34. Magyar Nagydíj - Az időmérő győztesei-vesztesei

A nagyon izgalmasra sikeredett időmérőn nemcsak Max Verstappen volt az, aki kiemelkedőt autózott, rajta kívül voltak még páran, akiknek nagyon jól sikerült az edzés.

 

Győztesek

 

Max Verstappen (Red Bull) - 1. hely (1:14.572)

 

A Magyar Nagydíjon minden évben történik valami meghatározó momentum. Idén úgy néz ki ez Max Verstappen pole poízciója volt, aki hiába 2015 óta a Forma-1 tagja, és hiába nyert azóta hét alkalommal is, időmérőn eddig még sohasem sikerült győzedelmeskednie. Pedig többször is közel került ehhez, de valami miatt végül mindig lemaradt erről.

Most viszont olyan tökéletes, hibátlan kört rakott össze, hogy az 1:14.572-es idejére senkinek nem volt már válasza. Igaz, Valtteri Bottas nagyon közel került hozzá, de végül a Mercedes finn versenyzője 18 ezreddel alulmaradt vele szemben.

Verstappen ezzel nemcsak, hogy megszerezte karrierje első Forma-1-es pole pozícióját, de ő lett a Forma-1 100. edzés elsője is.

 

 

Valtteri Bottas (Mercedes) - 2. hely (1:14.590)

 

18 ezred. Mindösszesen csak ennyin múlott Valtteri Bottas újabb pole pozíciója, amire nagyon szüksége lett volna a finnek, hogy életben tartsa világbajnoki reményeit Lewis Hamiltonnal szemben.

A pole-ról ugyan lemaradt, de Bottas így is az időmérő egyik győzteseként lehet említeni, mivel azután sikerült neki visszavágnia Lewis Hamiltonnak, hogy Németországban, mikor sok pontot tudott volna hozni rajta eldobta az autót. Ráadásul egy olyan pályán sikerült majd két tizeddel legyőznie csapattársát, mely Hamilton egyik felségterületének számít (csak Michael Shumacher szerzett nála itt több pole pozíciót héttel, míg Hamiltonnak hat van).

Bottasnak különösen fontos volt az, hogy legyőzze Hamiltont az időmérőn, ami idén eddig elég jól ment, már csak ezt a formát kell átültetnie a vasárnapi futamra is.

 

 

Lando Norris (McLaren) - 7. hely (1:15.800)

 

Annak ellenére, hogy a második edzésen egy hidraulikai probléma miatt nem nagyon tudott körözni, Lando Norris parádésan versenyzett egész szombaton. 

Már a harmadik edzésen elért hetedik helyezésével jelezte, hogy ő bizony nagyon érzi a Hungaroring vonalvezetését.

A McLaren tehetségének sikerült ezt a formát átmentenie, így abszolút kiemelkedett a középmezőnyből.  Csapattársa, Carlos Sainz ugyan a Q3-ra sikerült megközelítenie, de végül 52 ezreddel alul maradt vele szemben, viszont a McLarennek ez a hetedik-.nyolcadik rajtsor a lehető legjobb.

 

 

Romain Grosjean (Haas) - 9. hely (1:16.013)

 

A Q1-ben 53 ezreden múlott a továbbjutása, végül pedig a kilencedik rajthelyet szerezte meg úgy, hogy csapattársa, Kevin Magnussennek a fejlesztésekkel felszerelt autóval a Q3-ba sem sikerült bejutnia.

Grosjean ennek ellenére sikerült kihoznia abból az autóból a maximumot, melyen semmilyen fejlesztés nincsen. Kilencedik rajthelynél jobban nem reménykedhetett, így már csak a kérdés az, hogy ezt a rajthelyét a vasárnapi futamon sikerül-e pontszerzésre is váltania.

 

 

 

George Russell (Williams) - 16. hely (1:17.031)

 

A Magyar Nagydíj időmérőjének legnagyobb meglepetése egyértelműen George Russell volt. A Williams brit tehetsége valami elképesztő teljesítményt nyújott a Hungaroringen.

Nemcsak, hogy közel 1.3 másodperccel legyőzte csapattársát, Robert Kubicát, de nem sokon múlott a továbbjutása a Q2-be, az idén nagyon harmatosan szereplő Williamsszel! 

Végül a csoda nem jött össze, de így is kalapot kell emelni előtte, mert ez egy klasszis teljesítmény volt. Sikerült megelőznie a két Racing Pointot és még Daniel Ricciardót is, igaz Ricciardo és Perez egymást, Strollt pedig Giovinazzi hátráltatta a Q1 végén.

Russell-nek ez a teljesítménye viszont megmutatta azt, hogy miért is volt képet egymást követő évben a GP3 és az F2-es bajnokságot megnyerni. 

 

Vesztesek

 

Pierre Gasly (Red Bull) - 6. hely (1:15.450)

 

Miközben csapattársa, Max Verstappen 1:14.5-el pole pozíciót szerzett, aközben Gasly 878 ezredes lemaradással csak a hatodik lett a Red Bullal. Ez a különbség nagyon, de nagyon sok csapattársak között.

Ráadásul Gasly-nak még a Q3-as továbbjutása is egy pillanatra veszélybe került, végül a kilencedik helyen ment tovább a közepes keverékű gumin, így legalább taktikailag nem fog hátrányban indulni az előtte rajtolókhoz képest.

Viszont ez a teljesítmény nem az, amit csapata elvár, így hiába a Silverstone-i remek produkciója, jövő évi ülése az ilyen eredményekkel egyre inkább veszélybe kerül. Főleg akkor, ha az évad második felében Vetstappen fellép világbajnoki kihívóvá...

 

Kevin Magnussen (Haas) - 15. hely (1:17.081)

 

Az időmérő egyik legnagyobb vesztese volt a Haas-Ferrari dán versenyzője. A Q1-ben még 1:16.122-es idővel a negyedik helyen végzett, azonban a Q2-ben ennek az időnek a közelében sem sikerült kerülnie, pedig ha csak két tizeddel megy ennél lassabb kört, akkor is a kilencedik helyen bejuthatott volna a Q3-ba.

Végül egyik mért köre sem sikerült túl jóra, így 1:17.081-el csak az utolsó, azaz a tizenötödik helyen zárta, ahonnan egy olyan pályán, mint a Hungaroring nagyon nehéz lesz előre jönnie a legjobb tízbe. 

 

Daniel Ricciardo (Renault) - 18. hely (1:17.257)


 

Ritka rossz időmérőn van túl a Renault ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo. Miközben csapattársa, Nico Hülkenberg a Q3-as szereplésért is harcban volt, addig ő neki a Q1-et sem sikerült túlélnie, igaz ebben nagyban közrejátszott az is, hogy a mért köre megkezdése előtt úgy feltorlódott a mezőny, hogy nem igazán tudta azt tisztán megkezdeni.

Az időmérőt a tizennyocadik helyen zárta, utoljára a 2017-es Brit Nagydíjon történt meg vele az, hogy a kvalifikáció rögtön az első szakaszban véget ér. Akkor egy műszaki hiba akadályozta meg őt abban, hogy továbbjusson, most viszont a rosszul felmért forgalom.

 

Robert Kubica (Williams) - 20. hely (1:18.324)

 

Az, hogy Kubica az évad tizenkettedik állomásán is alulmarad csapattársával, George Russell-lel szemben, az nem annyira meglepő állítás. Viszont az, hogy a lengyel versenyző 7 ezred híján 1.3 másodperccel kap ki, az már igen. Ez kb egy kategóriányi különbség, amivel még azzal se nagyon lehet védekezni, hogy két különböző autót használ a csapat.

Ez a vereség Kubicának azért lehet fájó, mivel a Hungaroring egyfajta hazai pálya számára, ahova nagyon sok lengyegl szurkoló is kilátogat. 

Miközben Russell a Q2-es továbbjutásért harcolt, addig a Német Nagydíjon 8 év után pontot szerző Kubica az utolsó helyről se nagyon tudott elmozdulni, ami igencsak szomorú. Ha a pozíció nem is, de a különbség csapattársához képest, mindenképpen szomorú.

 

Az időmérő legszerencsésebb embere

 

Charles Leclerc (Ferrari) - 4. hely (1:15.043)

 

A Ferrari monacói versenyzőjének nem sokon múlott, hogy a negyedik rajtkokca helyett vasárnap csak a mezőny sűrűjéből keljen rajtolnia. Történ ugyanis, hogy a Q1-ben, a második mért köre végéhez közeldve, az utolsó kanyar kijáratánál elvesztette uralmát Ferrarija felett, aminek hátuljával a gumifalnak csapódott. 

Már azzal hatalmas szerencséje volt, hogy csak a hátsó szárnya sérült meg a balesetben, mert így 7 perccel annak vége előtt vissza tudott térni a garázsba. Ha egy picivel szerencsétlenebb szögben találta volna el a falat, akkor nagy eséllyel a kvalifikáció ott ért volna véget számára.

Szerencséjére nem így lett, szerelői pedig a Q1 hátralevő 5 percben és a Q1-Q2 közötti szünetben sikeresen helyrehozták autóját, amivel tudta folytatni az időmérőt.

Ugyan a pole-ra végül nem lett esélye, de csapattársát, Sebastian Vettelt, ha csak 28 ezreddel is, de megelőzte, a negyedik rajthelyet megszerezve ezzel a vasárnapi futamra.


 

Képek: F1.com, Formula-1

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása