34. Magyar Nagydíj - Mire figyeljünk a futamon?

Az időmérő nagyon izgalmasra sikeredett a Hungaroringen. Remélhetőleg a futam is hasonló izgalmakban bővelkedik, de mik azok a dolgok, amikre érdemes lesz figyelni a 70 körös futam során?

 

1. Győzelemre tudja-e váltani első pole pozícióját Max Verstappen?

 

A 92. nagydíjáig kellett Max Verstappennek várnia ahhoz, hogy végre megszerezze Forma-1-es pályafutása első pole pozícióját. Ha nehezen is, de végre sikerült megszerezni az első rajtkockát, ahonnan nincs más dolog hátra, mint megnyerni a futamot.

Nem lesz egyszerű dolga, a rajton és az első kanyaron nagyon sok fog múlni. Ha sikerül megtartania a vezetést, akkor elég jó eséllyel pályázhat majd karrierje nyolcadik futamgyőzelmére, ami azért is lenne most különsen fontos, mert egy újabb diadal esetén, világbajnoki kihívóvá lépne elő. Jelenleg 63 pont a lemaradása Lewis Hamiltonnal szemben az egyéni összetetben, és ahhoz, hogy reális kihívója legyen az ötszörös világbajnoknak, ahhoz mindenképpen kellene még egy futamgyőzelem a nyári szünet előtt.

Az időmérőn ehhez megtette az első lépcsőfokot az első rajtkocka megszerzésével. Ez azért is volt különösen fontos, mivel itt a Hungaroringen nagyon nehéz előzni, így aki megszerzi az első rajtkockát, majd meg is tudja azt tartani a rajtot követően, az nagyon jó esélyekkel pályázik a végső győzelemre is. 

 

 

Ám viszont van egy olyan statisztikai mutató, ami nem igen kedvez Verstappennek és a Red Bullnak. Az egyik, hogy 2019-ben tizenegy versenyhétvégén vagyunk túl, ahol mindösszesen csak három alkalommal fordult elő, hogy a futamgyőztes a pole-ból induló versenyző volt. Bakuban Bottasnak, Monacóban és Franciaországban Lewis Hamiltonnakm sikerült az első rajtkockát győzelemre váltani. 

A másik dolog, amire érdemes lesz odafigyelni, hogy ezúttal hogyan sikerül Verstappennek elrugaszkodnia a rajttól. Ausztriában és Németországban egyaránt beragadt, pozíciókat veszítve ezzel. Most azonban egy olyan pályán vagyunk, ahol egy-egy pozíció vesztést sokkal nehezebb ledolgozni, mivel a Hungaroringen nem annyira egyszerű előzni.

Viszont, ami statiszika szempontjából kedvezhet Verstappennek, hogy a legutóbbi három futamon, amikor az első rajtsorból kezdhetett meg egy futamot, azt egyaránt megnyerte. Vajon összejön zsinórban a negyedik győzelem is első rajtsorból indulva?

 

2. Képes lesz-e Valtteri Bottas életben tartani világbajnoki reményeit?

 

Nagyon érdekes lesz a futam során figyelni a Mercedes házon belüli küzdelmét is, ahol tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy Valtteri Bottas utolsó lehetőségét kapja meg, ha szeretne harcolni a világbajnoki címért.

Németországban nem élt a lehetőséggel, mikor is Hamiltonnak borzasztó futama volt. Olyannyira nem tudott élni ezzel a lehetőséggel, hogy Hamilton az idei év leggyengébb teljesítményével is két ponttal tudta növelni vele szemben az előnyét, ami már most 41 pont. 

Az időmérőn nem várt módon (a Q3-ig egyetlen egy edzésen sem volt gyorsabb Hamiltonnál) sikerült legyőznie csapattársát. Ráadásul a pole pozíciótól sem volt messze, csak 18 ezreddel maradt alul Max Verstappennel szemben, ami nagyon minimális különbség. 

Bottas idén már nem egy alkalommal bizonyította, hogy egy körön idén fel tudja a venni a tempót csapattársával szemben, aki igazi időmérő specialistának számít. Versenyen viszont továbbra is megvannak azok a problémák, amik már korábban is megvoltak.

Silverstone-ban viszont már bizonyította, hogyha kell védekezni is fog Hamilton ellen, és mivel a Hungaroringen nehéz előzni, így ha a rajtot követően sikerül megőriznie vele szemben a vezetést, akkor sikerülhet azon a pályán legyőznie, mely Hamilton egyik kedvenc vadász területének számít. 

Számára ez a világbajnoki reményei miatt lenne különösen fontos, mert ha úgy megyünk a nyári szünetre, hogy lemaradása 40 felett marad, vagy akár 50 felé is nő, akkor már végleg kiszállhat a bajnoki küzdelemből. 

 

 

3. Fel tudja-a e venni a kesztyűt Pierre Gasly a Ferrarikkal?

 

Pierre Gasly szénája finoman fogalmazva sem áll jól, pedig a Brit Nagydíjat, de még a Német Nagydíj kvalifikációját követően is úgy tűnt, hogy végre kezd egyenesbe jönni a francia versenyző. Hockenheimben azonban az előzésekből áltlaában nem jött ki jól, majd a verseny végén Albonnal ütközve kiesett a futamból. 

A Hungaroringen jöhetett volna a válasz, azonban az időmérőn újfent nem tudta tartani a tempót csapattársával, Max Verstappennel, akinek sikerült a Honda első pole pozícióját megszereznie a 2006-os Ausztrál Nagydíjat követően. Gasy ezzel szemben, csak a hatodik lett, ráadásul bő nyolc tizedet kapott csapattársától.

Ez nagyon nagy lemaradás, ez pedig nem éppen az a teljesítmény, amivel Helmut Markóékat meg tudja győzni a maradásban.

Viszont a futamon javíthat, ezért pedig félszemmel érdemes lesz nyomon követni az ő versenyét. Elsődleges ellenfeleinek a Ferrarik bizonyulnak, akikkel ha képes lesz felvenni a lépést, akkor jó pontokat szerezhet csapaton belül.

De vajon sikerül neki?

 

4. Kire figyeljünk a középmezőnyben?

 

A középmezőny abszolút sztárja a Magyar Nagydíj hétvégéjén, Lando Norris. A McLaren brit versenyzője nagyszerűen teljesített egész hétvégén eddig, az időmérőn pedig megszerezte a középmezőny "pole pozícióját".

Csapattársa, Carlos Sainz is nagyon jól ment, 52 ezreddel elmaradva Norristól a nyocladik rajtkockát szerezte meg. Így az elmondható, hogy a magyar hétvégén a középmezőny első számú csapata a McLaren. Ők egy leheletnyivel ezen a hétvégn kiemelkednek a középmezőny küzdelmeiből.

 

 

Viszont az utolsó pontszerző helyekért nagy csata várható majd a Grosjean, Räikkönen, Hülkenberg és a két Toro Rosso között. Talán Magnussent is ide vehetjük, aki az időmérő Q1-es szakaszában még lehengerlően jól teljesített, a Q2-ben viszont teljesen eltűnt. 

A Haas-Ferrarikat viszont továbbra is megcsillagozva kell feltüntetni, mivel általában a versenyeken nagyon vissza szoktak esni. Ám rájuk most azért is lesz érdemes odafigyelni, hogyha egyik autó sem fog kiesni, akkor végre száraz, napos időjárási körülmények között kiderülhet, hogy versenytempóban mekkora is az eltérés az ausztráliai specifikájú autó, és a fejlesztésekkel felszerelt autó között. 

 

5. Hogyan alakul George Russell eddig zseniális hétvégéje?

 

Az időmérő egyik legnagyobb embere George Russell volt a 34. Magyar Nagydíjon. A 21 éves brit versenyző a kvalifikáción elképsztő teljesítményt nyújtott, ahol mindösszesen csak 53 ezreden múlott az, hogy a gyengécske Williamszet bevigye a Q2-be. 

Ugyan ez nem sikerült, de Antonio Giovinazzi büntetése miatt így is a tizenötödik helyről rajtolhat, ami mondnai sem kell, az újonc versenyző legjobb rajtpozíciója ez a Forma-1-ben, ami neki és csapatának egyfajta pole pozíciónak is tekinthető.

A Williams nagyon nehéz helyzetben van jelenleg, de ez a siker azért hozott némi örömöt és boldogságot számukra. A kérdés viszont, hogy George Russell eddig igen jól alakuló hétvégéje végül milyen eredményben fog kifutni? Pontszerzésre reálisan nincs esélye, de egy 2015-ös Magyar Nagydíjhoz hasonló versenyen erre is lehetne esélye- de vajon lesz-e ahhoz hasonló őrült futamunk idén is?

 

 

Rajtrács

 

1. Max Verstappen (Red Bull)

2. Valtteri Bottas (Mercedes)

3. Lewis Hamilton (Mercedes)

4. Charles Leclerc (Ferrari)

5. Sebastian Vettel (Ferrari)

6. Pierre Gasly (Red Bull)

7. Lando Norris (McLaren)

8. Carlos Sainz (McLaren)

9. Romain Grosjean (Haas)

10. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)

11. Nico Hülkenberg (Renault)

12. Alexander Albon (Toro Rosso)

13. Danyiil Kvjat (Toro Rosso)

14. Kevin Magnussen (Haas)

15. George Russell (Williams)

16. Sergio Perez (Racing Point)

17. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)*

18. Lance Stroll (Racing Point)

19. Robert Kubica (Williams)

20. Daniel Ricciardo (Renault)**

* 3 helye rajtbüntetést kapott Lance Stroll feltartásáért

** motorcsere miatt a rajtrács végéről kell indulnia

 

Képek: F1.com, Rokit Williams Racing

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása