46. Spanyol Nagydíj – Mire figyeljünk a futamon?

Egyszerre ígérkezik izgalmasnak és unalmasnak is a 46. Spanyol Nagydíj, ahol lesz pár dolog, amire mindenképpen érdemes lesz figyelni.

1. Lesz-e Mercedes házi csata?

Eddig igencsak dominálják a bajnokságot a Mercedes versenyzői, akik a spanyol futamot is az első rajtsorból kezdhetik meg. A bajnokságot jelenleg Bottas vezeti 87 pontjával 1 egységgel megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont. Kettőjük barcelonai csatája nemcsak a futamgyőzelemről, hanem a világbajnoki cím sorsáról is szólhat.

Bakuban az utolsó körökben Hamilton igencsak felzárkózott Bottasra, azonban az utolsó előtti körben elkövetett kis hibája még megakadályozta abban, hogy támadást indítson csapattársa ellen. Talán most ez a párharc nem fog elmaradni, és amire várható garancia, hogy Hamilton valószínűleg nem lesz annyira udvarias csapattársával a rajtnál, mint tette azt két héttel ezelőtt.

Ha pedig most valóban lesz házon belüli összecsapás csapaton belül, akkor annak a bajnokság végkimenetelében is nagy hatása lehet. Hamiltonak muszáj lenne legyőznie Bottast, ha nem szeretné, hogy az amúgy is magabiztosságtól duzzadó finn még jobban „megerősödjön”, ami a csapaton belüli idillt is megbonthatja.

Bottas viszont tisztában van azzal, ha nem szeretné elveszíteni pilótaülését, akkor fenn kell tartania az évben eddig mutatott teljesítményét, és ha csatában is sikerülne győzedelmeskednie, akkor azzal még nagyobb önbizalomra tenne szert.

A futam e tekintetben igencsak izgalmasnak ígérkezik.

2. Megszakad-e a Mercedes sorozata?

A Mercedes Bakuban szerzett negyedik kettős győzelmével új rekordot állított fel, s minden jel arra utal, ha a futamon nem lesz semmilyen komolyabb gikszer, akkor ez a sorozat öt kettős futamgyőzelemre duzzadhat.

A futamot zsinórban harmadik alkalommal (öt hétvégéből a negyedjére) az első rajtsorból kezdhetik meg, és mivel pénteken a hosszabb etapokon is erősebbnek tűntek, mint riválisaik, így nem túlzás kijelenteni, hogy ők a verseny abszolút favoritjai. Ha nem történik a futam során semmi váratlan, akkor a Ferrari és a Red Bull pilótái nem reménykedhetnek futamgyőzelemben.

Viszont egyszer minden sorozat megszakad, kérdés, hogy ez a sorozat mikor fog?

Toto Wolffék pedig még mindig emlékeznek a 2016-os esetre, mikor az akkori pilótapárosuk (Rosberg-Hamilton) a rajtot követően ütköztek egymással…

3. Ki nyer a Ferrari – Red Bull párharcából?

Ha a rajt után a két Mercedes ellóg a mezőnytől, akkor a Ferrari és a Red Bull versenyzői vihetnek majd némi szint a barcelonai délutánba.

A harmadik helyért igencsak izgalmas csata alakulhat ki Vettel, Verstappen, Leclerc, és talán Gasly között. (Bár Gaslyt még érdemes inkább zárójelesen megemlíteni, de lelkének mindenképpen jót tehetne, ha sikerülne csapattársa, Verstappen tempóját hoznia.)

Verstappennek az időmérőn sikerült a két Ferrari közé beférkőznie, és ami jó hír lehetett számára, hogy a harmadik helyről rajtoló Vettelhez képest is tizeden belül volt. A futamon a Ferrarik lesznek a nagy ellenfelei, akiket tavaly sikerült legyőznie, idén újra ez lesz a célja. Annak ő is nagyon örülne, ha Melbourne után ismét felállhatna a dobogóra.

4. Lesz-e végre jó versenye a Haas-Ferrarinak?

Hiába villan meg rendre a kvalikon a Haas-Ferrarik, Ausztráliát leszámítva, a futamokon rendre visszaesnek. Ez a gumikezelési problémákra vezethető vissza, ami nagyon bosszantó a csapat számára, mivel Bahreinben és Kínában is egy nagyon erős versenyük lehetett volna, ám a gumigondok miatt pont nélkül zárták mind a két versenyt.

Mivel a középmezőny idén nagyon szoros, így minden egyes pontra szükségük van, ha idén ők szeretnének lenni a középmezőny legjobb csapata.

Egy körön már többször is bizonyítottak, öt hétvégéből háromszor is ők rajtoltak a középmezőny csapatai közül a legelőkelőbb pozícióból. Ez viszont sosem garancia, hogy vasárnap is ugyanolyan jók lesznek. A csapat nagyon bízik abban, hogy az idehozott fejlesztésekkel sikerül orvosolniuk a gumiproblémáikat, és Magnussen által Ausztráliában szerzett nyolc pontjukat tovább növelniük.

Az időmérőn a Grosjean-Magnussen páros igencsak kilógott a középmezőny csapatai közül. A nyolcadik időt autózó Magnussen például bő hat tizeddel volt gyorsabb, mint a kilencedik rajthelyet megszerző Kvjat, míg Grosjean csak 203 ezreddel kapott ki a hatodik helyezett Gasly-tól.

Előzetes alapján a Haasnak egy igen erős versenye lehet, de vajon tényleg így lesz?

5. Képes lesz-e Sainz pontot szerezni hazai közönség előtt?

 

Nem alakult jól Carlos Sainz kvalifikációja. A hazai pályán versenyző pilóta a Q2-ben az utolsó körén hibázott, így lecsúszott a Q3-ba jutásról, és csak a tizenharmadik rajthelyet szerezte meg. Ez pedig a legrosszabb rajtpozíciója itt a Circuit de Catalunya versenypályán, mióta a Forma-1-ben versenyez. Daniel Ricciardo Bakuból hozott három helyes rajtbüntetésével viszont mégsem ebből a rajtpozícióból kell majd megkezdeni a futamot, hanem a tizenkettedikből. 

Sainz 2015-ös debütálása óta eddig minden hazai nagydíján pontot szerzett, sőt a 2016-os futamon, mikor hatodik lett, egy ideig dobogót érő, harmadik helyen is autózott. A hatodik helyre nem is, de pontszerzésre mindenképpen esélye lehet, ami nemcsak neki, de az érte kijövő spanyoloknak is nagyon jól esne, ha összejönne. Főleg azután, hogy a bokszutcában terjedő pletykák szerint jövőre a Száguldó Cirkusz mezőnye már nem fog ide visszatérni.

+ 1 Folyatódik-e Kimi Räikkönen pontszerző sorozata?

Mióta a 39 éves finn világbajnok az Alfa Romeónál versenyez, azóta sokkal felszabadultabb, és ez a pályán mutatott teljesítményén is meglátszik. Räikkönen eddig nagyszerűen teljesít, nem véletlenül ő áll a világbajnokságban a legjobban a középmezőny pilótái közül.

Ebben kulcsszerepe van annak is, hogy eddig mind a négy futamon képes volt a legjobb tíz között célba érni, ráadásul Bakuban tette ezt úgy, hogy a bokszutcából rajtolt.

Az időmérő nem alakult jól számára, és csak a tizennegyedik lett, amely az idei évben eddig a leggyengébb időmérős eredménye. Mivel itt jóval nehezebb előzni, mint Bakuban, így sokkal nehezebb dolga lesz pontot, pontokat szerezni. Viszont Räikkönen idén többször is bemutatatta, hogy joggal van még itt a mezőnyben, így érdemes rá is figyelni a 66 körös viadal során.

 Rajtrács:

1. Valtteri Bottas (Mercedes)

2. Lewis Hamilton (Mercedes)

3. Sebastian Vettel (Ferrari)

4. Max Verstappen (Red Bull)

5. Charles Leclerc (Ferrari)

6. Pierre Gasly (Red Bull)

7. Romain Grosjean (Haas)

8. Kevin Magnussen (Haas)

9. Danyiil Kvjat (Toro Rosso)

10. Lando Norris (McLaren)

11. Alexander Albon (Toro Rosso)

12. Carlos Sainz (McLaren)

13. Daniel Ricciardo (Renault)*

14. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)

15. Sergio Perez (Racing Point)

16. Lance Stroll (Racing Point)

17. Robert Kubica (Williams)

18. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)**

19. Georgre Russell (Williams)**

 

Bokszrajt

Nico Hülkenberg (Renault)

 

* = 3 helyes rajtbüntetés az Azeri Nagydíjon okozott baleset miatt

** = 5 helyes rajtbüntetés váltócsere miatt

 

Képek: f1.com, Mercedes-AMG F1, Alfa Romeo Racing

 

 

 

 

 

 

   

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása