Charles Leclerc zsinórban negyedik pole pozícióját szerezte meg Szocsiban

Charles Leclerc továbbra is hibátlan az időmérőkön, aki idei hatodik pole pozícióját szerezte meg, négy tizeddel megelőzve Lewis Hamiltont, aki az utolsó pillanatban ugrott be a két Ferrari közé.

 

Az időjárás előrejelzéssel ellentétben a 6. Orosz Nagydíj időmérő edzése napsütéses időben került megrendezésre, ahol a fő kérdés az volt, hogy vajon Charles Leclerc képes lesz-e Michael Schumacher óta első Ferrarisként négy egymást követő időmérő edzésen is megszerezni a pole pozíciót?

A kvalifikációnak öt versenyző vágott neki különböző rajtbüntetéssel: a két Red Bull és Gasly motorcsere miatt öt rajthelyes, Danyiil Kvjat és Robert Kubica több erőforráselem cseréje miatt pedig a rajtrács végi büntetéssel várhatta az időmérőt.

 

Q1

 

A hazai rajongók számára csalódással indult a 6. Orosz Nagydíj kvalifikációja, mivel a hazai versenyzőjük, Danyiil Kvjat nem tudott elindulni az időmérőn, miután csapata a harmadik edzésen történt újabb motorhibáját követően a teljes új Honda-erőforrást kicserélte autójában. 

 

 

Kvjat év eleji Toro Rossós csapattársának, Alexander Albonnak sem folytatódott jól az orosz hétvége, ugyanis a gyors körén a 13-as kanyarban kicsúszott a pályáról, és az RB15-ös hátuljával belecsapódott a tecpro falba. A baleset következtében azonnal meglengették a piros zászlót, ami főleg Sebastian Vettelnek jött rosszul, mivel a négyszeres világbajnok éppen egy gyors körön volt a közepes gumikon, amit a piros zászló miatt meg kellett szakítania. Vettelnek azért sem jött jól az edzés félbeszakítása, mivel a közepes gumikon az első mért körében szintén a 13-as kanyarban hibázott, a következő körében pedig azért nem tudott javítani, mivel sárga zászlós jelzés volt ugyanebben a kanyarban, miután Robert Kubica csúszott ki a bukótérbe.

 

 

A piros zászlós szakaszt követően mivel már csak 5 perc volt hátra a Q1-ből, ezért a Ferrari nem kockáztata meg vele a közepes gumikon való továbbjutást, egyből feltetették autójára a lágy keverékű abroncsokat. A német ezekkel megfutotta a leggyorsabb köridőt 1:33.032-vel, majd két tizeddel megelőzve Lewis Hamiltont (1:33.230) és 336 ezreddel Max Verstappent (1:33.368), akik szintén a lágy gumikon teljesítették legjobbjukat.

A hétvégén két edzést (első és a harmadik) is megnyerő Charles Leclerc-nek sikerült a közepes gumikon beverekednie magát a Q2-be, 1:33.613-as idejével az ötödik helyen jutott tovább 581 ezreddel elmaradva lágy gumis csapattársától. Leclerc-et az utolsó pillanatban tudta  megelőzni Valtteri Bottas, aki a lágyakon (1:33.413) csak két tizeddel ment nála jobb időt, s jutott tovább a negyedik helyen.

A középmezőny legjobbja a Q1-ben a dán Kevin Magnussen (1:33.889) volt az ausztrál specifikájú Haasszal, megelőzve Ricciardót, a két McLarent (Sainz-Norris) és Nico Hülkenberget.

Kvjat nem indulása és Albon autótörése miatt a kieső-zónában két hely már idő előtt elkelt, a maradék háromból kettőt szokás módon a Williams pilótái foglaltak el (ezúttal is Russel-Kubica sorrendben) az utolsó, 16. helyen pedig Kimi Räikkönen volt kénytelen búcsúzni a kvalifikációtól, miután az utolsó körében, az utolsó kanyarban hibázott, miközben csapattársa, Giovinazzi 85 ezreddel jobb időt autózott nála. Ezzel pedig az olasz versenyző pont saját csapattársát ejtette ki.

 

 

Q2

 

A középső etapban csak a Mercedes versenyzői döntöttek úgy, hogy a közepes gumikon teljesítik mért köreiket, ezzel pedig vállalva azt, hogy száraz körülmények között a vasárnapi futamnak ezekkel a gumikkal vágnak neki.

A Q2-ben Charles Leclerc volt a leggyorsabb 1:32.434-el, 102 ezreddel megelőzve csapattársát, Sebastian Vettelt, akinek a Q2 végén érte el ezt az 1:32.536-os idejét. 

A két Ferrari mögött a harmadik helyen Max Verstappen jutott tovább 1:32.634-el, kerek két tizeddel elmaradva Leclerc-től.

A Mercedes versenyzői a negyedik és az ötödik helyen zárták a Q2-t Hamilton-Bottas sorrendben hét, illetve nyolc tizedes hátránnyal.

A középmezőnyben elképesztően izgalmas, s egyben szoros volt a harc a bejutásért, ahol végül azok jutottak be a Q3-ba, akik a Q2 végén nem rontották el a második próbálkozásukat. Ennek járt leginkább próul Pierre Gasly és Sergio Perez, akik hiába álltak az első köröket követően a hatodik és a hetedik helyen, végül a tizenegyedik és a tizenkettedik helyen zárták az időmérőt. (Gasly motorcsere miatt a kvalifikációt követően majd egy 5 helyes rajtbüntetést kap.)

 

 

A legnagyobb győzetes Romain Grosjean lett, aki 1: 33.643-al a hatodik helyen jutott be a legjobb tíz közé, megelőzve a két McLarent (Norris-Sainz) és a két Renault (Ricciardo-Hülkenberg).

Hiába végzett Kevin Magnussen a Q1-ben 1:33.889-el a hatodik helyen, a Q2-ben ezt a kört nem tudta megfutni, így az edzést a tizennegyedik helyen zárta Giovinazzi és Stroll között.

 

Q3

 

Az időmérő utolsó fázisának elsődleges kérdése az volt, hogy vajon valaki képes lesz-e egyáltalán tartani a lépést Charles Leclerc-kel?

A válasz végül az lett, hogy senki, ugyanis a monacói versenyző végig dominálta a Q3-at is, ahol ő volt az egyetlen versenyző, aki képes volt 1:32 alatti köridőket autózni. Előbb 1:31.801-el, majd végül 1:31.628-al szerezte meg pályafutása hatodik Forma-1-es pole pozícióját, s egyben zsinórban a negyediket, amire Michael Shumacher óta (2000. Olasz Nagydíj - 2001. Brazil Nagydíj zsinórban 7 pole pozíció) senki nem volt képes a Ferrarinál.

 

 

A második helyért viszont nyílt harc volt Sebastian Vettel és Lewis Hamilton között, amit végül a hatodik világbajnoki címéért hajtó brit szerzett meg egy hibátlan körrel (1:32.030), mely ugyan 4 tizeddel elmaradt Leclerc idjeétől, de 23 ezreddel így is jobb volt, mint Vettelé, aki az utolsó gyors körében több kisebb hibát is elkövetett, ami miatt nem tudott 1:32 alá bemennie, így Szingapúr után újfent a harmadik helyről lesz kénytelen rajtolni.

Max Verstappen hiába volt pénteken a leggyorsabb, most nem volt esélye a pole pozícióért harcolni, de 1:32.310-el így is a negyedik legjobb időt autózta, de motorcsere miatti 5 helyes rajtbüntetése végett a vasárnapi futamot majd csak a kilencedik helyről kezdheti meg,.

Negyedik rajtkockát Valtteri Bottas örökli meg ezzel, aki az utolsó körét már be sem fejezte, miután a 13-asban és a 14-es kanyarban is elkövetett egy-egy kisebb hibát.

A középmezőny legjobbja végül Carlos Sainz lett 1:33.222-vel, 67 ezreddel megelőzve Nico Hülkenberget és 79-el saját csapattársát, Lando Norrist. 

A Q2-ben hatodik helyen továbbjutó Romain Grosjean most csak a kilencedik időt tudta megautózni, aki mögött a tizedik helyen Daniel Ricciardo végzett,

 

 

Képek: Scuderia Ferrari, Formula-1

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása