50. Spanyol Nagydíj - Időmérő győztesei - vesztesei

Hamilton ismét a pole-ban, Verstappen megint hozta a kötelezőt, Räikkönen először a Q2-ben, miközben a Haas csodája csak egy napig élt. Ha túl sok meglepetés nem is, azért voltak érdekes eredmények az 50. Spanyol Nagydíj időmérő edzésén.

 

Győztesek

 

Lewis Hamilton (1. hely - 1:15.584)

 

Hamilton péntek délután óta verhetetlen a Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán. Valtteri Bottas egyedül a nyitó edzésen tudta ő legyőzni, péntek délutántól kezdődően, azonban csak megközelíteni tudta őt, legyőzni nem.

A Q3 első körei után úgy tűnt, hogy a végjáték izgalmas majd lehet kettőjük között, hiszen Bottas 59 ezredre megközelítette őt. A Q3 második felvonásában végül egyikük sem tudott javítani korábbi idején, pedig Bottas a lila szektoros középső szektort követően még 65 ezreddel jobban állt csapattársánál, azonban a végül nem tudott javítani, még csak a korábbi idején nem.

Hamilton így karrierje 92. pole pozícióját szerezte meg, mely egyben azt is jelentette, hogy a Forma-1 történelmében ő az első versenyző, aki egy versenyt 150. alkalommal kezdhet meg az első rajtsorból. 

Hamilton egyébként nagyon jó viszonyt ápol a Circuit de Barcelona - Catalunya versenypályával, különösen a hibrid-éra óta: 2014 óta csak 2015-ben és 2016-ban nem tudott itt nyerni, 2017 óta pedig minden futamot megnyert. Újabb pole pozíciójával nagyon jó esélyekkel pályázik arra, hogy zsinórban négyszer is nyerjen, amire utoljára Michael Schumacher volt képest 2001 és 2004 között.

 

 

Max Verstappen (3. hely - 1:16.292)

 

Ha nem lenne Mercedes a mezőnyben, akkor Max Verstappen idei negyedik pole pozícióját szerezné meg. Ám itt van a Mercedes, akik az időmérős motormódjuknak is köszönhetően egy körön érinthetetlenek (hírek szerint a következő, Belga Nagydíjtól kezdve ezt betiltják).

Verstappennek, így mint oly sokszor most is a harmadik hely volt a maximum, amit elérhetett, és ha ez múlt héten Nico Hülkenberg miatt nem sikerült, most újra övé lett a legjobb rajtpozíció a Mercedesek mögött, megelőzve mind a két Racing Pointot.

Első Forma-1-es futamgyőzelme helyszínén, ahol 2018-ban és 2019-ben is harmadik lett, most érte el a legjobb kvalifikációs eredményét. Eddigi legjobbja a negyedik hely volt, amit 2016-ban és tavaly ért el. 

 

Sergio Perez (4. hely - 1:16.482)

 

 

Koronavírusból frissen felépülő mexikói versenyző úgy tért vissza a Racing Pointtal, mintha egy hétvégét sem hagyott volna ki.

Perez nagyszerűen teljesített visszatérő időmérőjén, ahol sikerült beállítania idei, és egyben karrierje legjobb időmérős eredményét a negyedik helyezésével. 

A harmadik rajthelyről közel két tizeddel maradt le, azonban a negyedik rajthelyezése nagyon jó lehetőség lehet arra, hogy egy dobogós helyezést összehozzon csapata számára.

 

Carlos Sainz (7. hely - 1:17.044)

 

 

Némiképp meglepő módon, de Carlos Sainz idén mégcsak második alkalommal tudta legyőznie időmérőn csapattársát, Lando Norrist.

Az elmúlt hétvégén, de még a pénteki napon is hűtési problémákkal küzdő spanyol hazai hétvégére előbb egy új karosszériát, majd péntekről szombatra új erőforrást is kapott, és azóta pedig szárnyal.

Hetedik lett az időmérőn, ami remek lehetőséget is biztosít számára arra, hogy a Magyar Nagydíj után ismét pontokat szerezzen.

 

Pierre Gasly (10. hely - 1:17.136)

 

 

Pierre Gasly idén egy körön bomba formában van. Negyedik alkalommal jutott be a Q3-ba, és micsoda körrel!

1:16.800-al az ötödik helyen jutott be a legjobb tíz közé, amit bár megismételni az utolsó szakaszban nem tudott, így is minden dicséretet megérdemel az AlphaTauri francia versenyzője.

