Charles Leclerc győzelmével 2010 után ismét hazai pályán nyert a Ferrari

Nem volt egyszerű dolga, de végül Charles Leclerc kivédekezte a Mercedesek támadásait, és 2010 után ismét győzelemre vezette a Ferrarit hazai pályán, miközben Sebastian Vettel ismét hibázott.

 

A hét eleji előrejelzésekkel ellentétben napos idő fogadta a Forma-1 mezőnyét az idény 14. állomásán, Monzában. A levegő hőmérséklete a rajt előtti pillanatokban 20, a pályáé pedig 34 Celsius-fok volt.

A gumiválasztás eléggé kettéosztotta a mezőnyt, ugyanis a pilóták egyik fele a lágy gumikra (első tíz helyezett és a két Haas), a másik pedig a közepes gumikat választotta a rajtnál. 

Ugyan a rajt pillanatában Hamilton indult el jobb lendülettel, Charles Leclerc mégis megőrizte vezető pozícióját az élen, ráadásul a sikánban a kívülről forduló Bottas egy pillanatra még Hamilton elé is került, de a sikánból kijövet a birt visszaszerezte tőle harmadik helyezését.

Hátrébb Sebastian Vettel egy pozíciót veszített a remekül rajtoló Nico Hülkenberggel szemben, aki a Roggia sikánban előzte meg őt kívülről. 

Szintén jó rajtot vett a kilencedik helyről induló Lance Stroll, aki egészen a hetedik helyig jött előre megelőzve Sainzot és Albont. Albon csapattársa, Max Verstappen a futamnak csak a 19. helyről vághatott neki, azonban rögtön az első kört követően a bokszba kellett hajtania, mivel az 1-es kanyarban Perez Racing Pointjával koccant, mely során megsérült az első vezetőszárnya.

A rajtnál egy pozíciót veszítő Sebastian Vettel a kövekező kör kezdetén visszaelőzte Nico Hülkenberget, és megkezdte a felzárkózását az éllovas trióra.

Miközben Vettel igyekezett minél közelebb kerülni az élen álló trióhoz, aközben Alexander Albon mutatott be a 3. körben egy egészen hajmeresztő megmozdulást Carlos Sainzzal szemben a Roggia-sikánban. Manőverével ugyan bejött Sainz elé, aki a sikánból kijövet visszatámadott, majd a Lesmo 1-ben be is ment mellé, ahol a két versenyző összeért egymással, Albon pedig ezzel lesodródott a pályáról. A kavicságyon keresztül mire visszatért a pályára, addigra visszaesett a tizenegyedik helyre.

 

 

Az 5. fordulóban a két Renault helyet cserélt egymással a célegyenes végén, majd a következő körben jött a nagy dráma! Sebastian Vettel Bottast üldözve az Ascariban elveszítette uralmát autója felett, és megforgott. Miközben próbált visszatérni a pályára, nem nagyon figyelt, így első szárnyával nekiment az őt kikerülő Lance Strollnak, aki ezzel lesodródott a pályáról. Stroll miközben panaszkodott Vettel amatőr hibájára rádión ő is elkövette ugyanazt a figyelmetlenséget, amivel Pierre Gaslyt terelte le az Ascari kijáratánál a sóderágyba. Gasly szerencsére el tudta kerülni a gumifalat, így némi időt és pozíciót veszítve tudta folytatni a versenyt. 

 

 

Stroll viszont a hetedik helyről visszaesett a tizenkettedik helyre, míg Vettel egy szárnycserét követően az utolsó helyig esett hátra, amire jött mindkettőjüknek a versenybírák részéről a büntetés. Kettőjük közül a négyszeres világbajnok járt rosszabbul, aki az egész láncreakciót elindította, ezért egy 10 másodperces stop and go-t kapott, míg Stroll egy bokszutcai áthajtásos büntetéssel "megúszta". Ezzel el is dőlt, hogy ők pontot már nem fognak tudni szerezni a futam során.

A versenyigazgatóság a futam ezen szakaszában igazán szerette osztogatni a büntetéseket: Vettel és Stroll után előbb Albont büntették meg 5 másodperces időbüntetésre, mivel Magnussent úgy előzte meg, hogy közben elhagyta a pályát, majd Kimi Räikkönen kapott egy 10 másodperces stop and go büntetést, mivel nem azokon a gumikon rajtolt, amelyekkel kellett volna. 

Miközben a mezőny egyes tagjainak büntetéseket osztottak ki, aközben Lewis Hamilton a 20. körben a bokszba hajtott, hogy elévágjanak az élen autózó Leclerc-nek. Hamilton közepes gumikat kapott, majd tért vissza Hülkenberg és Sainz közé a hatodik helyre.

A Ferrari azonnal reagált erre a cserére, és egy körrel később hozták versenyzőjüket, akinek autójára a kemény keverékű gumikat tetették fel. A monacói versenyzőnek sikerült Hamilton elé visszatérnie a pályára, azonban a brit már támadó közelségben volt hozzá képest.

Leclerc előre menekülve, a 22. körbena  Parabolica kanyarban megelőzte Nico Hülkenberget, aki mellett a célegyenesben Hamilton is elment, majd ezzel a lendülettel Leclerc-et is elkezdte üldözni. A Mercedes világbajnoka nagyon jól jött ki a Curva Grandéból, és a külső íven megpróbálta kifékezni ellenfelét a Roggiában, azonban Leclerc erre reagálva igyekezte lezárni az ívet előtte, így a két versenyző egy pillanatra összeért egymással, emiatt pedig Hamilton a bukótéren keresztül volt kénytelen visszatérni a pályára ellenfele mögé besorolva. Az esetet követően Leclerc-et azonnal figyelmeztettéka  bírák, hogyha legközelebb is ilyen agresszíven fog védekezni, akkor büntetést fog kapni.

 

 

A 26. körben, az egymással csatázó Leclerc és Hamilton Daniel Ricciardo mellett is elmentek. Hamilton végig ott loholt a Ferraris sarkában, de előzni nem tudott.

Az élen autózó Valtteri Bottast a 28. körben hozták közepes gumikért a bokszba, ez pedig azt jelentette, hogy a Leclerc-Hamilton páros visszaszerezte az első helyet. 

A vele egy időben kereket cserélő Carlos Sainznak a kiállása nem alakult jól, ugyanis szerelőinek nem sikerült jól rögzíteni a jobb első kerekét, így amint elhagyta a spanyol a bokszutcát, kénytelen volt félrehúzodni a pályáról.

Nem tartott sokáig a versenye korábbi Toro Rossós csapattársának, Danyiil Kvjatnak sem. Az orosz nagyon jó versenyt futott egészen a 30. körig, amikor is autója megadta magát, ami miatt az 1-es kanyar bukóterében levő nyitásnál volt kénytelen félreállni. A két megállás miatt egy ideig a versenyirányítás virtuális biztonsági autós fázist rendelt el, de egyik sem tartott tovább egy percnél.

 

 

Az élen eközben teljesen nyílt volt továbbra is a futamgyőzelem kérdése. Leclerc és Hamilton autózott az élen, akikre szépen lassan kezdett felzárkózni a frisebb gumikon levő Valtteri Bottas.

A hazai publikum pulzusa a 36. körben emelkedhetett a magasba, mikor is Leclerc elmérte az 1-es kanyar féktávját, ami miatt kénytelen volt levágni azt. Szerencséjére az élen maradt, viszont ezzel megadta a lehetőséget Hamiltonnak arra, hogy a Roggiában megelőzze őt, de a brit nem tudott előzni.

 

 

Ezt követően Hamilton még pár körig próbálkozott, de a gumijai is kezdték már a végüket járni, miközben csapattársa, Valtteri Bottas is felzárkózott rájuk. A második helyen autózó Hamilton még mielőtt csapata kiadta volna neki az utasítást arra, hogy engedje maga elé a gyorsabban közlekedő finnt elmérte az 1-es kanyart, aminek a  menekülőútján tért vissza a pályára, amivel a finn megelőzte őt, üldözőbe véve Leclerc-et. 

 

 

A kopott közepes gumikat végül Hamilton az 50. körben cserélte le lágyra, amivel egy körrel később 1:21.779-el megfutotta a leggyorsabb kört. 

Míg Hamilton a leggyorsabb körért járó bónusz pontot gyűjtötte be, aközben Bottas beérte ellenfelét, azonban előbb az 51. körben hibázott az 1-es kanyarban, majd az utolsó körben is rontott egyet a Roggia sikánjában, ami végett Leclerc végül minden gond nélkül behúzta karrierje második futamgyőzelmét, ezzel pedig 2010 után újra győzelmet szerezve a Ferrari hazai pályáján! 

 

 

A Mercedesnek ezzel megszakadt a veretlensége a monzai pályán, de így sem lehettek csalódottak, hiszen mindkét versenyzőjük felállhatott a dobogóra, ezúttal Bottas-Hamilton sorrendben.

Nagy lehetett az öröm a Renault-nál is, hiszen 2016-os visszatérésük óta a legjobb eredményüket érték el: Daniel Ricciardo a negyedik, Nico Hülkenberg pedig az ötödik helyen fejezte be a futamot, megelőzve Alexander Albont.

Nagyszerű versenyt teljesített a tizennyolcadik helyről rajtolva Sergio Perez, aki a hetedik helyen hozta be a Racing Pointot, maga mögött tartva az utolsó körökben végig őt támadó Max Verstappent.

Dicséretet érdemel Antonio Giovinazzi, aki kijavítva belgiumi hibáját, karrierje legjobb eredményét elérve a kilencedik helyen intette le a kockás zászló, kettő pontot szerezve ezzel hazai pályán. 

Az utolsó pontszerző helyet Lando Norris szerezte meg, aki a tizenhatodik helyről kezdte meg a futamot. 

A Ferrari négyszeres világbajnoka a hibáját és a büntetését követően viszont csak 1 kör hátrányban a tizenharmadik helyen ért célba.

A futamot hárman nem fejezték be: Sainz és Kvjat mellett még Kevin Magnussen állt ki a versenyből.

 

 

Képek: Scuderia Ferrari, Formula-1

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása