Valtteri Bottas 6 ezreddel előzte meg Hamiltont

Valtteri Bottas nyerte a Mercedes házon belüli küzdelmét, méghozzá elég minimális, 6 ezredes különbséggel. Hiába nyerte meg a harmadik edzést, a Q1-et és a Q2-öt Charles Leclerc, végül 79 ezreddel ő is lemaradt a pole pozícióról, miközbven csapattársa, Sebastian Vettel csak a hatodik lett.

 

Felhős, hűvös időben zajlódott le a 70. Brit Nagydíj kvalifikációja, ahol a legfőbb kérdés az volt, hogy a Ferrariknak és Valtteri Bottasnak sikerül-e legyőznie kvalifikáción 2015 óta verhetetlen Lewis Hamiltont hazai közönség előtt? Emellett szintén nagy figyelem hárult a Red Bull versenyzőire, különösen Pierre Gasly-ra, aki a szabadedzéseken különösen jól teljesített: az első edzést megnyerte, az időmérő előtti edzésen pedig Max Verstappent megelőzve végzett a negyedik helyen.

 

Q1

 

 

Az időmérő első felvonásában egy az egyben ugyanazt láttuk, mint két héttel korábban az Osztrák Nagydíj helyszínén. A Mercedes és a Red Bull versenyzői a lágy, addig a Ferrari versenyzői a közepes keverékű gumikon köröztek. 

Az időmérő Q1-es szakaszát Lewis Hamilton nyerte meg, akinek 1:25.513-as körideje új körrekord is egyben. Hamilton két századdal előzte meg, a közepes gumikon továbbjutó Charles Leclerc-et.

Max Verstappen a harmadik helyen jutott tovább, öt századdal megelőzve Valtteri Bottast és két ezred híján két tizeddel a közepes gumikon autózó Sebastian Vettelt.

Pierre Gasly Q1-es felvonása nem alakult annyira jól, így 1:26.273-al a nyolcadik helyen ment tovább, a két McLaren (Norris-Sainz) mögött.

Érdekes helyzet állt elő a Haasnál, ugyanis a két versenyzőjük két eltérő specifikájú autóval vesz részt a Brit Nagydíjon. Romain Grosjean az Ausztrál Nagydíjon használt autójával, Kevin Magnussen pedig a továbbfejlesztett autóval versenyez, ám ennek ellenére Kevin Magnussen volt az, akinek nem sikerült továbbjutnia. Grosjean 1:26.347-el a kilencedik helyen zárta a Q1-et, addig Magnussen 1:26.662-es körideje csak a tizenhatodik helyre volt elegendő. A dán versenyző a Q1 végén nem is fejezte be a mért körét, mivel a Luffieldből kijövet letért a pályáról.

Magnussent a Racing Point mexikói versenyzője, Sergio Perez ejtette ki, aki 15 ezreddel ment jobb időt, mint a Haas versenyzője, továbbjutva ezzel a tizenötödik helyen.

Igen csalódott lehetett a Q1-et követően Danyiil Kvjat. A Toro Rosso orosz versenyzője 72 ezreddel maradt le a továbbjutástól, s végzett a tizenhetedik helyen, miközben csapattára, Alexander Albon a tizenkettedik helyen jutott tovább.

Lance Strollnak az idei év tizedik időmérőjén sem sikerült továbbjutnia a Q1-ből. A kanadai pilóta a tizennyolcadik rajthelyet szerezte meg, egyedül a két Williamset (Russel-Kubica) megelőzve.

 

Q2

 

A középső szakaszban a Mercedes és a Red Bull versenyzői a közepes gumikra, addig a Ferrarinál megosztva a stratégiát, Sebastian Vettellel a lágy keverékű gumikra váltottak, miközben Leclerc-kel maradtak a közepes gumikon. 

Vettel első lágy gumikon keverékűs próbálkozása viszont nagyon rosszul sikerült olyannyira, hogy 1:26.529-es ideje nemcsak, hogy 883 ezreddel elmaradt Leclerc által felállított új körrekordtól (1:25.646), de az idő csak a nyolcadik helyre volt elegendő, amivel a továbbjutása is kérdésessé vált.

Kellett is jönnie a Q2 végén a négyszeres világbajnoknak, ugyanis a második mért köre befejezése előtt visszaesett a tizenegyedik, kieső helyre. Vettel végül javított a lágy gumikon, de 1:26.023-as ideje így is csak az ötödik helyre volt elegendő, a két Red Bull (Verstappen-Gasly) közé, akik viszont a közepes keverékű gumikon jutottak tovább. Ez a hatodik helyen továbbjutó Pierre Gasly-nak is nagyon jó hír, mivel csapata az idei évben először merte vele is meghúzni ezt a taktikai lépést, ami egy jel lehet arra, hogy Gasly végre kezd beérni.

Volt egy érdekes csavar a Ferrrari taktikáján. Charles Leclerc a közepes gumikon teljesített 1:25.646-al is megnyerte volna a középső szakaszt, ennek ellenére kiküldték pilótájukat a piros oldalfalú gumikon, aki javított korábbi idején, 1:25.546-ra, ami egyben azt is jelenti, hogy a vasárnapi futamot majd a lágy keverékű gumikon kell megkezdenie.

A két Mercedes (Bottas-Hamilton sorrendben) a második-harmadik helyen zárta a Q3-at.

A középmezőny legjobbja Daniel Ricciardo volt a Q2-ben, aki 1:26.283-as köridővel jutott be a hetedik helyen a Q3-ba, 102 ezreddel megelőzve Lando Norrist, 114 ezreddel csapattársát, Nico Hülkenebrget, és csak 120 ezreddel az utolsó továbbjutó helyet megszerező Alexander Albont.

A Q2 nagy vesztese Carlos Sainz volt, aki 175 ezreddel csúszott le a továbbjutástól, és végzett csak a két Alfa mögött (Giovinazzi-Räikkönen) a tizenharmadik helyen. Rajtuk kívül még Romain Grosjean és Sergio Perez számára ért véget az időmérő.

 

Q3

Az időmérő végső fázisában már mindenki a piros oldalfalú, lágy gumikon volt kint az 5891 méter hosszú pályán. 

A Q3 első felvonása már óriási meglepetést okozott azzal, hogy miközben a Ferrarik beragadtak, aközben a Mercedesek a lágyakkal feléledtek. Ugyan elsőként Lewis Hamilton haladt át a célvonalon, azonban a hazai közönség előtt zsinórban az ötödik pole pozíciójára hajtó brit a Brooklands kanyarban csúnyán megcsúszott, némi időt bent hagyva az 1:25.345-ös köridejében, amivel egészen addig állt az élen, míg nem jött csapattársa. 

Bottas Hamilton körrekordját 1:25.093-ra javította, amit már az utána következő Red Bull és Ferrari versenyzői meg sem tudtak közelíteni.

 

 

Ez különösen a Ferrariknak volt fájó, akik Leclerc-kel teljesített 1:25.616-al Verstappen mögött a negyedik, Vettel révén pedig csak a hatodik helyen álltak. 

A Q3 véghajrában így az olaszokra terelődött a figyelem egy része, ugyanis a szombati napon egészen a Q2-ig ők jelentették a mércét, különösen Charles Leclerc. 

Elsőként azonban a Mercedes pilótái fejezték be a mért körüket. Bottasnak az utolsó próbálkozása során nem sikerült javítani, miközben a mögötte haladó Lewis Hamiltonnak igen. Ám Hamilton hiába javított, végül 6 (!) ezreddel lemaradt a pole pozícióról! 

Charles Leclerc-nek sikerült összekapnia magát az utolsó mért körre, s ugyan a középső szektorból még úgy jött ki, hogy 21 ezreddel előrébb jár, mint a finn, végül 79 ezreddel kikapott tőle, ami "csak" a harmadik helyre volt elegendő.

Max Verstappennek is sikerült az utolsó körében javítania, de Bottast ő sem tudta legyőzni, így 183 ezredes lemaradással a negyedik rajthelyet szerezte meg.

Ez azt jelentette, hogy Valtteri Bottas idei negyedik, összességében pedig a tizedik rajtelsőségét szerezte meg, Barcelona óta most sikerült először legyőznie csapattársát időmérőn. 

Pierre Gasly idei legjobb kvalifikációján van túl, 1:25.590-el az ötödik rajthelyet szerezte meg, megelőzve az utolsó mért körében javítani nem tudó Sebastian Vettelt.

Daniel Ricciardo a Q2-höz hasonlóan, most is a középmezőny legjobbja lett 1:26.182-vel, 42 ezreddel megelőzve a hazai közönség előtt versenyző Lando Norrist!

Nagyot ment a Q3-ban Alexander Albon is, aki 41 ezreddel legyőzve Nico Hülkenberget a kilencedik helyen végzett, ami eddigi Forma-1-es karrierje legjobb időmérős eredménye.

 

 Képek: Mercedes-AMG F1, Formula 1

 

 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása