradását Leclerc-kel szemben. A 29. körben már három másodpercen belül volt hozzá képest, miközben két körrel korábban majd öt másodperc volt a lemaradása.
Az utolsó helyről rajtoló Valtteri Bottast csapata a 30. körben hozta kerékcserére, ahol kemény keverékű gumikat kapott, majd tért vissza a hatodik helyre a pályára.
Verstappen miközben a 31. körben DRS-nyitási távolságba került Leclerc-hez képest, azt jelezte rádión, hogy bokszkiállását követően történt valami, ami miatt nem működik rendesen a motorja. Noha a rádióban mondta, hogy ez a probléma lelassítja őt, a 32. körben megtámadta monacói ellenfelét, akivel éppen George Russellt körözték le a 8-as kanyar féktávjánál. Verstappen ezt kihasználva bevetődött Leclerc mellé, akit meg is előzött.
Leclerc viszont nem akarta olcsón adni a pozícióját, és a következő egyenesben, DRS-t használva ő indított támadást, de előzni nem tudott, igaz így is megpróbált a külső íven bevetődni ellenfele mellé, de nem volt akkora lendülete, hogy előzni is tudjon.
A 38. körben, a kiállását követően körrekordokat futó Valtteri Bottas beérte az ötödik helyen haladó Alexander Albont, aki előtt alig 1 másodperccel ment a gumijaival egyre jobban küszködő Sebastian Vettel.
A 39. körben a Ferrari meghallgatta Leclerc kérését. s behozta pilótáját lágy gumikért. Vele egy időben Sebastian Vettel is bejött egy második kiállására, ám ő csapattársával ellentétben nem lágy, hanem közepes gumikat kapott.
Leclerc-nek kulcsfontosságú volt, hogy az Albon-Bottas páros elé térjen vissza, amit sikerült is teljesíteni a Ferrarinak.
Bottas ebben a körben az első DRS-zónában elment Albon mellett, átvéve tőle negyedik pozíciót.
A finn versenyző ezután Charles Leclerc-et próbálta meg utolérni, aki kezdetben a frissebb és lágyabb gumikon el tudott tőle szakadni bő hét másodpercre, azonban az utolsó körökre a lágy gumik kezdték megadni magukat a Ferrarin, így Bottas elkezdte ledolgozni vele szemben a lemaradását, azonban akkora volt a különbség kettőjük között, hogy az utolsó körben hiába érte utol, előzési kísérletre már nem maradt lehetősége.
Az élen viszont Lewis Hamiltonnak egy nagyon sima, már-már unalmas futama volt, így könnyedén szerezte meg karrierje 84., idei 11. futamgyőzelmét, amivel a 2019-es szezont 413 ponttal fejezte be, ami azt is jelentette, hogy ezzel új pontrekordot állított be.
Max Verstappen végzett a második helyen, míg a dobogó legalsó fokára Charles Leclerc állhatott fel.
Valtteri Bottas annak ellenére is dícséretet érdemel, hogy az utolsó körben nem sikerül utolérnie Charles Leclerc-et, ugyanis az utolsó helyről jött fel a negyedik helyig, s mivel Leclerc-et a futamot követően vizsgálják, ha úgy alakul, akkor még utólag harmadik is lehet.
Sebastian Vettel az 54. körben érte utol Alexander Albont, akit már az első DRS-zóna végén megpróbált megelőzni, azonban akkor a Red Bull versenyzője egy késői féktávval visszajött elé, azonban a második DRS-zónában máreldőlt kettőjük között a csata, melyet Vettel nyert meg, s végzett az ötödik helyen.
Sergio Perez a 38. körben állít ki a bokszba kemény keverékű gumikért, melyet követően nagyszerűen versenyzett, s egészen a hetedik jött előre.
Lando Norris a nyolcadik helyen hozta be a McLarent. Mögötte Danyiil Kvjat ért célba a kilencedik helyen, míg az utolsó pontszerző helyet Carlos Sainz szerezte meg, aki ezzel megszerezte az egyéni bajnokság hatodik helyezését, eddigi karrierje legjobb eredményét érte el a Forma-1-ben.
Az utolsó Forma-1-es futamát teljesítő Nico Hülkenberg sokáig pontszerző helyen haladt, azonban az utolsó körökben a frisebb gumikon versenyző ellenfelekkel szemben már nem volt esélye, így vegül csak a tizenkettedik helyen látta meg a kokcás zászlót.
A nagyon simán alakuló Abu Dhabi Nagydíjat csak Lance Stroll nem tudta befejezni, aki a 48. körben állt ki a versenyből.
FRISSÍTÉS:
Az FIA 50 ezer euróra büntette a Ferrarit az üzemanyageltérés miatt (elvileg 4,88 kg volt a különbség az FIA mérése és a Ferrari leadott értéke között), azonban Charles Leclerc megtarthatja harmadik helyezését.
Képek: Mercedes-AMG Petronas, Formula 1