A Q3-ban végül tizedik lett, de nem kellett sok ahhoz, hogy ez a tizedik hely mondjuk egy hatodik ratpozíció legyen, ugyanis a hatodik helyen végző Alexander Albontól csak  107 (!) ezreddel kapott ki. Ez kettőjüket összehasonlítva megint a franciának kedvez, ugyanis Gasly volt Red Bullos csapattársától, Max Verstappentől már bő nyolc tizeddel kapott ki. 

Gasly jelenleg nagyon jó úton halad, sőt a lehető legjobb úton, hogy a tavaly év eleji, még Red Bullos időszakában ért nem túl jó teljesítményét mindenkivel feledtesse. Csapattársánál, Danyiil Kvjatnál például zsinórban nyolcadik időmérőn volt gyorsabb, aki ezúttal sem tudott bejutni a Q3-ba, igaz az orosz versenyző erről csak 26 (!) ezreddel maradt le.

 

Kimi Räikkönen (14.hely - 1:17.386)

 

Az időmérő abszolút hőse a sajtóhírek szerint év végén Forma-1-ből visszavonuló Kimi Räikkönen volt. 2007 világbajnoka ezen az időmérőn mindenkinek bebizonyította, hogy 40 évesen is képes elképesztő teljesítményekre.

Már azzal az időmérő hőse lett, hogy idén először bejutott a Q2-be, amit aztán a középső szakaszban tovább tudott emelni. 

Az első körök után úgy tűnt, hogy Räikkönen nem fog sok vizet zavarni a legjobb tizenöt között, aztán a Q2 végén a közepes gumikon autózott egy olyan 1:17.386-os időt, amivel megelőzte Esteban Ocont, sőt a tizedik helyezett Lando Norristól is csak 220 ezreddel maradt el. Ilyen közel idén még nem volt a Q3-hoz. 

 

Vesztesek

 

Danyiil Kvjat (12. hely - 1:17.192)

 

Az AlphaTauri orosz versenyzője zsinórban nyolcadik alkalommal maradt alul csapattársával, Pierre Gaslyval szemben időmérőkön. Ami ennél nagyobb probléma, hogy miközben csapattársa, idén negyedik alkalommal verekedte be magát a legjobb tíz közé, addig ez Kvjatnak idén még egyszer sem sikerült.

Igaz most csak 26 ezreden múlott a továbbjutás, azonban ez Norrishoz viszonyított különbség. Csapattársától, aki a Q2-ben élete egyik legerősébb körével az ötödik helyen jutott be az időmérő harmadik fázisába, addig Kvjat nyolc ezred híján nyég tizeddel elmaradva tőle végzett a tizenkettedik helyen.

Az orosz versenyző egy körön nem tudja kihozni a maximumot az autójából, futamokon, Albonhoz hasonlóan jobban szokott teljesíteni, és a tizenkettedik rajthelye, Gasly tizedikével szemben lehet jobb is lesz majd, mivel ő szabadon választhat majd gumit a ratjnál.

 

Renautl (Daniel Ricciardo 13. hely - 1:17.198; Esteban Ocon 15. hely - 1:17.567)

 

Azt követően, hogy a második szabadedzésen Daniel Ricciardo a negyedik, Esteban Ocon pedig kilencedik leggyorsabb volt, a Renault mostani eredménye csalódáskeltő. Még akkor is, ha az időmérő előtti harmadik gyakorláson Ricciardo-Ocon sorrendben a tizedik és tizenegyedik helyen végeztek.

A francia gyári csapat Magyar Nagydíj után maradt le ismét mindkét autójával a Q3-ról. 

 

 

Romain Grosjean (17. hely - 1:18.089)

 

A pénteki napot követően sokan hüledeztek Romain Grosjean teljesítményével kapcsolatban. A Haas francia versenyzője az első szabadedzésen hatodik, a másodikon  pedig az ötödik leggyorsabb volt. 

Arra ugyan lehetett számítani, hogy a pénteki tündöklés valószínűleg nem fog az időmérőn megismétlődni, azonban a pénteki eredmények alapján, bátran lehetett arra számítani, hogy az alsóházban a Haas, és Grosjean lehet a legjobb, ami egy Q2-es szereplést eredményezne.

Végül ez nem valósult meg a franciának, aki bár mindhárom edzésen gyorsabb csapattársánál, Kevin Magnussennél, az időmérőn még tőle is kikapott, és lett csak a tizenhetedik.

Ez nem az az időmérő volt, amire Grosjean is számított a szabadedzések után.

 

Képek: Scuderia AlphaTauri (Twitter), Formula1.com

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása