50. Kanadai Nagydíj - Mire figyeljünk a futamon?

Az elmúlt évekkel ellentétben most egy igazán izgalmas Kanadai Nagydíjra van kilátás, amit nem biztos, hogy tanácsos kihagyni. Nézzük, hogy miért is érdemes nyomon követni az 50. Kanadai Nagydíjat!

1. Megszakad-e a Mercedes győzelmi sorozata?

Akár úgyis feltehetnénk a kérdést, hogy vajon végre sikerül-e futamot nyernie a Ferrarinak?

Az olaszok annak ellenére, hogy a téli teszteken domináltak nem kezdték túl erősen a 2019-es szezont. Bahreint (és talán valamelyest Bakut) leszámítva nem nagyon volt esélyük a Mercedesek ellen.

Kanadába úgy érkeztek, hogy papíron lehet esélyük az Ezüst Nyilak ellen, és az időmérőn Sebastian Vettel jóvoltából meg is nyerték az első összecsapást, ezzel Bahrein után ismét megszerezve a pole pozíciót. Akkor egy nem várt műszaki hiba vette el a csapattól, és Charles Leclerc-től egy biztosnak tűnő futamgyőzelmet, most tehát eljött a revans ideje.

De vajon sikerül-e?

A rajtpozíciók alapján nagyon jó esélyekkel indul harcba a 70 körös viadalon a Scuderia, ugyanis Vettel edzéselsősége mellett a másik versenyzőjük, Leclerc a harmadik helyről rajtolhat majd.

Ami azonban ellenük szól, hogy a pénteki második gyakorláson, a hosszú etapokon igencsak szenvedtek a hátsó gumik gyors elhasználódásával. Péntekről szombatra ugyan hajtottak végre változtatásokat, de a kérdés, hogy ez mennyire javított a gumikezelésben. A Mercedesnek ez mindenképpen előnyt jelenthet, akik ugyan pénteken Hamilton autótörése miatt csak Bottasszal tudtak tesztelni, azonban akkor a finn tempója jobbnak bizonyult hosszabb távon, mint az olaszoké. Emiatt pedig igazán érdekesnek ígérkezik a futam, ahol Bottas elrontott időmérője miatt elsősorban az Ezüst Nyilak Lewis Hamiltonban bízhatnak, ha le akarják győzni a Ferrarikat.

A pole pozíció ugyan megvan, de a végső győzelmet talán az időmérő elsőségnél is nehezebb lesz megszerezni a Ferrarinak.

2 .Összecsap-e a futamon is egymással a két többszörös világbajnok?

Az időmérő sorsa a mezőny két legsikeresebb versenyzője között dőlt el. Ott végül Sebastian Vettelnek sikerült diadalmaskodnia, aki egy nagyszerű körrel szerezte meg az 50. Kanadai Nagydíjra a pole pozíciót.

A két világbajnok összecsapása az időmérőn nagyon izgalmasra sikeredett, így várható, hogy ők ketten majd a futamon is megküzdenek egymással, ami főként a show és a nézők szempontjából lenne nagyon jó.

Az elmúlt két évben többször is megmérették tudásukat egymás ellen, az idei évben azonban erre csak egyszer, a Bahreini Nagydíjon volt példa. Akkor ők ketten igazán élvezetes csatát vívtak egymással egészen addig, míg Sebastian Vettel nem hibázott.

Reméljük, hogy most egyikük sem fog hibázni, és egy igazán élvezetes párharcot láthatunk majd kettőjük között.

A Kanadai Nagydíj megnyerése mindkettőjüknek nagyon fontos lenne. Hamilton főként azért, hogy az időmérőn hibázó, ezáltal csak a hatodik rajthelyről induló csapattársával, Valtteri Bottasszal szemben növelje előnyét a világbajnokságban, míg Vettelnek azért is lenne szüksége egy futamgyőzelemre, hogy világbajnoki reményeit életben tartsa.

Persze ehhez majd az is kell, hogy a Ferrari a nyáron rátaláljon autója beállítása terén a helyes útra, mert végül hiába nyerne Vettel, a világbajnoki címre csak úgy lehet esélyük, ha azon pályákon is felzárkóznának a Mercedesre, ahol ők jelenleg előnyben vannak velük szemben.

Egy győzelem viszont hangulatilag, önbizalmilag is jót tenne, mind a négyszeres világbajnoknak, mind a Ferrarinak, hogy még lehet keresnivalójuk az idei világbajnoki sorozatban. Viszont egy újabb kudarc esetén már lehet érdemesebb lenne teljes egészében 2020-ra koncentrálni, mert Vettel lemaradása hat futamot követően 55 pont, ami több mint két futamgyőzelmi…

3. Mire mehet a futamon Daniel Ricciardo és a Renault?

Az időmérő abszolút sztárja, és meglepetésembere Daniel Ricciardo volt, aki a gyári Renault 2016-os visszatérése legjobb időmérős eredményét szállította, ráadásul száraz időjárási körülmények között!

Tavaly, még a Magyar Nagydíj  esős kvalifikációján Carlos Sainznak sikerült a legjobb ötbe kvalifikálnia a Renault-t, akkor a spanyol versenyző ötödik lett, ezt az eredményt sikerült most Ricciardónak túlszárnyalni.

Az ausztrál nagyszerű időmérőt teljesített, így a 2010-es Japán Nagydíj után a Renault ismét a második rajtsorból kezdhet majd meg egy futamot (akkor Robert Kubica révén a harmadik helyről rajtolhattak).

A nagyszerű időmérő után pedig adódik a kérdés, hogy vajon mire mehet a futamon Ricciardo, akinek nagyon sok szép emléke van a montreali pályáról. 2014-ben itt szerezte meg első Forma-1-es győzelmét, 2017-ben pedig sikerült a harmadik helyen célba érnie.

Nos, arra nagy sansz nincs, hogy ezúttal is győzzön, azonban reálisan nézve igen nagy esélye van arra, hogy egy nagyon erős, akár egy top ötös eredménnyel távozzon.

A rajtnál mindenképpen érdemes lesz külön figyelni, ugyanis míg az előtte rajtoló hármas (Vettel-Hamilton-Leclerc) a közepes, addig ő a lágy gumikon fog rajtolni, amivel akár meg is lepheti őket. Persze a piros oldalfalú gumikon esélye sem lesz arra, hogy olyan sokáig kint legyen a pályán, mint ellenfelei, de egy ideig dobogót érő pozícióban is autózhat. Neki, illetve csapatának a fő cél, amit el is érhetnek az egy ötödik hely lehet, de ha hatodikat, vagy netalántán hetedikek lesznek, akkor is elégedettek lehetnek majd.

Ugyan Nico Hülkenbergnek nem sikerült akkora bravúrt végrehajtani, mint csapattársának, azonban a hetedik rajthellyel ő is elégedett lehetett az időmérőt követően. A futamon neki is az célja, hogy valahol a hetedik hely környékén érjen célba, ezzel az Ausztrál Nagydíjat követően ismét pontokat szerezve.

Eddig igazán meséses alakul a hétvége a franciáknál, de vajon ez a futamon is így lesz?

4. Meddig jöhet előre Max Verstappen?

Ha másért nem is, a show miatt talán nem volt olyan nagy baj, hogy Verstappennek nem sikerült beférkőznie a Q3-ba. Persze ez a Verstappen rajongókat cseppet sem vigasztalja, de a futam izgalma szempontjából sokat jelenthet az, hogy a hollandnak majd a csak a középmezőnyből kell magát előreverekedni.

Az időmérőn Kevin Magnussen balesete miatt csak a tizenegyedik helyet szerezte meg, ám már most a futam rajtja előtt is nyert két pozíciót, így majd a kilencedik helyről kezdheti meg a 70 körös futamot. Volt Toro Rossós csapattársát, Carlos Sainzot három hellyel hátrébb sorolták feltartás miatt (így ő majd a tizenkettedik helyről indulhat), míg a továbbjutástól őt elejtő Magnussennek annyira megsérült az autója a balesetben, hogy csapata kasznicserére kényszerült, ami automatikusan bokszutcai rajtot jelent. A dán emellett új váltót is fog kapni, mivel az is megsérült a balesetben.

Azon okból kifoylólag, hogy Verstappen az időmérőn nem jutott be a Q3-ba, így ő most nyugodtan rajtolhat majd a közepes keverékű gumikon, ami az esetben nem lett volna lehetséges számára, ha nincs Magnussen balesete. Így viszont igen, és mi pedig majd nézhetjük, hogy mire lesz majd képes a kilencedik helyről rajtolva.

5. Mire lesz képes a mezőny végéről Lance Stroll?

Eddig nem alakult túl jól Lance Stroll számára a hazai versenyhétvége. A szombati harmadik edzésen az új, 2-es specifikájú Mercedes-motor lángra kapott, ami miatt nemcsak, hogy ki kellett hagynia a harmadik tréninget, de még csapatának vissza kellett térnie az első hat hétvégén használt erőforráshoz, ami teljesítményben azért nincs azon a szinten, mint a friss.

A szerelők gyors munkájának köszönhetően ugyan az időmérőn rajthoz tudott állni, de a korábbi verziójú, egyben hat hétvégét megélt Mercedes-motorral nem volt egyszerű dolga bejutni a Q2-be, ami érdekes módon első ízben történhetett volna meg hazai pályáján.

Ez nem is sikerült, végül 157 ezreddel elmaradt a tizenötödik helyen továbbjutó Giovinazzitól, és végzett a tizennyolcadik helyen.

Kevin Magnussen bokszutcai rajtjának köszönhetően majd a tizenhetedik helyről várhatja majd a piros lámpák kialvását, ahonnan azért nem lesz egyszerű a legjobb tíz közé feljönnie, azonban 2017-ben, első itteni versenyét azért megmutatta, hogy ez nem lehetetlen feladat. Akkor még a Williams versenyzőjeként a tizenhetedik helyről indulva a kilencedik helyen látta meg a kockás zászlót, megszerezve legelső Forma-1-es pontjait.

A futam egyik fő érdekessége pontosan ugyanez lesz: vajon képes lesz-e Lance Stroll ismét pontot, vagy pontokat szerezni a tizenhetedik helyről rajtolva?

+1 Látunk-e 2014 után ismét egy őrült futamot?

Miután 2010-ben Kanada visszatért a versenynaptárba, az első pár verseny nagyon mozgalmasra sikeredett, majdhogynem 2013-at leszámítva minden évben az év egyik legizgalmasabb futamát rendezték meg itt.

2010-ben a nem várt módon nagyon hamar elhasználódó Bridgestone abroncsok, 2011-ben az eső, 2012-ben a Pirelli abroncsok, illetve az élmezőny taktikai párharca, 2014-ben pedig a domináló Mercedesek fékhibája vezetett ahhoz, hogy az utolsó körig izgalmas, körömlerágós futamot láthattunk.

Azóta viszont hiába érkezett úgy ide a Forma-1-es mezőny, hogy majd látunk egy izgalmas futamot, sajnálatos módon az elmúlt években, a Kanadai Nagydíj nem kecsegtetett túl sok izgalommal. Talán egyedül a 2017-es futam volt ez alól kivétel, mikor is a Force India belharca és Sebastian Vettel mezőny végéről való előrenyomulása vitt színt a versenybe, de izgalmak szempontjából ez a futam sem ért fel az évtized eleji versenyek szintjére.

Az idei verseny, ami egyben az 50. Kanadai Nagydíj is lesz igazán izgalmasnak ígérkezik. A Ferrari-Mercedes párharca mellett, a kicsit szokatlan rajtrács, illetve a Pirelli gumik viselkedése mind-mind egy izgalmas futamot vetítenek előre, és bízzunk abban, hogy valóban így is lesz, mivel 2019 a Bahreini és a Monacói Nagydíjat leszámítva nem kecsegtetett eddig sok izgalmas futammal…

 

Rajtrács:

1. Sebastian Vettel (Ferrari)

2. Lewis Hamilton (Mercedes)

3. Charles Leclerc (Ferrari)

4. Daniel Ricciardo (Renault)

5. Pierre Gasly (Red Bull)

6. Valtteri Bottas (Mercedes)

7. Nico Hülkenberg (Renault)

8. Lando Norris (McLaren)

9. Max Verstappen (Red Bull)

10. Danyiil Kvjat (Toro Rosso)

11. Carlos Sainz (McLaren)*

12. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)

13. Alexander Albon (Toro Rosso)

14. Romain Grosjean (Haas)

15. Sergio Perez (Racing Point)

16. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)

17. Lance Stroll (Racing Point)

18. George Russell (Williams)

19. Robert Kubica (Williams)

Bokszrajt: Kevin Magnussen (Haas)

 

* = 3 helyes rajtbüntetés időmérőn való feltartásért

 

Képek: f1.com, formula1.ferrari.com, Renault F1 Team 

 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása