Nem volt egyszerű dolga, de végül Charles Leclerc kivédekezte a Mercedesek támadásait, és 2010 után ismét győzelemre vezette a Ferrarit hazai pályán, miközben Sebastian Vettel ismét hibázott.
A hét eleji előrejelzésekkel ellentétben napos idő fogadta a Forma-1 mezőnyét az idény 14. állomásán, Monzában. A levegő hőmérséklete a rajt előtti pillanatokban 20, a pályáé pedig 34 Celsius-fok volt.
A gumiválasztás eléggé kettéosztotta a mezőnyt, ugyanis a pilóták egyik fele a lágy gumikra (első tíz helyezett és a két Haas), a másik pedig a közepes gumikat választotta a rajtnál.
Ugyan a rajt pillanatában Hamilton indult el jobb lendülettel, Charles Leclerc mégis megőrizte vezető pozícióját az élen, ráadásul a sikánban a kívülről forduló Bottas egy pillanatra még Hamilton elé is került, de a sikánból kijövet a birt visszaszerezte tőle harmadik helyezését.
Hátrébb Sebastian Vettel egy pozíciót veszített a remekül rajtoló Nico Hülkenberggel szemben, aki a Roggia sikánban előzte meg őt kívülről.
Szintén jó rajtot vett a kilencedik helyről induló Lance Stroll, aki egészen a hetedik helyig jött előre megelőzve Sainzot és Albont. Albon csapattársa, Max Verstappen a futamnak csak a 19. helyről vághatott neki, azonban rögtön az első kört követően a bokszba kellett hajtania, mivel az 1-es kanyarban Perez Racing Pointjával koccant, mely során megsérült az első vezetőszárnya.
A rajtnál egy pozíciót veszítő Sebastian Vettel a kövekező kör kezdetén visszaelőzte Nico Hülkenberget, és megkezdte a felzárkózását az éllovas trióra.
Miközben Vettel igyekezett minél közelebb kerülni az élen álló trióhoz, aközben Alexander Albon mutatott be a 3. körben egy egészen hajmeresztő megmozdulást Carlos Sainzzal szemben a Roggia-sikánban. Manőverével ugyan bejött Sainz elé, aki a sikánból kijövet visszatámadott, majd a Lesmo 1-ben be is ment mellé, ahol a két versenyző összeért egymással, Albon pedig ezzel lesodródott a pályáról. A kavicságyon keresztül mire visszatért a pályára, addigra visszaesett a tizenegyedik helyre.
Az 5. fordulóban a két Renault helyet cserélt egymással a célegyenes végén, majd a következő körben jött a nagy dráma! Sebastian Vettel Bottast üldözve az Ascariban elveszítette uralmát autója felett, és megforgott. Miközben próbált visszatérni a pályára, nem nagyon figyelt, így első szárnyával nekiment az őt kikerülő Lance Strollnak, aki ezzel lesodródott a pályáról. Stroll miközben panaszkodott Vettel amatőr hibájára rádión ő is elkövette ugyanazt a figyelmetlenséget, amivel Pierre Gaslyt terelte le az Ascari kijáratánál a sóderágyba. Gasly szerencsére el tudta kerülni a gumifalat, így némi időt és pozíciót veszítve tudta folytatni a versenyt.
Stroll viszont a hetedik helyről visszaesett a tizenkettedik helyre, míg Vettel egy szárnycserét követően az utolsó helyig esett hátra, amire jött mindkettőjüknek a versenybírák részéről a büntetés. Kettőjük közül a négyszeres világbajnok járt rosszabbul, aki az egész láncreakciót elindította, ezért egy 10 másodperces stop and go-t kapott, míg Stroll egy bokszutcai áthajtásos büntetéssel "megúszta". Ezzel el is dőlt, hogy ők pontot már nem fognak tudni szerezni a futam során.
A versenyigazgatóság a futam ezen szakaszában igazán szerette osztogatni a büntetéseket: Vettel és Stroll után előbb Albont büntették meg 5 másodperces időbüntetésre, mivel Magnussent úgy előzte meg, hogy közben elhagyta a pályát, majd Kimi Räikkönen kapott egy 10 másodperces stop and go büntetést, mivel nem azokon a gumikon rajtolt, amelyekkel kellett volna.
Miközben a mezőny egyes tagjainak büntetéseket osztottak ki, aközben Lewis Hamilton a 20. körben a bokszba hajtott, hogy elévágjanak az élen autózó Leclerc-nek. Hamilton közepes gumikat kapott, majd tért vissza Hülkenberg és Sainz közé a hatodik helyre.
A Ferrari azonnal reagált erre a cserére, és egy körrel később hozták versenyzőjüket, akinek autójára a kemény keverékű gumikat tetették fel. A monacói versenyzőnek sikerült Hamilton elé visszatérnie a pályára, azonban a brit már támadó közelségben volt hozzá képest.
Leclerc előre menekülve, a 22. körbena Parabolica kanyarban megelőzte Nico Hülkenberget, aki mellett a célegyenesben Hamilton is elment, majd ezzel a lendülettel Leclerc-et is elkezdte üldözni. A Mercedes világbajnoka nagyon jól jött ki a Curva Grandéból, és a külső íven megpróbálta kifékezni ellenfelét a Roggiában, azonban Leclerc erre reagálva igyekezte lezárni az ívet előtte, így a két versenyző egy pillanatra összeért egymással, emiatt pedig Hamilton a bukótéren keresztül volt kénytelen visszatérni a pályára ellenfele mögé besorolva. Az esetet követően Leclerc-et azonnal figyelmeztettéka bírák, hogyha legközelebb is ilyen agresszíven fog védekezni, akkor büntetést fog kapni.
A 26. körben, az egymással csatázó Leclerc és Hamilton Daniel Ricciardo mellett is elmentek. Hamilton végig ott loholt a Ferraris sarkában, de előzni nem tudott.
Az élen autózó Valtteri Bottast a 28. körben hozták közepes gumikért a bokszba, ez pedig azt jelentette, hogy a Leclerc-Hamilton páros visszaszerezte az első helyet.
A vele egy időben kereket cserélő Carlos Sainznak a kiállása nem alakult jól, ugyanis szerelőinek nem sikerült jól rögzíteni a jobb első kerekét, így amint elhagyta a spanyol a bokszutcát, kénytelen volt félrehúzodni a pályáról.
Nem tartott sokáig a versenye korábbi Toro Rossós csapattársának, Danyiil Kvjatnak sem. Az orosz nagyon jó versenyt futott egészen a 30. körig, amikor is autója megadta magát, ami miatt az 1-es kanyar bukóterében levő nyitásnál volt kénytelen félreállni. A két megállás miatt egy ideig a versenyirányítás virtuális biztonsági autós fázist rendelt el, de egyik sem tartott tovább egy percnél.
Az élen eközben teljesen nyílt volt továbbra is a futamgyőzelem kérdése. Leclerc és Hamilton autózott az élen, akikre szépen lassan kezdett felzárkózni a frisebb gumikon levő Valtteri Bottas.
A hazai publikum pulzusa a 36. körben emelkedhetett a magasba, mikor is Leclerc elmérte az 1-es kanyar féktávját, ami miatt kénytelen volt levágni azt. Szerencséjére az élen maradt, viszont ezzel megadta a lehetőséget Hamiltonnak arra, hogy a Roggiában megelőzze őt, de a brit nem tudott előzni.
Ezt követően Hamilton még pár körig próbálkozott, de a gumijai is kezdték már a végüket járni, miközben csapattársa, Valtteri Bottas is felzárkózott rájuk. A második helyen autózó Hamilton még mielőtt csapata kiadta volna neki az utasítást arra, hogy engedje maga elé a gyorsabban közlekedő finnt elmérte az 1-es kanyart, aminek a menekülőútján tért vissza a pályára, amivel a finn megelőzte őt, üldözőbe véve Leclerc-et.
A kopott közepes gumikat végül Hamilton az 50. körben cserélte le lágyra, amivel egy körrel később 1:21.779-el megfutotta a leggyorsabb kört.
Míg Hamilton a leggyorsabb körért járó bónusz pontot gyűjtötte be, aközben Bottas beérte ellenfelét, azonban előbb az 51. körben hibázott az 1-es kanyarban, majd az utolsó körben is rontott egyet a Roggia sikánjában, ami végett Leclerc végül minden gond nélkül behúzta karrierje második futamgyőzelmét, ezzel pedig 2010 után újra győzelmet szerezve a Ferrari hazai pályáján!
A Mercedesnek ezzel megszakadt a veretlensége a monzai pályán, de így sem lehettek csalódottak, hiszen mindkét versenyzőjük felállhatott a dobogóra, ezúttal Bottas-Hamilton sorrendben.
Nagy lehetett az öröm a Renault-nál is, hiszen 2016-os visszatérésük óta a legjobb eredményüket érték el: Daniel Ricciardo a negyedik, Nico Hülkenberg pedig az ötödik helyen fejezte be a futamot, megelőzve Alexander Albont.
Nagyszerű versenyt teljesített a tizennyolcadik helyről rajtolva Sergio Perez, aki a hetedik helyen hozta be a Racing Pointot, maga mögött tartva az utolsó körökben végig őt támadó Max Verstappent.
Dicséretet érdemel Antonio Giovinazzi, aki kijavítva belgiumi hibáját, karrierje legjobb eredményét elérve a kilencedik helyen intette le a kockás zászló, kettő pontot szerezve ezzel hazai pályán.
Az utolsó pontszerző helyet Lando Norris szerezte meg, aki a tizenhatodik helyről kezdte meg a futamot.
A Ferrari négyszeres világbajnoka a hibáját és a büntetését követően viszont csak 1 kör hátrányban a tizenharmadik helyen ért célba.
A futamot hárman nem fejezték be: Sainz és Kvjat mellett még Kevin Magnussen állt ki a versenyből.
Képek: Scuderia Ferrari, Formula-1