Lewis Hamilton nyerte az őrült hajszát a 34. Magyar Nagydíjon

A 34. Magyar Nagydíj is hozta az elmúlt futamok izgalmát, melyet végül a Mercedes egy nagyszerű stratégiával megnyerte Lewis Hamiltonnal, aki az egész versenyt végig küzdte Max Verstappennel. Valtteri Bottas a rajtot követő koccanások miatt csak a nyolcadik lett.

Enyhén felhős időben vette kezdetét a 34. Magyar Nagydíj, amelynek vasárnapi napjára teljesen száraz időt jósoltak. A levegő hőmérséklete 26, a pályáé pedig 47 Celsius-fok volt a rajt pillanatában.

Gumiválasztás szempontjából a rajtrácson a közepes keverékű gumik voltak a legnépszerűbbek: a 20 fős mezőnyből tizenöten is ezt a keverékű abroncsot válaszották. Lágyakon csak a két McLaren, Grojsean és Räikkönen, a kemény keverékű gumikon a motorcsere miatt utolsó helyről rajtoló Daniel Ricciardo rajtolt.

Max Verstappennek sikerült megőriznie a vezetést a rajtot követően, mögötte viszont a két Mercedes komoly párharcot vívott egymással. Bottas és Hamilton keményen harcoltak egymás ellen, melyet végül az ötszörös világbajnok nyert meg, miután a 3-as kanyarban megelőzte a finnt. A manőver során a két csapattárs összeért egymással, melyből a rövidebbet a finn húzta, ugyanis nem elég, hogy a lendületvesztés véget a 4-es kanyarban Charles Leclerc is megelőzte, de még első vezetőszárnyának jobb oldala megsérült, amiben a Ferrari moancói versenyzőjének is volt köze, mivel ő is hozzáért Bottas sérült szárnyeleméhez,

 

 

Bottas a következő kör kezdetén újabb pozíciót veszített, miután Sebastian Vettel az 1-es kanyarban kívülről megelőzte őt. 

Az látszott, hogy Bottas a sérült szárnyával nem lesz képes tartani a tempót az élmezőnnyel, így csapata a 6. körben behívta a bokszba, ahol egy új első szárny mellett, kemény keverékű gumikat is kapott. A 14.7 másodpercig eltartó kiállását követően az utolsó, huszadik pozícióban folytatta tovább a versenyt.

Nem fogott jó rajtot Pierre Gasly olyannyira nem, hogy a hatodik helyről egészen a kilencedik helyig visszacsúszott, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean mögé. 

Gasly-nak nem sikerült jól a start,nem úgy, mint a McLaren versenyzőinek! Különösen Sainz kapta el jól a piros lámpák kialvását, aki amellett, hogy sikerült lerajtolnia csapattársát Lando Norrist, az első kanyarokban lehetősége volt támadni Sebastian Vettelt, igaz előzni nem sikerült neki. Bottas kiállását követően a papaya narancssárga autók Sainz-Norris sorrendben ötödik-hatodik helyen autóztak.

Az élen a rajtot követően Max Verstappen hamar kialakított egy 2 másodperces előnyt Lewis Hamiltonnal szemben. Egészen a 18. körig a két pilóta közti különbség 2 másodperc felett volt, innentől kezdve Hamilton folyamatosan csökkentette lemaradását az élen haladó Red Bull versenyzővel szemben. A 23. körben már 1.3 másodperc volt a lemaradása. A 24. körre pedig már egy másodpercen belülre került hozzá képest. 

Verstappen ekkor már többször is jelezte rádión, hogy alig van már tapadása a közepes keverékű gumikon. Ennek is volt betudható az, hogy Hamilton ennyire meg tudta őt közelíteni. A 24. körben Sergio Perez lekörözése elég jól jött ki számára, ugyanis Hamilton lemaradása visszanőtt 1.2 másodpercre. 

 

 

A Red Bull ezt kihasználva a 25. kör végén hozta versenyzőjét a bokszba, ahol egy 2.6 másodperces kiállással feltették autójára a kemény keverékű gumikat. A hollandnak olyan nagy előnye volt a Ferrarikkal szemben, hogy  a kiállását követően is Charles Leclerc elé jött ki a bokszból.

A Mercedesnél viszont nem hozták egyből Hamiltont, akit megpróbáltak olyan sokáig kint tartani, ameddig csak lehetséges. A kerékcserére végül a 32. körben került sor, azonban Hamilton kerékcseréje nem sikerült túl jóra, mely 4 másodpercig is eltartott. Az ötszörös világbajnok így is a második helyre tért vissza a pályára, majd hat másodperces lemaradással Verstappenhez képest.

Hamilton az új kemény keverékű gumikon elképesztő tempót diktált, nagyon hamar ledolgozta lemaradását Verstappennel szemben. A folyamatos leggyorsabb köröknek köszönhetően a 35. körben már DRS-t használva támadta a Red Bull versenyzőjét. Hamilton 2 másodperccel volt gyorsabb az előző körben, mint Verstappen.

36. körben, Hamilton a célegyenesben már elkezdte támadni ellenfelét, de ekkor még nem tudott előzni. Az látszott, hogy a brit világbajnok sokkal gyorsabb a kemény keverékű gumikon, mint ellenfele.

39. körben Hamilton ismét támadásba lendült. A célegyenesben Verstappen Ricciardo lekörözését kihasználva próbált bevetődni ellenfelé mellé, de ezt Verstappen levédte, ahogyan a 2-es és a 3-as kanyart is. Azonban Hamilton nem adta fel és a 4-es kanyarban kívülről kísérelt meg egy előzési manővert, azonban nem volt számára elég hely, így lefutott a bukótérbe. 

Ezután Hamilton egy picit leszakadt, ismét visszanőtt a különbség 2 másodpercre.

 

 

Amíg ők ketten egymással harcoltak, aközben Sebastian Vettel is végre hajtotta kerékcseréjét, és a "C"-tervnek megfelelően lágy keverékű gumikat kapott. Cseréje azonban nem alakult jól, a jobb első kerekével akadtak gondok.

Nem Vettel volt az egyetlen, akinek a kerékcseréje nem sikerült jól. Lando Norris is hasonlóan járt pár körrel korábban, aki a rosszul sikerült kerékcseréje miatt Pierre Gasly-val (kemény keverékű gumi) és Kimi Räikkönennel (közepes) szemben is veszített egy pozíciót, visszacsúszva ezzel a nyolcadik helyre, megelőzve a futam elején kényszerből kiálló Valtteri Bottast.

Az élen a 45. körben ismét bemelegedett a hangulat. Verstappenre ismét 1 másodpercre feljött Lewis Hamilton. A holland versenyző ezért a rádión egyből rákérdezett, hogy kaphat-e több motorerőt, amire azt a választ kapta, hogy a legnagyobb motormódban van.

A következő körökben Hamilton igyekezett a DRS érzékelőpontnál 1 másodpercen belül lenni Verstappenhez képest, aki viszont olyan jól taktikázott, hogy Hamilton mindig ekkor került ki DRS nyitási távolságból.

A Mercedes erre úgy reagált, hogy a 49. körben kihozták Hamilton a bokszba, 1 körrel azután hogy Bottast is a bokszba hozta közepes keverékű gumikért. Mivel Hamiltonnak olyan nagy előnye volt a Ferrarikkal  szemben, hogy könnyedén visszatért a második helyre. 

Verstappen viszont maradt kint a pályán, azonban mögötte Hamilton a friss közepes gumikon sokkal gyorsabban tudott haladni. A holland egyből jelezte is, hogy nekik is ki kellett volna állniuk a bokszba, amire mérnöke mondta, hogyha ezt a taktikát követték volna, akkor Hamilton átugrotta volna őt.

Az utolsó 10 kör a két pilóta között igazi hajsza volt a Magyar Nagydíj győzelméért. Hamilton ekkor kapcsolt rá csak igazán: egymást követő körökben folyamatosan futotta a leggyorsabb köröket, melyek egyben már körrekordok is voltak. 

Viszont Verstappen is okosan sárfárkodott a kemény keverékű gumijaival, mert ő is folyamatosan 1:19-es időket autózott. Ám Hamilton így is körönként 1.2-1.5 másodperccel volt gyorsabb ellenfelénél.

A 61. körben már 10 másodpercen belül volt Verstappenhez képest, ami körről körre másfél másodperccel csökkent.  A 63. körben Hamilton már 2.3 másodpercet hozott, amivel 5 másodpercre ledolgozta hátrányát.

Verstappen ekkor jelezte, hogy az abroncsai teljesen "meghaltak". Hamilton abroncsai viszont továbbra is remekül működtek, így a 6 körrel a vége előtt már 2 másodpercen belül volt a két pilóta között a differencia.

Verstappen alatt annyira elkoptak viszont a gumik, hogy 5 körrel a vége előtt Hamilton már teljesen ráesett. A brit a 67. kör kezdetén a DRS-t használva simán körbe autózta ellenfelét a célegyenes végén, átvéve tőle a vezető pozíciót. 

 

 

Három körrel a vége előtt a Red Bull kihozta pilótáját a bokszba lágy gumikért, hogy legalább a leggyorsabb kört sikerüljön megfutnia.

Miközben a holland kerékcseréjét követően a leggyorsabb kör megfutására készült, aközben a Sebastian Vettel a célegyenes végén egy szép manőverrel megelőzte csapattársát, Charles Leclerc-et.

 

 

Lewis Hamilton végül egy nagyszerű taktikának köszönhetően behúzta a futamgyőzelmet, karrierje során hetedik alkalommal megnyerve a Magyar Nagydíjat. Hamiltont egyébként a 2016-os IndyCar bajnok és az idei Indy500 győztese, Simon Pagenaud intette le.

Ha a futamgyőzelem nem is jött össze, a leggyorsabb kört végül 1:17.103-al megfutó Max Verstappen futott be a második helyen, míg a dobogó legalsó fokára Sebastian Vettel állhatott fel, aki már 1 perc feletti hátrányban ért célba.

Charles Leclerc nagyon sokáig a harmadik helyen haladt, végül három körrel a verseny vége előtt elbukta a harmadik helyet csapattársával szemben.

Carlos Sainz újfent remek versenyt futott, megismételve a Német Nagydíj eredményét, ezúttal is az ötödik lett, maga mögött tartva a Red Bull másik versenyzőjét, Pierre Gasly-t, aki Ausztria után ismét kört kapott csapattársától.

Kimi Räikkönen nagyon elégedett lehetett a futamával, egy hetedik helyezéssel mehet a nyári szünetre.

Aki viszont nagyon csalódott lehetett a futamot követően, az Valtteri Bottas, aki végül csak a nyolcadik lett, és mivel Hamilton nyert, így az egyéni bajnokságban 62 pontra nőtt a lemaradása... Ami ennél is rosszabb hír számára, hogy a második helyen célba érő Max Verstappen 7 pontra megközelítette őt.

Lando Norris versenye a bokszkiállásnál ment el, de így sikerült a kilencedik helyen célba érnie, megelőzve azt az Alexander Albont, aki a futam elején, a 19. körben egy nagyszerű csatát vívott csapattársával, Danyiil Kvjattal, amit akkor még elbukott, de végül ő ért előkelőbb pozícióban célba.

A 70 körös futamot csak Romain Grosjean nem fejezte be, aki műszaki hiba miatt az 52. körben állt ki a versenyből.

 

 

Képek: Aston Martin Red Bull Racing, Formula-1

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása