Bomba formában versenyez a Mercedes finn versenyzője, aki zsinórban harmadik alkalommal szerezte meg 2019-ben a pole pozíciót, ráadásul most nem kevesebb, mint hat tizeddel verte meg csapattársát, Lewis Hamiltont.
Kellemes tavaszi napsütésben került megrendezésre a 46. Spanyol Nagydíj kvalifikációja a Circuit de Catalunya versenypályán.
Az már pénteken kiderült, hogy a pole pozícióért a Mercedes két versenyzője pályázik a legnagyobb eséllyel, köszönhetően az utolsó szektorban levő fölényüknek, ahol az időmére az előnyük hat tizedre (!) nőtt a Ferrarikkal szemben. A szabadedzéseken látott tempók alapján a pole-ra annak ellenére Bottas volt az esélyesebb, hogy az időmérőt megelőzően még Lewis Hamilton rendelkezett a hétvége legjobb köridejével (1:16.658), melyet még a harmadik gyakorláson érétkesített.
Bottas nagyon jól kezdte az időmérőt, már a Q1-ben is ő futotta a leggyorsabb kört 1:16.979-el, megelőzve Max Verstappent (1:17.244), Lewis Hamiltont (1:17.292) és a két Ferrarit (Leclerc-Vettel sorrendben).
A finn versenyző ezt a lendületét sikeresen átvitte a Q2-re is, ahol első körben ugyan alulmaradt csapattársával, Hamiltonnal szemben, aki 1:16.038-as idővel állt az élen, két tizeddel megelőzve őt. Azonban míg Hamilton nem gurult ki a Q2 végén a pályára újabb mért körre, addig Bottas igen, és a Circuit de Cataéunya versenypálya történetének első 1:16 alatti idejét futotta meg, 1:15.924-el. Ezzel pedig az időmérő első számú esélyesévé lépett elő.
Hamilton pont ezért a Q3 elején igyekezett minél inkább a határon autózni, azonban előbb a 8-as, majd a 13-as kanyarban is elvétett egy-egy hibát, ám ennek ellenére is sikerült 1:16.040-es időt autózni. Bottas viszont nem hibázott, és egy szinte hibátlan kört összerakva 1:15.406-al, hat tizedet verve Hamiltonra átvette a vezetést.
Bottas olyannyira összerakta az első körét, hogy azt már a kvalifikáció végén nem is tudta megjavítani, de mivel Hamilton se tudott javítani korábbi idején, így ez azt jelentette, hogy a finn karrierje kilencedik pole pozícióját szerezte meg, zsinórban a harmadikat 2019-ben.
A két Mercedes mögött a harmadik helyet Sebastian Vettel szerezte meg, ami a maximum volt ő és csapata számára. Az kevésbé jó hír, hogy az 1:16.272-es ideje, 866 ezreddel maradt el a pole pozíciós időtől.
Csapattársának, Charles Leclerc-nek nem alakult a legjobban az időmérő, ugyanis a Q2-ben elrontotta az első mért körét, amivel egy ideig még a továbbjutása is kérdésessé vált. Mivel a középső szakasz második felében is pályára kellett gurulni, így a Q3-at neki egy szett lágy gumival kellett teljesítenie. A monacói versenyző végül 1:16.588-al a két Red Bull között az ötödik rajthelyet szerezte meg.
A negyedik helyen végző Verstappen (1:16.357) és a hatodik rajthelyet megszerző Pierre Gasly (1:16.708) elégedettek lehettek a kvalifikációt követően, hiszen ennél több nem volt ma a Red Bullban.
Nagyon jól szerepeltek az időmérőn a Haas-Ferrarik! Pilótapárosuk, Grosjean-Magnussen sorrendben a negyedik rajtsort szerezték meg, megelőzve Danyiil Kvjatot és a Kína után ismét a Q3-ba bejutó Daniel Ricciardót.
Ricciardo tizedik rajthelye abszolút meglepetés kategóriába tartozik, mivel a Renault-ok nem muzsikáltak jól a hétvége korábbi szakaszában. Ráadásul az ausztrál a Q2-es továbbjutása csak 19 ezreden múlott, ennyivel előzte meg a tizenhatodik helyen már kieső csapattársát, Nico Hülkenberget, akinek a kvalifikációja igencsak rosszra sikeredett. A német versenyző a 4-es kanyar féktávjánál fékezte el magát, majd csúszott a kavicságyba eltalálva a gumifalat, aminek következtében első vezetőszárnya megsérült, és beszorult a bal első kerék alá. Szerencséjére sikerült visszakecmeregnie a bokszutcába, azonban csak egy lövése volt ahhoz, hogy továbbjusson. Ez végül nem sikerült, és Stroll, Giovinazzi, Russell és Kubica társaságában már a Q1-ben feladni kényszerült az időmérőt.
Hiába szerepelt nagyon jól a szabadedzéseken Carlos Sainz, végül csak a tizenharmadik lett hazai közönség előtt, miután az utolsó gyors körében a 12-es kanyarból kijövet túl szélesen kanyarodott, ezzel rengeteg időt vesztve. A spanyol versenyző még újonc csapattársától, Lando Norristól is kikapott, aki 39 ezreddel maradt alul Daniel Ricciardóval szemben a Q3-ba jutásért.
Képek: Formula 1, Mercedes-AMG F1