Lefulladás a rajtnál, visszaesés a csapattárs mögé a nyolcadik helyre, majd egy elképesztő versenyzéssel és taktikával végül Max Verstappen megnyerte egy epkus küzdelemben az Osztrák Nagydíjat!
Maradt a kánikula a vasárnapi futamra is a Red Bull Ringen. A 71 körös futam 34 Celsius-fokos levegő és 50 Celsius-fok feleti pálya hőmérséklet mellett indult el, ám ekkor még nem tudtuk, hogy mit is tartogat ez a 71 kör.
A futam előtt a verseny egyik esélyesének kikiáltott Max Verstappen rajtja nagyon pocsékul alakult. Beragadt, és egészen csapattársa, Pierre Gasly mögé, a nyolcadik helyig. Ugyan az első kör végéig a két Red Bullos helyet cserélt egymással, ám Max ekkor is a hetedik helyen haladt, látszólag ezzel eldőlve annak kérdése, hogy képes lesz-e megnyerni a Red Bull hazai versenyét?
Karrierje második pole pozícióját ezúttal hiba nélkül használta ki Charles Leclerc, sikerült megtartania vezető pozícióját.
Mivel Verstappen beragadt, visszacsúszva ezzel a középmezőnybe, így Leclerc mögé a két Mercedes lépett, Bottas-Hamilton sorrendben. Igaz az 1-es kanyart követően a harmadik helyen még a McLaren tehetsége, Lando Norris autózott, azonban Lewis Hamilton a 3-as fordulóban visszaelőzte, majd a 4-esben a szintén nagyszerű rajtot vevő Kimi Räikkönen is megelőzte őt, visszacsúzva ezzel a rajtpozíciójába, az ötödik helyre.
Műszaki hiba miatt, a futamot csak a kilencedik helyről megkezdő Sebastian Vettel is jó rajtot vett, az első kört a hatodik helyen fejezte be.
Míg az élen csapattársa, Charles Leclerc folyamatosan növelte előnyét a Mercedes versenyzőivel szemben, aközben Sebastian Vettel előbb a 4. körben Lando Norrist, a hatodikban pedig jó barátját, és volt Ferraris csapattársát, Kimi Räikkönent előzte meg, Így a négyszeres világbajnok hat kört követően már a negyedik helyen haladt, folyamatosan csökkentve lemaradását Hamiltonékkal szemben.
De nemcsak Vettel kezdett a verseny elején őrült felzárkózásba, Max Verstappen is követte a német példáját. Ő a hatodik körben gyűrte le Lando Norrist, míg Räikkönent a kilencedikben előzte meg.
Räikkönen még ezután sem nyugodhatott meg, ugyanis amint elment mellette Verstappen, megjelent mögötte Lando Norris. A mezőny legidősebb és legfiatalabb versenyzője pár körig harcolt egymással, míg nem a brit versenyző a 14. körben meg nem előzte, feljőve ezzel a hatodik helyre.
Pierre Gasly is megpróbálta egyből megelőzni az Alfa Romeo világbajnokát, ő azonban nem járt sikerrel. A két versenyző ezt követően jó pár körig elversenyzett egymással, nagyszerű párharcot víva. Gasly végül, már a bokszkiállásukat követően, a 32. körben ment el Räikkönen mellett.
Az élbolyban a kerékcserék sorát Valtteri Bottas nyitotta a 22. körben. A Ferrari erre reagálva egyből berántotta Vettelt is kerékcserére, azonban erről a szerelőit picit későn értesítette, ugyanis a szerelők akkor hozták ki a kemény keverékű gumikat (amit Bottas is kapott kerékcseréjekor), mikor a német leparkolt a garázs előtt. Vettel ezzel rengeteg időt vesztett olyannyira, hogy mikor kijött a boskzból, a Räikkönen-Gasly páros mögé tért vissza, akiket egy nem túl gyors, de tiszta kerékcserével megelőzhetett volna.
A 23. körben az élen egyedül, nagy nyugalomban autózó Charles Leclerc is jött a bokszba kemény keverékű gumikért, ezzel az ideiglenes vezetést Hamilton és Verstappen örökölte meg.
Hamilton egyből megfutotta Leclerc kerékcseréjét követően a leggyorsabb kört, majd jelezte rádión, hogy a gumik még mindig nagyon jó állapotban vannak. Az ötszörös világbajnok igyekezett minél jobban nyomni, hogy Bottas elé térjen vissza a kerékcserét kvöetően, azonban a nagy igyekezetének nyögés lett a vége. Az idén májusban elhunyt Niki Laudáról elnevezett 1-es kanyarban ugyanis több alkalommal is letért úgy a pályáról, hogy azzal eltalálta az ott elhelyezett nagy sárga kerékvetőt. Miután a sokadik alkalommal is érintette a sárga kerékvetőt, és a tempója is elkezdett csökkeni, jött a gyanú, hogy nem-e sérült meg a vezető szárnya. Csapata is erre gondolt, így mikor a 31. körben behozták kerékcserére, nemcsak kemény keverékű gumikat tetettek fel az autójára, de még egy új vezető szárnyat is adtak neki, bízva abban, hogy ezzel visszatér a tempó.
A szárnycsere miatt elhúzódó kiállással a brit csak Sebastian Vettel mögé, az ötödik helyre tért vissza a pályára, s ezután hamar világossá vált, hogy nemcsak a szárny sérült meg a kerékvető sokszori használatával, hanem valószínűleg a padlólemez is. Így Hamilton kivonta magát a dobogóért küzdő pilóták sorából, s ezt kvöetően az lett a célja, hogy legalább az ötödik helyen behozza a Mercedesét.
Max Verstappen kerékcseréjével sem várt sokat a Red Bull. Egy körrel Hamilton cseréjét követően, ő is bejött kemény keverékű abroncsokért, amikkel sikerült Hamilton elé visszatérnie a pályára, a negyedik helyre.
Verstappen futama ezután indult be igazán!
A holland versenyző elképesztő tempóban haladt a fehér oldalfalú gumikon. Körről körre dolgozta le hátrányát a dobogós versenyzőkkel szemben. A harmadik helyen haladó Sebastian Vettelt a 48. körben érte utol. Ugyan Vettel ezután két körön keresztül is ügyesen levédekezte Verstappen támadásait, azonban az 50. körben már meg kellett adnia magát. A Red Bull versenyzője a 4-es kanyar féktávjánál ment el a négyszeres bajnok mellett, akit a külső íven autózott körbe. A két versenyző nagyszerű, élvezetes csatát vívott egymással.
A Ferrari abban bízva, hogy a velük egy időben kereket cserélő Bottas alatt a verseny utolsó köreire teljesen elkopnak majd a kemény keverékű gumik, behozták a kör végén Vettelt, akinek autójára feltették a lágy gumikat. A német versenyző egyébként a kiállása előtt 3 másodpercre megközelítette a Mercedes pilótáját, és a tempója is sokkal meggyőzőbb volt nála, így az olaszoknál joggal bíztak abban, hogy a verseny végére sikerül befogni őt.
Ám míg a kerékcserével az ötödik helyig visszacsúszó Vettel igyekezett előbb Lewis Hamiltonra felzárkózni, aközben Verstappen megérkezett Valtteri Bottasra. Igaz, az 55. körben aggodalomra adott okot azzal, hogy motorerő vesztésre panaszkodott a rádión, aminek orvoslására a csapata igyekezett tanácsokkal ellátni őt. Ez olyan jól sikerült, hogy az 56. körben nemcsak, hogy simán megelőzte ellenfelét a 3-as kanyarban, de még azt az üzenetet is megkapta, hogy a verseny végéig nagyobb motorerőt használhat Charles Leclerc utolérése érdekében.
Verstappen 15 körrel a verseny vége előtt még 5 másodperces lemaradásban volt Leclerc-kel szemben, azonban azzal, hogy körről körre futotta a gyorsabbnál gyorsabb köridőket (amelyek közül több is leggyorsabb kört volt) sikerült a monacói versenyzőt utoljérni a 66. körre. Ebben az is közrejátszott, hogy Verstappen a lekörözésekből is jobban jött ki, mint kortársa.
A két ifjú tehetség aztán a 67. körben csapott össze egymással. Leclerc ekkor ügyesen levédte Verstappen összes kísérletét, így nem változott közöttük a pozíció.
Verstappen aztán a 68. fordulóban újra próbálkozott. A 3-as kanyarban vetődött be Leclerc mellé a belső íven, és egy pillanatra úgy is tűnt, hogy megvan neki a pozíció, azonban Leclerc a kigyorsításnál visszaelőzte ellenfelét!
1 körrel később jött Verstappen újabb próbálkozása a 3-as kanyarban! Verstappen ugyanúgy próbálkozott, mint az előző fordulóban, azonban most a két versenyző össze is ért egymással. Leclerc pedig emiatt le is csúszott a pályáról. Így Verstappen, ezzel az agresszív manaőverrel átvette a vezetést, két és fél körrel a futam vége előtt!
Mivel Leclerc-nek nem volt már meg a tempója az esetleges visszatámadásra, így ez a manőver el is döntötte az első hely kérdését. Max Verstappen ezzel pedig megszakította a Mercedes tíz futamgyőzelmes sorozatát, megszerezve ezzel idei első és önmaga hatodik futamgyőzelmét! Ez a siker pedig egyben azt is jelentette, hogy Honda a 2006-os Magyar Nagydíj után ünnepelhetett ismét győzelmet, első ízben visszatérésük után, illetve a hibrid-korszakban!
Verstappen a győzelem mellett a leggyorsabb kört is megfutotta, így a maximális 26 pontot szerezte meg.
Charles Leclerc ért be a második helyen, aki érthetően nagyon csalódott volt az esetet követően. Viszont második helyezése így is eddigi legjobb Forma-1-es eredménye.
A dobogó legalsó fokára végül Valtteri Bottas fért fel, akit az utolsó körben Sebastian Vettel támadott, ám a német versenyzőnek már esélye sem volt az előzésre.
Lewis Hamilton ért célba az ötödik helyen, aki az utolsó előtti körben veszítette el negyedik helyezését Sebastian Vettellel szemben.
A középmezőny legjobbja Lando Norris lett, akinek sikerült beállítania bahreini hatodik helyezését, amely eddigi Forma-1-es karrierje legjobb helyezése!
Nagyon nagy dicséret illeti csapattársát, Carlos Sainzot is, aki a 19. helyről rajtolva, nagyszerű versenyt futva a nyolcadik helyen ért célba Pierre Gasly mögött.
A legjobb tíz sorrendjét az Alfa Romeo versenyzői zárták, Kimi Räikkönen-Antonio Giovinazzi sorrendben, ami egyben Giovinazzi első Forma-1-es pontja mellett azt is jelentette, hogy a csapat először ünnepelhetett kettős pontszerzést az évben.
A futam legnagyobb csalódása egyértelműen a Haas-istálló volt. Versenyzőik hiába rajtoltak a tizedik és a tizenegyedik helyről, végül csak a tizenhatodik (Grosjean) és a tizenkilencedik helyen (Magnussen) értek célba. A szombaton még az ötödik leggyorsabb Kevin Magnussen ráadásul egy bokszutca áthajtásos büntetést is kapott a verseny folyamán, amiért a rajtnál nem megfelelően állt be a rajtkockájába. Ez nagyon kiábrándítő verseny volt az amerikaiaknak, akik egy körön ugyan nagyon jóknak tűnnek, a versenyre azonban kezdenek a Williams szintjére lesülyledni...
Hivatalos: A futamot követően az FIA vizsgálatot indított Max Verstappen manővere ellen. A több órás vizsgálat során végül azt a döntést hozták, hogy Verstappen megtarthatja az első helyét!
Képek: Aston Martin Red Bull Racing, Formula 1