Charles Leclerc továbbra is hibátlan az időmérőkön, aki idei hatodik pole pozícióját szerezte meg, négy tizeddel megelőzve Lewis Hamiltont, aki az utolsó pillanatban ugrott be a két Ferrari közé.
Az időjárás előrejelzéssel ellentétben a 6. Orosz Nagydíj időmérő edzése napsütéses időben került megrendezésre, ahol a fő kérdés az volt, hogy vajon Charles Leclerc képes lesz-e Michael Schumacher óta első Ferrarisként négy egymást követő időmérő edzésen is megszerezni a pole pozíciót?
A kvalifikációnak öt versenyző vágott neki különböző rajtbüntetéssel: a két Red Bull és Gasly motorcsere miatt öt rajthelyes, Danyiil Kvjat és Robert Kubica több erőforráselem cseréje miatt pedig a rajtrács végi büntetéssel várhatta az időmérőt.
Q1
A hazai rajongók számára csalódással indult a 6. Orosz Nagydíj kvalifikációja, mivel a hazai versenyzőjük, Danyiil Kvjat nem tudott elindulni az időmérőn, miután csapata a harmadik edzésen történt újabb motorhibáját követően a teljes új Honda-erőforrást kicserélte autójában.
Kvjat év eleji Toro Rossós csapattársának, Alexander Albonnak sem folytatódott jól az orosz hétvége, ugyanis a gyors körén a 13-as kanyarban kicsúszott a pályáról, és az RB15-ös hátuljával belecsapódott a tecpro falba. A baleset következtében azonnal meglengették a piros zászlót, ami főleg Sebastian Vettelnek jött rosszul, mivel a négyszeres világbajnok éppen egy gyors körön volt a közepes gumikon, amit a piros zászló miatt meg kellett szakítania. Vettelnek azért sem jött jól az edzés félbeszakítása, mivel a közepes gumikon az első mért körében szintén a 13-as kanyarban hibázott, a következő körében pedig azért nem tudott javítani, mivel sárga zászlós jelzés volt ugyanebben a kanyarban, miután Robert Kubica csúszott ki a bukótérbe.
A piros zászlós szakaszt követően mivel már csak 5 perc volt hátra a Q1-ből, ezért a Ferrari nem kockáztata meg vele a közepes gumikon való továbbjutást, egyből feltetették autójára a lágy keverékű abroncsokat. A német ezekkel megfutotta a leggyorsabb köridőt 1:33.032-vel, majd két tizeddel megelőzve Lewis Hamiltont (1:33.230) és 336 ezreddel Max Verstappent (1:33.368), akik szintén a lágy gumikon teljesítették legjobbjukat.
A hétvégén két edzést (első és a harmadik) is megnyerő Charles Leclerc-nek sikerült a közepes gumikon beverekednie magát a Q2-be, 1:33.613-as idejével az ötödik helyen jutott tovább 581 ezreddel elmaradva lágy gumis csapattársától. Leclerc-et az utolsó pillanatban tudta megelőzni Valtteri Bottas, aki a lágyakon (1:33.413) csak két tizeddel ment nála jobb időt, s jutott tovább a negyedik helyen.
A középmezőny legjobbja a Q1-ben a dán Kevin Magnussen (1:33.889) volt az ausztrál specifikájú Haasszal, megelőzve Ricciardót, a két McLarent (Sainz-Norris) és Nico Hülkenberget.
Kvjat nem indulása és Albon autótörése miatt a kieső-zónában két hely már idő előtt elkelt, a maradék háromból kettőt szokás módon a Williams pilótái foglaltak el (ezúttal is Russel-Kubica sorrendben) az utolsó, 16. helyen pedig Kimi Räikkönen volt kénytelen búcsúzni a kvalifikációtól, miután az utolsó körében, az utolsó kanyarban hibázott, miközben csapattársa, Giovinazzi 85 ezreddel jobb időt autózott nála. Ezzel pedig az olasz versenyző pont saját csapattársát ejtette ki.
Q2
A középső etapban csak a Mercedes versenyzői döntöttek úgy, hogy a közepes gumikon teljesítik mért köreiket, ezzel pedig vállalva azt, hogy száraz körülmények között a vasárnapi futamnak ezekkel a gumikkal vágnak neki.
A Q2-ben Charles Leclerc volt a leggyorsabb 1:32.434-el, 102 ezreddel megelőzve csapattársát, Sebastian Vettelt, akinek a Q2 végén érte el ezt az 1:32.536-os idejét.
A két Ferrari mögött a harmadik helyen Max Verstappen jutott tovább 1:32.634-el, kerek két tizeddel elmaradva Leclerc-től.
A Mercedes versenyzői a negyedik és az ötödik helyen zárták a Q2-t Hamilton-Bottas sorrendben hét, illetve nyolc tizedes hátránnyal.
A középmezőnyben elképesztően izgalmas, s egyben szoros volt a harc a bejutásért, ahol végül azok jutottak be a Q3-ba, akik a Q2 végén nem rontották el a második próbálkozásukat. Ennek járt leginkább próul Pierre Gasly és Sergio Perez, akik hiába álltak az első köröket követően a hatodik és a hetedik helyen, végül a tizenegyedik és a tizenkettedik helyen zárták az időmérőt. (Gasly motorcsere miatt a kvalifikációt követően majd egy 5 helyes rajtbüntetést kap.)
A legnagyobb győzetes Romain Grosjean lett, aki 1: 33.643-al a hatodik helyen jutott be a legjobb tíz közé, megelőzve a két McLarent (Norris-Sainz) és a két Renault (Ricciardo-Hülkenberg).
Hiába végzett Kevin Magnussen a Q1-ben 1:33.889-el a hatodik helyen, a Q2-ben ezt a kört nem tudta megfutni, így az edzést a tizennegyedik helyen zárta Giovinazzi és Stroll között.
Q3
Az időmérő utolsó fázisának elsődleges kérdése az volt, hogy vajon valaki képes lesz-e egyáltalán tartani a lépést Charles Leclerc-kel?
A válasz végül az lett, hogy senki, ugyanis a monacói versenyző végig dominálta a Q3-at is, ahol ő volt az egyetlen versenyző, aki képes volt 1:32 alatti köridőket autózni. Előbb 1:31.801-el, majd végül 1:31.628-al szerezte meg pályafutása hatodik Forma-1-es pole pozícióját, s egyben zsinórban a negyediket, amire Michael Shumacher óta (2000. Olasz Nagydíj - 2001. Brazil Nagydíj zsinórban 7 pole pozíció) senki nem volt képes a Ferrarinál.
A második helyért viszont nyílt harc volt Sebastian Vettel és Lewis Hamilton között, amit végül a hatodik világbajnoki címéért hajtó brit szerzett meg egy hibátlan körrel (1:32.030), mely ugyan 4 tizeddel elmaradt Leclerc idjeétől, de 23 ezreddel így is jobb volt, mint Vettelé, aki az utolsó gyors körében több kisebb hibát is elkövetett, ami miatt nem tudott 1:32 alá bemennie, így Szingapúr után újfent a harmadik helyről lesz kénytelen rajtolni.
Max Verstappen hiába volt pénteken a leggyorsabb, most nem volt esélye a pole pozícióért harcolni, de 1:32.310-el így is a negyedik legjobb időt autózta, de motorcsere miatti 5 helyes rajtbüntetése végett a vasárnapi futamot majd csak a kilencedik helyről kezdheti meg,.
Negyedik rajtkockát Valtteri Bottas örökli meg ezzel, aki az utolsó körét már be sem fejezte, miután a 13-asban és a 14-es kanyarban is elkövetett egy-egy kisebb hibát.
A középmezőny legjobbja végül Carlos Sainz lett 1:33.222-vel, 67 ezreddel megelőzve Nico Hülkenberget és 79-el saját csapattársát, Lando Norrist.
A Q2-ben hatodik helyen továbbjutó Romain Grosjean most csak a kilencedik időt tudta megautózni, aki mögött a tizedik helyen Daniel Ricciardo végzett,
Képek: Scuderia Ferrari, Formula-1