Lewis Hamilton könnyed győzelmet aratott Valtteri Bottas és Charles Leclerc előtt.
Nem a 60. Francia Nagydíj volt a Francia Nagydíjak történetének legizgalmasabb futama, ahol minden lényegi kérdés már a rajtot követően eldőlt.
Lewis Hamilton nagyon jól rajtot vett, amivel megőrizte vezetést csapattársával, Valtteri Bottasszal szemben. A Mercedes ötszörös világbajnoka egyedül akkor vesztette el vezetői pozícióját, mikor ki kellett állnia a bokszba közepes keverékű gumikért. Hamilton így Forma-1-es karrierje 79. futamgyőzelmét aratta, mely az ötödik volt az idei esztendőben.
A második helyen csapattársa, Valtteri Bottas ért célba, akinek az utolsó köre egy picit izgalmasra sikeredett, ugyanis a Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc 1 másodpercen belülre került hozzá képest, azonban ez már késő volt ahhoz, hogy meg tudja őt előzni, így mind a ketten a rajtpozíciójuknak megfelelelő helyen értek célba. Ez egyben azt is jelenti, hogy Valtteri Bottas lemaradása 36 pontra nőtt Hamiltonnal szemben.
Max Verstappennek egy nyugodt versenye volt, amivel újfent negyedik lett, idén már ötödik alkalommal.
Ugyan az utolsó körben Lewis Hamilton 1:32.764-el megfutotta a leggyorsabb kört, azonban Sebastian Vettel, akit az utolsó előtti körben kihoztak lágy keverékű gumiért 24 ezreddel megdöntötte ezt a kört, így a Ferrari négyszeres világbajnoka az ötödik helyért járó tíz pont mellett a leggyorsabb kör egy pontját is megszerezte.
Vettel nem rajtolt annyira jól, Daniel Ricciardo le is rajtolta őt, ám még az 1-es kanyarban sikerült ezt a pozíciót visszaszereznie. Az első körökben még a két McLarennel vívott, előbb Norrist előzte meg az 5. körben, majd Sainzot a 7. fordulóban. Ezután már neki se volt eseménydús versenye, de sikerült maximalizálnia a pontjainak számát a gyengén sikerült időmérőt követően.
A futam izgalmasabb részeit a középmezőny szolgáltatta, főleg a verseny utolsó harmadában. Carlos Sainz a hatodik helyét még a rajtot követően szerezte meg, miután sikerült megelőznie csapattársát, amit aztán a leintésig meg is tarott. A McLaren-Renault spanyol versenyzője ezzel beállította idei legjobb eredményét, ugyanis a Monacói Nagydíj után végzett ismét a hatodik helyen.
A hetedik helyért az utolsó körökben igen izgalmas csata folyt Norris, Ricciardo, Räikkönen és Hülkenberg között. A helyezés sorsa végül az utolsó körben dőlt el, mikor is Ricciardo egy pár másodperc erejéig tartó virtuális biztonsági autós fázisnak köszönhetően (egy bója elgurult a pályán, ezért volt a vsc) ráesett a verseny második felében hidraulikai problémákkal küzdő versenyzőre. A Renault ausztrálja a Mistral-egyenesben szánta rá magát a támadásra. Úgy tűnt a külső íven sikerül kifékeznie Norrist, azonbana birt levédekezte őt, a 8-as kanyarban le is sodródott a pályáról négy kerékkel, miközben Norris a 9-esben hagyta el a pályát.Ezt kihasználva Kimi Räikkönen mind a kettőjük mellett elment. Ricciardo viszont nem hagyta, hogy az Alfa Romeo finn világbajnoka meglógjon, és a pálya vonalát picit elhagyva, végül megelőzte őt a gyors Signes kanyar előtt.
Ugyan Ricciardót intették le a hetedik helyen, azonban a versenyirányítástól azonnal jött a hír, hogy vizsgálják az utolsó körét, mivel Norris előzésekor is egy időre elhagyta a pálya vonalát, majd Räikkönen elleni manővere előtt is a pálya határán túl volt, így korántsem biztos, hogy megtarthatja ezt a helyezését.
Räikkönent intették le a nyolcadik helyen megelőzve Nico Hülkenberget, míg az utolsó kör nagy vesztese, Lando Norris végül csak a tizedik helyen látta meg a kockás zászlót. Norris emiatt egy picit csalódott lehet, azonban a hétvégi teljesítményére miatt inkább büszkének kellene lennie, mert a hétvége egyik legjobbja volt. Nem véletlenül választották meg a rajongók őt a Nap Versenyzőjének.
Akinek viszont az egész hétvége jobb ha feledésbe merülne az Pierre Gasly, aki hiába rajtolhatott a kilencedik helyről, az egész versenyen nem volt meg a kellő tempója legalább ahhoz, hogy 1 pontot szerezzen. A Red Bull francia versenyzőjét végül a tizenegyedik helyen intették le.
Szintén csalódottan távozhat a Francia Nagydíj helyszínéről Antonio Giovinazzi. A nagyszerűen sikeredett időmérőt követően a futama ugyanannyira volt feledhető, melyen végül csak tizenhatodik lett. Egyedül Kevin Magnussent és a két Williamst tudta megelőzni, akik közül első ízben Robert Kubica ért célba előkelőbb pozícióban.
Az 53 körös futamot egyedül Romain Grosjean nem tudta teljesíteni, neki a 47. körben kellett a garázsba hajtani. Gasly-hoz hasonlóan ő sem ilyen hazai futamra számított.
A futam kevés érdekes pillanatai közül a legérdekesebb, és az egyik legvitatotabb jelenete az volt, mikor a rajtot követően Sergio Perez elhagyta a pályát a 3-as kanyarban, ahonnan az előre kijelölt útvonalon tért vissza, azonban ennek ellenére 5 másodperces időbüntetést kapott.
Futamot követően Daniel Ricciardo kétszer öt másodperces időbüntetést kapott. Előbb, mert Lando Norrisszal csatázva nem biztonságosan tért vissza a pályára, a másodikat pedig azért, mert Kimi Räikkönen megelőzése előtt négy kerékkel elhagyta a pályát. Az ausztrál ezzel a döntéssel visszacsúszott a tizenegyedik helyre.
Egyéni bajnokság állása:
1. Lewis Hamilton 187 pont
2. Valtteri Bottas 151 pont
3. Sebastian Vettel 111 pont
4. Max Verstappen 100 pont
5. Charles Leclerc 87 pont
6. Pierre Gasly 37 pont
7. Carlos Sainz 26 pont
8. Kimi Räikkönen 19 pont
9. Daniel Ricciardo 16 pont
10. Nico Hülkenberg 16 pont
Konstruktőri bajnokság állása:
1. Mercedes 338 pont
2. Ferrari 198 pont
3. Red Bull 137 pont
4. McLaren 40 pont
5. Renault 32 pont
6. Racing Point 19 pont
7. Alfa Romeo 19 pont
8. Toro Rosso 17 pont
9. Haas 16 pont
10. Williams
Képek: Formula 1