Kettős Mercedes siker az ezredik nagydíjon – Kínai Nagydíj beszámoló

Végül nem hozta azt az izgalmat a Forma-1 1000. futama, amit vártunk, ám ennek ellenére nem lehet azt mondani, hogy eseménytelen versenyen vagyunk túl. Persze ez attól függ, hogy honnan vizslatjuk a dolgokat, hiszen az első helyért folytatott küzdelem már rögtön a rajtot követően eldőlt.

Még el sem kezdődött, de már két érdekes momentummal szolgáltatott a Forma-1 ezredik versenye. A felvezető körben előbb Max Verstappen, majd Robert Kubica forgott meg gumimelegítés közben, ami nem sűrűn szokott előfordulni.

Ahogyan az idei évben eddig megszokhattuk, a pole-ból rajtoló pilótának, jelen esetben Valtteri Bottasnak nem sikerült jól a rajt, így már rögtön az első métereken elvesztette a vezetést csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben. Ám nem csak a Mercedesnél, a Ferrarinál is volt pozíciócsere a pilótáik között. A harmadik helyről startoló Vettel ugyan jó ütembe kapta el a piros lámpák kialvását, de fennakadt Bottason, így az 1-es kanyar belső ívén Leclerc meg tudta őt előzni.

A rajt viszonylag simán alakult, azonban pár kanyarral később, egészen pontosan a 6-osban Carlos Sainz, Danyiil Kvjat és Lando Norris koccantak egymással, mely során a brit pilóta autója egy pillanat erejéig fel is emelkedett a levegőbe. A versenyfelügyelők az esetben a Toro Rosso orosz versenyzőjét találták vétkesnek, aki ezért egy bokszutca áthajtásos büntetésben részesült. 

A törmelékek miatt virtuális biztonsági autós fázis rendeltek el, de mivel sok törmelék nem volt a pályán, így alig fél perccel később már ismét szabadon versenyezhettek a versenyzők.

Az élen Hamilton hamar ellógott üldözőitől, s miközben ő az előnyét növelte csapattársával szemben, aközben a Ferrari garázsában kezdték el vakarni a fejüket, hogy mégis mit csináljanak a pilótáikkal. Leclerc haladt a harmadik helyen, szorosan a nyomában Vettellel, aki bár gyorsabbnak tűnt, annyival azért nem, hogy előzni us tudjon. A Ferrarinál is tudták, hogy gyorsan kell dönteniük, mert ha Vettel valóban képes jobb tempót diktálni, akkor érdemes lenne őt elengedni, hogy versenyezzen a Mercedesekkel, vagy legalábbis Valtteri Bottasszal.

A két pilótájukat kezdetben hagyták versenyezni, akik végig azonos tempót autóztak. Aztán a 10. körben jött az utasítás. Előbb Vettelnek mondták, hogy nyomja jobban, majd Leclerc-re is rászóltak, ha nem tud gyorsabban menni, akkor el kell engednie négyszeres világbajnok csapattársát. A monacói versenyzőn érződött, hogy nem nagyon szeretné ezt megtenni, de végül engedett az utasításnak, s a 11. kör kezdetén, a célegyenesben maga elé engedte Vettelt.

Igen ám, de ekkor jött a vicces rész. Vettel nem tudott annyival gyorsabban haladni, amiért indokolt lehetett volna a csapatutasítás, sőt! A kör végén, a hosszú egyenes szakasz féktávjánál el is fékezte magát, amit pár körrel később ismét megcsinálta, így Leclerc majdhogynem támadási pozícióba került hozzá képest. Ekkor már a csapat is érezhette, hogy lehet mégsem kellett volna megcserélni a helyet pilótáik között, ezért Vettel fülére újfent rászóltak, hogy növelje a tempóját.

Nem is volt más választása, mert közben mögöttük Max Verstappen folyamatosan lopta a távolságot, sikerült 2 másodpercre megközelíteni őket.

A Red Bullnál érezték, hogy a Ferrari bizonytalanságából profitálhatnak, így a 18. körben behozták pilótájukat a bokszba kerékcserére (kemény keverékű gumit kapott), amire az olaszoknak is reagálniuk kellett. Azt már ekkor érezték, hogy Leclerc-kel valószínűleg veszítenek egy pozíciót, így hogy ne veszítsenek egyszerre kettőt, a következő fordulóban Vettelt hozták ki a bokszba (szintén keményet kapott).

És milyen jól döntöttek!

Vettelnek épphogy sikerült a holland riválisa elé visszatérnie, ám nem nyugodhatott meg, mert ellenfele a hosszú egyenes végén, a tavalyi évhez hasonlóan igen mély féktávot vett vele szemben. Vettel tanulva a tavalyi esetből (mikor Verstappen szabályosan megtorpedózta őt, elintézve ezzel mindkettőjük versenyét), engedte, hogy a Red Bullos bemenjen mellé, viszont a szélesebb kanyarívnek köszönhetően jobban ki tudott gyorsítani, visszaszerezve egy pillanatra elvesztett helyezését. Verstappen nem akarta ennyiben hagyni, és a fűre is ráhajtva próbált visszavágni, de végül belátta, hogy az utolsó kanyarban nincsen esélye előzni, így besorolt Vettel mögé.

Rövid időn belül kiderült az is, hogy ez volt a hollandnak az egyetlen lehetősége Vettellel szemben, aki pár körrel később megnyugtató előnyt autózott ki.

És mi történt időközben Leclerc-kel? Őt egészen a 23. körig kint tartották a pályán, ám ekkor már nyilvánvaló volt az, hogy kerékcseréjét követően jócskán Verstappen mögé tud csak visszatérni. Mérnöke jelezte neki, hogy B taktikára váltottak, ami ekkor még úgy tűnt, hogy az egy kiállásos stratégiát jelent.

Főleg az után tűnt így, hogy a 35. körben Verstappen, a 36.-ban Vettel, a 37.-ben a két Mercedes is behajtott a bokszba, hogy visszaváltsanak a közepes gumikra, miközben ő kint maradt, és jelét nem lehetett annak látni, hogy csapata kihívja őt.

A monacói a Mercedes pilóták kiállásának köszönhetően feljött a második helyre, ám az borítékolható volt, hogy a frissebb, lágyabb gumikon a futam előtt még vb-éllovas Valtteri Bottas meg fogja őt előzni. Ez ugyan így is lett, de nem volt olyan egyszerű dolga, mint amire lehetett számítani. Az első kísérletezéseit Leclerc kivédekezte, ám a 39. körben esélye sem volt ellene a hosszú egyenesben elhelyezett DRS-zónában.

Csapata még ezután sem hívta őt, mert ugyan az ötödik helyen haladó Verstappennel szemben bő 10 másodperces előnye volt, tempója már nem volt annyira jó. Végül a 42. körben hívták ki, nem sokkal az után, hogy Vettel elment mellette. Mivel csapata őt is két kiállásos taktikára tette, azzal végleg eldőlt, hogy elvesztette esélyét Verstappennel szemben a negyedik helyért folyatódott küzdelemben. Ez pedig főleg a rosszul megválasztott taktikának volt köszönhető, mert mielőtt a holland versenyző teljesítette volna második kiállását, ő szépen lassan visszazárkózott rá, és ahelyett, hogy lereagálták volna egy körrel később Verstappen cseréjét, hét körig kint tartották, jelentős időt veszítve ezzel a pályán.

Az élen haladó Lewis Hamiltonról sok szó nem esett, ami nem is csoda, hiszen egész futamon nagyszerűen, hibamentesen versenyzett, esélyt sem adva üldözőinek. . Az ötszörös világbajnok, így a 900. Forma-1-es futamot (2014. Bahreini Nagydíj) követően az ezrediken is diadalmaskodott, megszerezve ezzel pályafutása 75. futamgyőzelmét, és a hatodikat itt Kínában.

A második helyen csapattársa, Valtteri Bottas ért célba, ezzel teljessé téve a Mercedes örömét, akik pedig zsinórban harmadik kettős futamgyőzelmüket szerezték meg. Ez szintén elképzelhetetlennek tűnt még a barcelonai tesztidényt követően.

Bottas viszont a második helyezésével elveszítette Hamiltonnal szemben a világbajnoki elsőséget, de hátránya így is csak hat pont.

A dobogóra még Sebastian Vettel állhatott fel, első ízben az idei évben. Ehhez azért kellett csapata segítsége is a futam eleji utasítással, viszont hátránya Hamiltonnal szemben a világbajnoki összetettben már most több, mint egy futamgyőzelem (31 pont).

A német versenyző olyan téren egy picit csalódott lehet, hogy a Red Bull Pierre Gasly-val az utolsó előtti körben elvette tőle a leggyorsabb körért járó egy pontot. Ez az egy pont viszont mindenképpen jól jött Gasly-nak, akinek eddig nem alakul túl jól a Red Bullos karrierje, de most először volt egy tiszta hétvégéje, ahol sikerült is hiba nélkül behoznia RB15-öt a hatodik helyen.

A „best of the rest” címet az idén szinten először tiszta hétvégét magának tudható Daniel Ricciardo szerezte meg, akinek sikerült megőriznie az időmérőn elért hetedik helyezését, ezzel együtt bezsebelnie első pontjait új munkaadójánál. Csapattársának, Nico Hülkenbergnek nem alakult ilyen szerencsésen a futam, mert műszaki hiba miatt már a 17. körben ki kellett állnia a versenyből.Rajta kívül még Danyiil Kvjat (41. kör) és Lando Norris (50. kör) adta fel a futamot.

A nyolcadik helyen Sergio Perezt intették le, megelőzve a futam során végig nagyszerűen versenyző Kimi Räikkönent, akinek Magnussen elleni csatája a kerékcseréjét követően élményszámba ment.

Az utolsó pontszerző helyért nagy küzdelem dúlt Alexander Albon és Romain Grosjean között, melyet végül a tegnapi autótörése miatt, a futamot csak a bokszutcából kezdő thai versenyző nyert meg. Albon nemcsak az újabb pontszerzésének örülhetett, hanem annak is, hogy a Forma-1 szurkolói őt választották meg a Nap Versenyzőjének.

Albon tizedik helyezése miatt a Haas Bahrein után ismét pont nélkül maradt, ami nagy csalódás lehet számukra, főleg annak tükrében, hogy az 56 körös futamot a 9-10. helyről kezdhették meg, ehhez képest Grosjean a tizenegyedik, Magnussen pedig csak a tizenharmadik helyen látta meg a kockás zászlót.

 

Képek: Mercedes-AMG F1, Formula 1

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása