Ferrari drámáját kihasználva Lewis Hamilton 87. pole pozícióját szerezte meg

 

Hiába dominálták a szabadedzéseket a Ferrarik, végül mind a két versenyzőjük műszaki hiba miatt volt kénytelen feladni a kvalifikációt, ezzel tálcán nyújtva az első rajthelyet Lewis Hamiltonnak és a Mercedesnek. Max Verstappennek is voltak műszaki gondjai a Q2-ben, de azt sikerült orvosolnia csapatának, így Bottast megelőzve második lett a Német Nagydíj időmérőjén.

 

Enyhén felhős időben vette kezdetét a 64. Német Nagydíj időmérő edzése, ahol a legfőbb kérdés az volt, hogy a Ferrarinak sikerül-e átmentenie a szabadedzéseken nyújtott tempóját, ahol Sebastian Vettel és Charles Leclerc révén legyőzhetetetlenek voltak. Vettel a pénteki első edzést (1:14.013), Leclerc pedig a pénteki második (1:13.449) és a szombat délben megrendezésre kerülő harmadik tréninget (1:12.380) nyerte meg.

 

Q1

 

Már rögtön az időmérő első felvonása óriási drámával indult, aminek főleg a hazai nézők és a Ferrari drukkerek nem örülhettek. Sebastian Vettel autója ugyanis a felvezető kör során meghibásodott, ami miatt azonnal kénytelen volt visszahajtani a bokszba. Mivel a szerelők nem tudták orvosolni a problémát, emiatt a négyszeres világbajnok, kétszeres hockenheimi pole-t szerző Vettel mért idő nélkül, csak az utolsó helyen zárta hazai időmérő edzését.

 

 

Ez azért is volt neki nagyon fájó, mert miközben neki esélye sem volt arra, hogy mért időt autózzon, aközben csapattársa, Charles Leclerc 1:12.229-es köridővel megnyerte a Q1-et nem kis előnnyel. A második helyen továbbjutó Max Verstappen 364 ezredet, a harmadik Lewis Hamilton pedig 623 ezredet kapott tőle.

Pierre Gasly közel négy tizedes lemaradással csapattársával szemben a negyedik helyen jutott tovább, megelőzve Kimi Räikkönent és Valtteri Bottast.

A hetedik helyen jutott tovább a fejlesztésekkel felszerelt autóval versenyző Kevin Magnussen, de továbbjutott a Q2-ben az Ausztrál Nagydíj specifikájú autót használó Romain Grosjean is, a kilencedik helyen. Közéjük a Renault ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo férkőzött be.

Jól szerepeltek az új autóval versenyző Racing Point versenyzői is, akik közül főleg Lance Stroll lehetett elégedett, aki a tizennegyedik helyen idén első alkalommal jutott tovább a Q1-ben.

Nem szerepeltek jól a McLaren és a Toro Rosso, akiknek a versenyzői közül dőlt el végül a továbbjutás sorsa. Carlos Sainz a tizenharmadik helyen, Danyiil Kvjat pedig az utolsó továbbjutó pozícióban, a tizenötödik helyen élte túl az időmérő első szakaszát, csapattársaik azonban kiestek.

Főleg a tizenhetedik helyen végző Alexander Albon volt csalódott, aki utolsó gyors körében fél kört is meg kellett tennie Lando Norris mögött, mire a brit riválisa elengedte őt. 

Rajtuk kívül még a két Williams esett ki szokásos módon, Rusell-Kubica sorrendben.

 

Q2

 

Az időmérő második szakaszára a hétvége során első alkalommal úgy tűnt, hogy feléledt a Mercedes és Lewis Hamilton. A Q2-ben Hamilton volt a leggyorsabb a közepes keverékű gumikon, 1:12.149-es köridővel, 195 ezreddel megelőzve, a szintén közepes gumikon lévő Charles Leclerc-et (1:12.344). 

A harmadik helyen Pierre Gasly jutott tovább, 1:12.385-ös köridővel, azonban a francia versenyző ezt az időt a lágy keverékű gumikon érte el.

Valtteri Bottas a közepeseken a negyedik lett úgy, hogy a Q2 végén újabb mért kört autózott a sárga oldalfalú gumikon.

Max Verstappen időmérője egy pillanatra veszélybe került, ugyanis a pénteki második edzéshez hasonlóan, újabb motorkihagyásokra panaszkodott, ami miatt a közepes gumis körét be sem tudta fejezni, kénytelen volt a bokszba hajtani. Szerelőinek sikerült orvosolniuk a problémákat, így a holland versenyző vissza tudott térni a pályára, azonban a lágy keverékű gumikat volt kénytelen használni a biztos továbbjutás érdekében. A hollandnak sikerült 1:12.427-el (3 ezreddel maradt el Bottastól) az ötödik helyen továbbjutnia. 

 

 

A középmezőny legjobbja a Q2-ben is Kimi Räikkönen lett, 1:12.519-el, 1 tizeddel megelőzve Carlos Sainzot.

A Q2 vége igazi tűzijáték volt a középmezőny számára. Az állás folyamatosan változott, és végül olyan szorosak lettek a köridők, hogy a nyocladik helyen 1:12.766-al továbbjutó Hülkenberg, és a tizenharmadik helyen, már kiesni kényszerülő csapattársa (1:12.799) között csak 33 ezredmásodperc volt a különbség!

A Renault ausztrálja a továbbjutástól 23 ezreddel, a tizenkettedik helyen végző Magnussen 13 ezreddel, míg a tizenegyedik helyen, az utolsó pillanatban kieső Giovinazzi pedig kereken 1 századdal csúszott le. 

A Q3-ba így Romain Grosjean és Sergio Perez jutott be a kilencedik és a tizedik helyen. A két versenyző között is csak 9 ezred volt a differencia.

A Q2 utolső két helyén, azaz a tizennegyedik és a tizenötödik helyen Danyiil Kvjat és Lance Stroll végzett.

 

Q3 

 

 

A Ferrari vesszőfutása az időmérő harmadik fázisában is folytatódott: hiába dominálta Charles Leclerc a második és a harmadik edzést, és hiába volt meg minden esélye pályafutása harmadik pole pozíciójára, a monacói versenyző alatt is tönkrement az autó. Leclerc emiatt ki sem tudott gurulni a garázsból, már rögtön a Q3 elején véget ért az edzés számára.  Elképesztő balszerencse sújtja idén a Ferrarit.

Ennek pedig leginkább a Mercedesnél örülhettek, akik Lewis Hamiltonnal egy óriási ziccert kaptak, amit ahogy szokták, ki is használtak. Lewis Hamilton 1:11.767 -es köridővel karrierje 87. pole pozícióját szerezte meg a Mercedes 200. nagydíján úgy, hogy a Q3 végén már nem tudott javulni.

A harc főleg a második helyért folyt Max Verstappen és Valtteri Bottas között. Az első körök után Verstappen állt a második helyen 1:12.113-as köridővel, míg Valtteri Bottas volt a harmadik 1:12.222-vel.

Az utolsó gyor körökben a holland az első szektorban még jobban állt a Mercedes versenyzőjénél, azonban a 8-as kanyarban hibázott, ami révén már nem tudott javulni. Bottasnak viszont sikerült, azonban csak 1:12.129-re tudta javítani legjobbját. ami azt jelentette, hogy 16 ezreddel elmaradt Verstappentől, és így a harmadik rajthelyet szerezte meg.

Pierre Gasly a Q3 végén sikerült egy 1:12.220-as köridőt autózni, de mivel letért a pályáról, ezért ezt a körét elvették tőle. A francia szerencséjére, a Q3 elején futott 1:12.522-es körideje 16 ezreddel jobbnak bizonyult Kimi Räikkönen idejénél (1.12.538), aki az ötödik rajthelyet szerezte meg az Alfa Romeónak.

Romain Grosjean 1:12.851-el a hatodik helyen végzett az Ausztrál Nagydíj specifikájú Haas-Ferrarival, miközben csapattársa, az összes fejlesztést hasznéló Kevin Magnussen csak tizenkettedik lett. 

Sergio Perez Baku óta először keveredett be a Q3-ba, ahol most a nyolcadik lett, megelőzve Nico Hülkenberget és a Q3-at mért idő nélkül záró Charles Leclerc-et.

 

 

Képek: Formula 1, Mercedes-AMG F1

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása