A 34. Magyar Nagydíj is hozta az elmúlt futamok izgalmát, melyet végül a Mercedes egy nagyszerű stratégiával megnyerte Lewis Hamiltonnal, aki az egész versenyt végig küzdte Max Verstappennel. Valtteri Bottas a rajtot követő koccanások miatt csak a nyolcadik lett.
Enyhén felhős időben vette kezdetét a 34. Magyar Nagydíj, amelynek vasárnapi napjára teljesen száraz időt jósoltak. A levegő hőmérséklete 26, a pályáé pedig 47 Celsius-fok volt a rajt pillanatában.
Gumiválasztás szempontjából a rajtrácson a közepes keverékű gumik voltak a legnépszerűbbek: a 20 fős mezőnyből tizenöten is ezt a keverékű abroncsot válaszották. Lágyakon csak a két McLaren, Grojsean és Räikkönen, a kemény keverékű gumikon a motorcsere miatt utolsó helyről rajtoló Daniel Ricciardo rajtolt.
Max Verstappennek sikerült megőriznie a vezetést a rajtot követően, mögötte viszont a két Mercedes komoly párharcot vívott egymással. Bottas és Hamilton keményen harcoltak egymás ellen, melyet végül az ötszörös világbajnok nyert meg, miután a 3-as kanyarban megelőzte a finnt. A manőver során a két csapattárs összeért egymással, melyből a rövidebbet a finn húzta, ugyanis nem elég, hogy a lendületvesztés véget a 4-es kanyarban Charles Leclerc is megelőzte, de még első vezetőszárnyának jobb oldala megsérült, amiben a Ferrari moancói versenyzőjének is volt köze, mivel ő is hozzáért Bottas sérült szárnyeleméhez,
Bottas a következő kör kezdetén újabb pozíciót veszített, miután Sebastian Vettel az 1-es kanyarban kívülről megelőzte őt.
Az látszott, hogy Bottas a sérült szárnyával nem lesz képes tartani a tempót az élmezőnnyel, így csapata a 6. körben behívta a bokszba, ahol egy új első szárny mellett, kemény keverékű gumikat is kapott. A 14.7 másodpercig eltartó kiállását követően az utolsó, huszadik pozícióban folytatta tovább a versenyt.
Nem fogott jó rajtot Pierre Gasly olyannyira nem, hogy a hatodik helyről egészen a kilencedik helyig visszacsúszott, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean mögé.
Gasly-nak nem sikerült jól a start,nem úgy, mint a McLaren versenyzőinek! Különösen Sainz kapta el jól a piros lámpák kialvását, aki amellett, hogy sikerült lerajtolnia csapattársát Lando Norrist, az első kanyarokban lehetősége volt támadni Sebastian Vettelt, igaz előzni nem sikerült neki. Bottas kiállását követően a papaya narancssárga autók Sainz-Norris sorrendben ötödik-hatodik helyen autóztak.
Az élen a rajtot követően Max Verstappen hamar kialakított egy 2 másodperces előnyt Lewis Hamiltonnal szemben. Egészen a 18. körig a két pilóta közti különbség 2 másodperc felett volt, innentől kezdve Hamilton folyamatosan csökkentette lemaradását az élen haladó Red Bull versenyzővel szemben. A 23. körben már 1.3 másodperc volt a lemaradása. A 24. körre pedig már egy másodpercen belülre került hozzá képest.
Verstappen ekkor már többször is jelezte rádión, hogy alig van már tapadása a közepes keverékű gumikon. Ennek is volt betudható az, hogy Hamilton ennyire meg tudta őt közelíteni. A 24. körben Sergio Perez lekörözése elég jól jött ki számára, ugyanis Hamilton lemaradása visszanőtt 1.2 másodpercre.
A Red Bull ezt kihasználva a 25. kör végén hozta versenyzőjét a bokszba, ahol egy 2.6 másodperces kiállással feltették autójára a kemény keverékű gumikat. A hollandnak olyan nagy előnye volt a Ferrarikkal szemben, hogy a kiállását követően is Charles Leclerc elé jött ki a bokszból.
A Mercedesnél viszont nem hozták egyből Hamiltont, akit megpróbáltak olyan sokáig kint tartani, ameddig csak lehetséges. A kerékcserére végül a 32. körben került sor, azonban Hamilton kerékcseréje nem sikerült túl jóra, mely 4 másodpercig is eltartott. Az ötszörös világbajnok így is a második helyre tért vissza a pályára, majd hat másodperces lemaradással Verstappenhez képest.
Hamilton az új kemény keverékű gumikon elképesztő tempót diktált, nagyon hamar ledolgozta lemaradását Verstappennel szemben. A folyamatos leggyorsabb köröknek köszönhetően a 35. körben már DRS-t használva támadta a Red Bull versenyzőjét. Hamilton 2 másodperccel volt gyorsabb az előző körben, mint Verstappen.
36. körben, Hamilton a célegyenesben már elkezdte támadni ellenfelét, de ekkor még nem tudott előzni. Az látszott, hogy a brit világbajnok sokkal gyorsabb a kemény keverékű gumikon, mint ellenfele.
39. körben Hamilton ismét támadásba lendült. A célegyenesben Verstappen Ricciardo lekörözését kihasználva próbált bevetődni ellenfelé mellé, de ezt Verstappen levédte, ahogyan a 2-es és a 3-as kanyart is. Azonban Hamilton nem adta fel és a 4-es kanyarban kívülről kísérelt meg egy előzési manővert, azonban nem volt számára elég hely, így lefutott a bukótérbe.
Ezután Hamilton egy picit leszakadt, ismét visszanőtt a különbség 2 másodpercre.
Amíg ők ketten egymással harcoltak, aközben Sebastian Vettel is végre hajtotta kerékcseréjét, és a "C"-tervnek megfelelően lágy keverékű gumikat kapott. Cseréje azonban nem alakult jól, a jobb első kerekével akadtak gondok.
Nem Vettel volt az egyetlen, akinek a kerékcseréje nem sikerült jól. Lando Norris is hasonlóan járt pár körrel korábban, aki a rosszul sikerült kerékcseréje miatt Pierre Gasly-val (kemény keverékű gumi) és Kimi Räikkönennel (közepes) szemben is veszített egy pozíciót, visszacsúszva ezzel a nyolcadik helyre, megelőzve a futam elején kényszerből kiálló Valtteri Bottast.
Az élen a 45. körben ismét bemelegedett a hangulat. Verstappenre ismét 1 másodpercre feljött Lewis Hamilton. A holland versenyző ezért a rádión egyből rákérdezett, hogy kaphat-e több motorerőt, amire azt a választ kapta, hogy a legnagyobb motormódban van.
A következő körökben Hamilton igyekezett a DRS érzékelőpontnál 1 másodpercen belül lenni Verstappenhez képest, aki viszont olyan jól taktikázott, hogy Hamilton mindig ekkor került ki DRS nyitási távolságból.
A Mercedes erre úgy reagált, hogy a 49. körben kihozták Hamilton a bokszba, 1 körrel azután hogy Bottast is a bokszba hozta közepes keverékű gumikért. Mivel Hamiltonnak olyan nagy előnye volt a Ferrarikkal szemben, hogy könnyedén visszatért a második helyre.
Verstappen viszont maradt kint a pályán, azonban mögötte Hamilton a friss közepes gumikon sokkal gyorsabban tudott haladni. A holland egyből jelezte is, hogy nekik is ki kellett volna állniuk a bokszba, amire mérnöke mondta, hogyha ezt a taktikát követték volna, akkor Hamilton átugrotta volna őt.
Az utolsó 10 kör a két pilóta között igazi hajsza volt a Magyar Nagydíj győzelméért. Hamilton ekkor kapcsolt rá csak igazán: egymást követő körökben folyamatosan futotta a leggyorsabb köröket, melyek egyben már körrekordok is voltak.
Viszont Verstappen is okosan sárfárkodott a kemény keverékű gumijaival, mert ő is folyamatosan 1:19-es időket autózott. Ám Hamilton így is körönként 1.2-1.5 másodperccel volt gyorsabb ellenfelénél.
A 61. körben már 10 másodpercen belül volt Verstappenhez képest, ami körről körre másfél másodperccel csökkent. A 63. körben Hamilton már 2.3 másodpercet hozott, amivel 5 másodpercre ledolgozta hátrányát.
Verstappen ekkor jelezte, hogy az abroncsai teljesen "meghaltak". Hamilton abroncsai viszont továbbra is remekül működtek, így a 6 körrel a vége előtt már 2 másodpercen belül volt a két pilóta között a differencia.
Verstappen alatt annyira elkoptak viszont a gumik, hogy 5 körrel a vége előtt Hamilton már teljesen ráesett. A brit a 67. kör kezdetén a DRS-t használva simán körbe autózta ellenfelét a célegyenes végén, átvéve tőle a vezető pozíciót.
Három körrel a vége előtt a Red Bull kihozta pilótáját a bokszba lágy gumikért, hogy legalább a leggyorsabb kört sikerüljön megfutnia.
Miközben a holland kerékcseréjét követően a leggyorsabb kör megfutására készült, aközben a Sebastian Vettel a célegyenes végén egy szép manőverrel megelőzte csapattársát, Charles Leclerc-et.
Lewis Hamilton végül egy nagyszerű taktikának köszönhetően behúzta a futamgyőzelmet, karrierje során hetedik alkalommal megnyerve a Magyar Nagydíjat. Hamiltont egyébként a 2016-os IndyCar bajnok és az idei Indy500 győztese, Simon Pagenaud intette le.
Ha a futamgyőzelem nem is jött össze, a leggyorsabb kört végül 1:17.103-al megfutó Max Verstappen futott be a második helyen, míg a dobogó legalsó fokára Sebastian Vettel állhatott fel, aki már 1 perc feletti hátrányban ért célba.
Charles Leclerc nagyon sokáig a harmadik helyen haladt, végül három körrel a verseny vége előtt elbukta a harmadik helyet csapattársával szemben.
Carlos Sainz újfent remek versenyt futott, megismételve a Német Nagydíj eredményét, ezúttal is az ötödik lett, maga mögött tartva a Red Bull másik versenyzőjét, Pierre Gasly-t, aki Ausztria után ismét kört kapott csapattársától.
Kimi Räikkönen nagyon elégedett lehetett a futamával, egy hetedik helyezéssel mehet a nyári szünetre.
Aki viszont nagyon csalódott lehetett a futamot követően, az Valtteri Bottas, aki végül csak a nyolcadik lett, és mivel Hamilton nyert, így az egyéni bajnokságban 62 pontra nőtt a lemaradása... Ami ennél is rosszabb hír számára, hogy a második helyen célba érő Max Verstappen 7 pontra megközelítette őt.
Lando Norris versenye a bokszkiállásnál ment el, de így sikerült a kilencedik helyen célba érnie, megelőzve azt az Alexander Albont, aki a futam elején, a 19. körben egy nagyszerű csatát vívott csapattársával, Danyiil Kvjattal, amit akkor még elbukott, de végül ő ért előkelőbb pozícióban célba.
A 70 körös futamot csak Romain Grosjean nem fejezte be, aki műszaki hiba miatt az 52. körben állt ki a versenyből.
Képek: Aston Martin Red Bull Racing, Formula-1