Kaphat-e büntetést Max Verstappen? - FRISSITVE

Hiába volt Max Verstappen az időmérő leggyorsabbja, köszönhetően annak, hogy láthatólag nem lassított Valtteri Bottas baleseténél a körrekordját jelentő körében, elveszítheti karrierje második pole pozícióját.

 

Ugyan az FIA hivatalosan még nem jelezte, hogy fog-e vizsgálatot indítani Max Verstappen pole pozíciós köre ellen, azonban számíthatunk arra, hogy hamarosan elkezdik kielemezni a körrekordot jelentő 1:14.758-as köridejét.

Ha pedig így lesz, akkor nagy valószínűséggel nem csak az utolsó körét veszik el, hanem ráadásul rajtbüntetést is ki fognak róni rá. Ez pedig igazán rossz lenne a Verstappen és a Red Bull számára, akik idén második alkalommal voltak a leggyorsabbak az időmérő edzésen.

Sajnos a pole pozíciós onboard felvételén teljesen jól látható és hallható módon a holland versenyző egyáltalán nem lassított az utolsó kanyarban, melynek tetejében lila szektort is futott az utolsó szektorban, ami még inkább súlyosbíthatja a helyzetét. 

Ezt pedig az a nyilatkozata is tovább tetézi, amit az időmérő utáni sajtókonferencián tett, mikor is rákérdeztek arra, hogy elvette-e a gázról a lábát az esetnél?

"Úgy nézett ki, mint aki nem tette meg, ugye? Nem" - válaszolta egy mosoly kíséretében a Red Bull pilótája.

 

 

A képen nagyon jól látszik a sárga jelzés, illetve az a tény, hog az utolsó szektorban lila szektort teljesített. (A linken Max Verstappen pole pozícióját jelentő körét is meg lehet tekinteni, ahol nem csak láthatólag, de hallhatólag is lehet érezni, hogy nem vesz vissza a sárga jelzés ellenére sem. https://twitter.com/i/status/1188194337127092224 )

A korábbi Forma-1-es pilóta, Marcus Ericsson a twitter felületén megosztott egy cikket a tavalyi Kínai Nagydíj időmérő edzéséről, ahol hasonló okok miatt kapott egy öt helyes rajtbüntetést a másnapi futamra. Akkor az akkori Sauberes csapattársa, Charles Leclerc hibázott és forgott meg az utolsó kanyarból kijövet, ami miatt a pályabírók elkezdték lengetni a sárga zászlót, csakhogy a svéd versenyző nem lassított le eléggé, és így teljesítette gyors körét.

https://www.youtube.com/watch?v=RNX1x6-hCt0

(Az eset a 10. másodperctől látható.)

De milyen büntetés várható, ha valóban megbüntetik?

Ha büntetést fog kapni, akkor minimum három, de nagyobb valószínúséggel öt helyes rajtbüntetés vár rá, melynek értelmében a hatodik rajthelyig csúszhat vissza, míg a pole pozíciót Charles Leclerc örökölheti meg, mely egyben azt is jelenti, hogy a Ferrari megőrizve a nyári szünetet követő időmérős veretlenségüket, zsinórban hatodik alkalommal kezdhetik meg a futamot az első rajtkockából. 

Érdemel-e büntetést Verstappen?

Sajnos vagy sem, de a válasz az, hogy igen. Ugyanis azzal, hogy nem vette el a gázról a lábát, még annak ellenére veszélyeztette mások testi épségét, hogy szerencsére egy pályabíró sem tartózkodott akkor a pályán, amikor bekanyarodott az utolsó kanyarba. Ilyen esetekben pedig nem szabad különbséget tenni aközött, hogy voltak-e pályabírók a pályán, vagy sem. 

És ha még nem is voltak, ha Verstappen egy pici hiba miatt elveszítette volna Bottashoz hasonlóan az uralmát autója felett, könnyen a finn autójába csapódhatott volna, veszélyeztetve ezzel a finn,  és a pályabírók testi épségét. 

Az FIA pedig tavaly Sebastian Vettellel felett sem hunyt szemet Austinban, mikor az egyik szabadedzésen piros zászlós jelzésnél nem lassított le eléggé, miközben a közelében nem volt semmilyen veszélyforrás. 

Ugyan itt nem volt piros jelzés, de ez csak annak volt betudható, hogy alapból lejárt az idő, mikor Bottas elszenvedte a balesetet, viszont a sárga jelzés attól még ott volt, amit Verstappen teljesen figyelmen kívül hagyott.

Egy esetleges vizsgálódás esetén a büntetés biztosra vehető, a kérdés csak az, milyen jellegű szankció vár rá?

Érdekesség: Max Verstappen a tavalyi Orosz Nagydíj időmérő edzésén szintén figyelmen kívül hagyott egy sárga zászlós jelzést, akkor azért három rajthelyes büntetést kapott.

Frissítés: A Twitteren több helyszínen dolgozó újságíró is jelezte, hogy az

FIA miniszektorokra hivatkozva (ahol látszódik, hogy az utolsó mini-szektorban rosszabb volt korábbi önmagánál) nem indít vizsgálatot ellene. Ám nem sokkal később mégis jött a hivatalos információ az FIA-től, hogy vizsgálatot indítanak Max Verstappen ellen. A bokszutcai hírek szerint az FIA Max Verstappen nyilatkozata miatt indítanak vizsgálatot ellene, ahol kijelentette, nem vette el a gázról a lábát.

 

Végül három rajthelyes büntetést kapott

 

Nem úszta meg büntetés nélkül a sárga zászló figyelmenkívül hagyását Max Verstappen, aki így hiába volt a leggyorsabb a Mexikói Nagydíj időmérő edzésén, végül nem a pole pozícióból, hanem csa a negyedik kockából vághat neki a vasárnapi 71 körös futamnak.

A Red Bull 22 éves holland versenyzője duplán büntette meg magát szombaton. Bottas balesete miatti sárga jelzés miatt senki nem javíthatott már, így pole pozíciója abban a pillanatban biztossá vált, mikor elkezdték lengetni a sárga jelzés, ám ő ahelyett, hogy Hamiltonhoz és Vettelhez hasonló módon elvette volna a gázról a lábát, tartotta a tempóját. Ezzel ugyan, ha egy ezreddel is de megdöntötte Daniel Ricciardo mexikói körrekordját, azonban ezzel sebezhetővé tette az első helyről való indulását.

Az FIA felől az időmérőt követően még olyan hírek jöttek, hogy nem tervezik kivizsgálni a holland gyors körét, mert a mini-szektorok alapján nem javított abban a szektorban. Verstappen második hibája, amivel saját magát büntette ezután következett, mikor is a sajtótájékoztatón arra a kérdésre, hogy lelassított-e a baleset helyszínén, cinikusan elmondta, hogy nem. Mondta ezt annak a tudatában, hogy azt hitte, legrosszabb esetben is csak elveszik tőle a körrekordot jelentő idejét, csakhogy ennél nagyobbat nem is tévedhetett volna.

A Forma-1-ben különösen szigorúan veszik az ilyen kihágásokat, nem kell sokat visszamenni az időben, hogy megértsük miért. Elég csak Jules Bianchi tragikus kimenetelű balesetére gondolni. 

Verstappen vétett a szabályok ellen, így jogosan megkapta a három rajthelyes büntetését, melynek értelmében Charles Leclerc örökölte meg az első rajthelyet, ezzel karrierje hetedik pole pozícióját megszerezve. Mellőle az első rajtsorból csapattársa, Sebastian Vettel indulhat, a harmadik rajtkockából pedig a hatodik világbajnoki címéért küzdő Lewis Hamilton fog rajtolni.

 

Képek: Aston Martin Red Bull Racing, Twitter

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása