Max Verstappen ezúttal tényleg megszerezte karrierje második pole pozícióját

Max Verstappen legyőzhetetlen volt Brazíliában, ezzel 2013 óta először vezette pole pozícióra a Red Bullt az interlagosi versenypályán. Verstappen mögött Vettel és Hamilton végzett a harmadik helyen.

 

A pénteki esős, borús napot követően szombaton már sokkal jobb időjárási körülmények között versenyezhettek a pilóták. A 47. Brazil Nagydíj időmérő edzése már napos, száraz időben került megrendezésre, ahol a levegő hőmérésklete 20, a pályáé 35 Celsius-fok volt.

Az időmérő edzésnek egyedül a Ferraris Charles Leclerc vágott neki 10 rajthelyes rajtbüntetéssel, így a brazil pole pozíció sorsa a két Mercedes, Vettel és Verstappen között dőlt el.

 

Q1

 

Az időmérő első felvonásában Max Verstappen volt a leggyorsabb 1:08.242-vel, 254 ezreddel megelőzve Charles Leclerc-et, aki az 1:08.496-os köridejét harmadik próbálkozásra autózta meg. 

A két fiatal versenyző mögött Alexander Albon jutott tovább a harmadik helyen, 1:08.503-al, megelőzve Bottast, Vettelt és Hamiltont.

A Q1-ben Kevin Magnussen volt a középmezőny legjobbja 1:08.875-vel. A Haas dán versenyzője, Norrist, Gaslyt és Hülkenberget megelőzve jutott tovább a hetedik helyen.

Miközben Pierre Gasly a kilencedik helyen bejutott a Q2-ben, aközben ez a Toro Rosso orosz pilótájának, Danyiil Kvjatnak már nem sikerült. Kvjat a gyors körében a 7-es kanyarban nagyon elfékezte magát, ami miatt nem tudott olyan időt autózni, amivel továbbjuthatott volna, így végül a tizenhatodik helyen volt kénytelen búcsúzni a kvalifikációtól.

Rajta kívül még Lance Stroll (18. hely), a két Williams (Russell-Kubica sorrendben) és motorhiba miatt mért időt autózni sem tudó Carlos Sainz esett ki a Q1-ben. Közülük a McLaren spanyolja lehetett a legcsalódottabb, akinek esélye sem volt a továbbjutásra, ugyanis az első mért köre megkezédésre készült, mikor meghibásodott McLarenjében a Renault-erőforrás.

 

 

Q2

 

Maradt a Verstappen-Leclerc sorrend a Q2-re is, ám micsoda különbséggel! A Red Bull hollandja 1:07.503-as idővel végzett az élen, 385 ezreddel megelőzve monacói riválisát, aki a mezőnyben egyedüliként jutott tovább a közepes gumikon, amikkel 1:07.888-as kört autózott. Ez az idő 162 ezreddel volt gyorsabb, mint a harmadik helyen továbbjutó csapattársáé, Sebastian Vettelé, aki az 1:08.050-es időt a lágy gumikon teljesítette.

Lewis Hamilton a negyedik helyen jutott tovább (1:08.088), Albont (1:08.117) és Bottast (1:08.232) megelőzve.

A három nagy csapat mögött a hetedik helyen ezúttal is egy Haas-versenyző végzett a hetedik helyen, de most nem Magnussen, hanem Romain Grosjean. 

Grosjean mögött a nyolcadik helyen Pierre Gasly jutott be a Q3-ba, megelőzve Magnussent és Räikkönent.

A Q2 végén a középmezőny versenyzői nem tudtak javítani az idejükön, mivel Antonio Giovinazzi miatt sokáig sárga zászlós jelzés volt érvényben. Az Alfa Romeo olasz versenyzője a 7-es kanyarban veszítette el uralmát autója felett, és pördült meg a pályán.

 

 

Ennek a sárga zászlós szakasznak a legnagyobb áldozatául Lando Norris esett, aki így 1 századdal csúszott le a továbbjutásról, és végzett a tizenegyedik helyen. Norrisszal együtt ért véget az időmérő a Q2-ben Daniel Ricciardo, Antonio Giovinazzi, Nico Hülkenberg és Sergio Perez számára.

 

Q3

 

Az időmérő végső fázisának első felvonása nagyon izgalmasra sikeredett, melyben Max Verstappen futotta a leggyorsabb kört 1:07.623-al, mely 120 ezreddel elmaradt a Q2-es legjobbjától. Ez nagyban volt köszönhető annak, hogy a holland a mért köre során a 9-es kanyarból kijövet a kelleténél jobban rátette a rázókőre az autóját, mely végett egy pillanatra meg is emelkedett az RB15. 

Ez a hibája igen sok idejébe került, de még így is ő volt a leggyorsabb 8 ezreddel megelőzve Sebastian Vettelt (1:07.631), és csak 105-el Charles Leclerc-et (1:07.728). A két Mercedes ekkor Hamilton-Bottas sorrendben csak a negyedik-ötödik helyen állt.

 

 

A Q3 második felvonására mindneki nagy tűzijátékot várt, azonban ez végül elmaradt, mivel az élmezőny pilótái közül alig tudtak javítani. Max Verstappen volt az egyik, aki ezúttal nem rontott a 9-es kanyarban, és 1:07.508-ra javította a leggyorsabb kört, amelyet már senki nem tudott megdönteni, így a holland karrierje második edzés elsőségét szerezte meg, melyet csapatfőnökének, Christian Hornernek ajánlott fel, aki ma ünnepli 46. születésnapját.

Vettel maradt a második helyen (zsinórban harmadik alkalommal végzett a második helyen időmérőn Brazíliában), míg Lewis Hamilton 1:07.699-re javított idejével megszerezte a harmadik rajthelyet.

Charles Leclerc így a negyedik helyen zárta az időmérőt, ám motorcsere miatti 10 rajthelyes büntetése értelmében a vasárnapi futamot majd csak a tizennegyedik helyről fogja megkezdeni.

A negyedik rajthelyet így Valtteri Bottas örökli majd meg, aki Albont megelőzve az ötödik helyen zárta a brazil kvalifikációt.

Hiába voltak a Q1-ben és a Q2-ben a Haas versenyzői a leggyorsabbak a középmezőnyben, a Q3-ban Pierre Gasly 1:08.837-el 17 ezreddel megelőzve vitte el ezt a tituluist, s végzett a hetedik helyen.

Kimi Räikkönen, aki Monza óta először jutott be a Q3-ba a kilencedik legjobb időt autózta meg, megelőzve Kevin Magnussent.

 

Képek: Aston Martin Red Bull Racing, Formula 1 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása