Domináns futamgyőzelmével ismét Hamilton az élen a világbajnokságban - Spanyol Nagydíj beszámoló

Lewis Hamilton már a rajtnál átvette a vezetést, melyet a verseny végéig ki sem adott a kezéből. Győzelmével pedig ismét ő vezeti az egyéni tabellát.

Napos időben került megrendezésre a 46. Spanyol Nagydíj, amelyet a két Mercedes kezdett az első rajtsorból. 

A rajtnál Räikkönen (14. hely), Stroll (16. hely), Kubica (17. hely), Russell (19. hely) és a bokszutcából rajtoló Hülkenberg választotta a közepes keverékű gumikat, mindenki más a lágy gumikon kezdte meg a 66 körös viadalt.

A startot nagyon jól kapta el Lewis Hamilton, aki rögtön az első métereken elment csapattársa mellett. Nála is jobban jött el a piros lámpák kialvását követően Sebastian Vettel, aki az 1-es kanyarban megpróbált kívülről bevetődni mindkét Ezüst Nyíl mellé, azonban elfékezte magát, lecsúszott a pályáról, s ahogyan visszajött Leclerc próbálta megelőzni, de mivel nem volt elég hely, így kénytelen volt elvenni a gázról a lábát. Ez pedig annak a Max Verstappennek kedvezett, aki a két Ferrari lendületvesztését kihasználva mindkettőjüket megelőzte, feljőve a harmadik helyre.

A rajt egyik legnagyobb vesztese a tizedik helyről induló Lando Norris volt. A fiatal brit jó ütemben jött el a rajtnál, azonban a 3-as kanyarban való tömörülésből olyannyira rosszul jött ki, hogy a tizenhatodik helyig visszaesett.

Az első kör másik vesztese Kimi Räikkönen, aki a 4-es kanyarban rontotta el a féktávot, és csúszott le a pályáról a sóderágyba. A finn versenyző mire visszatért a pályára visszaesett az utolsó helyre.

Az első körökben az élen autózó Lewis Hamilton egymást követően futott leggyorsabb körökkel hamar leszakította magáról csapattársát, Valtteri Bottast.

A futam ezen szakaszában a két Ferrari párharca vitt színt a versenybe. Az ötödik helyen autózó Leclerc folyamatosan DRS-nyitási távolságban volt csapattársával szemben, akit többször próbált megelőzni, azonban akkora tempókülönbség nem volt köztük, hogy ez sikerüljön.

A monacói versenyző a 12. körig üldözte világbajnok társát, ugyanis ekkor Vettel a célegyenes végén elengedte őt, hogy megpróbálja beérni a harmadik helyen hozzájuk képest egy jó öt másodperces előnyben vezető Verstappent.

Az elengedést követően Leclerc hamar lerázta magáról Vettelt, azonban Verstappenre nem sikerült felzárkózni.

Vettel tempóvesztéséhez nagyban közrejátszott az, hogy a rajtnál elfékezte a bal első gumiját. Csapata látva pilótája szenvedését a 20. körben kihozta kerékcserére, ahol közepes gumikat kapott. A kerékcsere nem volt tökéletes, a bal hátsó gumi felszerelésével voltak gondok, ami végett maga a csere 4.4 másodpercig tartott. A nehézkes csere ellenére, Vettelnek sikerült Carlos Sainz elé a tizedik helyre visszatérni a pályára.

Egy körrel később Max Verstappen is a bokszba hajtott kerékcserére, azonban ő közepes gumik helyett lágy gumikat kapott. A hollandnak olyan nagy előnye volt a középmezőnnyel szemben, hogy sikerült a két Haas elé, egy légüres térbe visszatérni a pályára, az ötödik helyen.

Nem így döntöttek a másik pilótájuknál, ugyanis a 23. körben kerékcserére a bokszba hajtó Gasly közepes gumikon tért vissza a pályára.

Charles Leclerc a 26. körig várt első kerékcseréjére, ahol kemény keverékű gumikat tettek fel az autójára, ami azt jelentette, hogy többet már nem fog kiállni a verseny folyamán, szemben Verstappennel. Kerékcseréje csapattársához hasonlóan nem sikerült jól, szintén a bal hátsó keréknél voltak gondok.

Leclerc a rossz kerékcseréje ellenére is Vettel elé tért vissza a pályára. Mivel eltérő stratégián voltak, így úgy tűnt, hogy a Ferrari majd elengedi Vettelt, azonban ez nem történt meg. Ennek következménye viszont az lett, hogy a négyszeres világbajnok a gyorsabb gumikon elkezdett harcba bonyolódni csapattársával. A 33. körben úgy tűnt a célegyenes végén sikerül Leclerc mellé érnie a külső íven, de a monacói levédekezte ezt a támadást. A csapat végül a 36. körben határozta el magát a csapatutasításra, és Leclerc a 4-es kanyarból kijövet elengedte Vettelt,

A Mercedes versenyzői a 27-28. körben hajtották végre a kerékcseréket. Elsőként a kerékcsere pillanatában már 10 másodpercnél is nagyobb hátrányban levő Bottasnál, majd egy körrel később Hamiltonnál tették fel a közepes gumikat.

Vettel a 41. körben hajtotta végre utolsó kiállását, amely most hibamentes zajlott le. A négyszeres bajnok Pierre Gasly mögé tért vissza, azonban sokáig nem maradt a francia mögött, és a 10-es kanyarban megelőzte, átvéve az ötödik pozíciót.

A 44. körben Max Verstappen is másodjára állt ki a bokszba, majd tért vissza Leclerc mögé a negyedik helyre közepes gumikon. A két versenyző között bő 4 másodperc volt a különbség, ami igen gyorsan olvadt, ugyanis Verstappen a közepeseken nagyobb tempóval tudott haladni, mint monacói ellenfele.

Miközben Verstappen próbálta utolérni Leclerc-et, aközben a középmezőnyben egymással harcoló Lando Norris és Lance Stroll ütközött egymással a 2-es kanyarban. Norris támadta a Racing Point kanadai versenyzőjét, aki mellé be is bújt a célegyenes végén a külső íven, ami a 2-es kanyarban belső ívvé változott, azonban Stroll erről nem vett tudomást, és egész egyszerűen becsukta ellenfele előtt az ajtót, aminek a következménye lett a baleset.

A baleset miatt pályára küldték a biztonsági autót.

A biztonsági autós fázist kihasználva, többen is a bokszba hajtottak kerékcserére. Így tett Charles Leclerc is, aki így visszaesett a Vettel mögé az ötödik helyre.

Az állás a biztonsági autó mögött: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen, 4. Vettel, 5. Leclerc, 6. Gasly, 7. Grosjean, 8. Magnussen, 9. Kvjat, 10. Sainz, 11. Albon, 12. Hülkenberg, 13. Ricciardo, 14. Perez, 15. Räikkönen, 16. Giovinazzi, 17. Russell, 18. Kubica.

A biztonsági autó egészen az 52. kör végéig volt kint a pályán.

Hamilton nagyon jól kapta el az újraindítást megőrizte a vezetést Bottasszal szemben. A lényegi rész mögöttük történt, Pierre Gasly ugyanis olyan jó ütemben kapta el az új rajtot, hogy megtámadta Leclerc-et, s noha úgy tűnt sikerül megelőznie őt, de a monacói kivédekezte a támadását. A 2-es kanyarból kijövet Leclerc turbulens levegőjében autója egy kicsit beszitált, így az 1-es kanyarban csapattársát megelőző, és a pályáról is leterelő Magnussen előtt nyílt meg az esély az előzésre, amit Gasly-nak sikerült levédenie.

Hamilton az újraindítást követően gyorsan futott két leggyorsabb kört, hogy elvegye a kedvét Bottasnak az első helyről. A finnek sokkal inkább hátra kellett figyelnie, mivel Verstappen nem akart leszakadni róla.

Miközben Verstappen Bottast üldözte, aközben hátrébb a két a Haas-Ferrari házi csatáját csodálhattuk. Az 57. körben Grosjean az 1-es kanyarban kívülről próbált meg bevetődni csapattársa mellé, aki ahogy tette azt az újraindításnál ezúttal is lezavarta őt a pályáról.

Ennek a francia nagyon nem örült, mert így megérkezett rá Carlos Sainz. A McLaren spanyolja az 59. körben próbálta megelőzni francia ellenfelét, akivel aztán az 1-es kanyarban összeértek, és Grosjean harmadik alkalommal is leszaladt a pályáról. A francia versenyzőnek ugyan sikerült Sainz elé visszatérnie, de a következő körben már nem tudta levédeni a hazai közönség előtt versenyző pilóta támadását.

Míg a középmezőnyben igen izgalmas csaták dúltak, aközben Bottasnak is sikerült felvennie a ritmust, és három másodpercre leszakította magáról Verstappent.

A 61. körben Romain Grosjean újabb pozíciót bukott, ezúttal Danyiil Kvjat előzte meg őt, átvéve tőle a kilencedik pozíciót. A Haas versenyzője ezután sem nyugodhatott meg, mert az utolsó pontért a másik Toro Rosso pilóta, Alexander Albon kezdte el őt támadni.

Míg a középmezőnyben nagy harcok mentek a pontszerző helyekért, aközben Lewis Hamilton egy elképesztően sima, domináns győzelmet aratott, negyediket és egyben zsinórban harmadikat itt Barcelonában! Futamgyőzelmével és azzal, hogy megfutotta a leggyorsabb kört hét ponttal visszavette a vezetést a bajnokságban Valtteri Bottastól.

Attól a Bottastól, akinek második helyezése azt jelentette, hogy zsinórban ötödik kettős győzelmét aratta a Mercedes!

A dobogó legalsó fokára Ausztrália után ismét Max Verstappen állhat fel, megelőzve a két Ferrarit (Vettel-Leclerc sorrendben), és csapattársát, Pierre Gasly-t.

Kevin Magnussen köszönhetően a biztonsági autó utáni előzésének lett a hetedik, újra pontot szerezve ezzel Ausztrália után.

Carlos Sainz pontszerző sorozata sem szakadt meg a hazai pályán, akit a nyolcadik helyen intettek le, miután az utolsó két körben sikerült kivédekeznie Danyiil Kvjat táamdásait.

Az utolsó pontért hiába támadta Alexander Albon Romain Grosjeant, a Haas franciájának sikerült megőrizne a pozícióját, ezzel megszerezve első pontját 2019-ben.

Egyéni bajnokság állása:

1. Hamilton 112 pont

2. Bottas 105 pont

3. Verstappen 66 pont

4. Vettel 64 pont

5. Leclerc 57 pont

6. Gasly 21 pont

7. Magnussen 14 pont

8. Perez 13 pont

9. Räikkönen 13 pont

10. Norris 12 pont

Konstruktőri bajnokság állása:

1. Mercedes 217 pont

2. Ferrari 121 pont

3. Red Bull 87 pont

4. McLaren 22 pont

5. Racing Point 17 pont

6. Haas 15 pont

7. Alfa Romeo 13 pont

8. Renault 12 pont

9. Toro Rosso 6 pont

10. Williams 0 pont

 A futam után Lando Norris és Lance Stroll, illetve Romain Grosjean és Carlos Sainz esetét is kivizsgálják a versenyfelügyelők.

 Képek: Formula 1, Mercedes-AMG F1

 

 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása