Lewis Hamilton 90. pole pozícióját szerezte meg, a Red Bullok szenvedtek

Lewis Hamilton már szombaton beállította Michael Schumacher Magyar Nagydíjakon elért pole pozíciós rekordját. Lance Stroll karrierje legjobb időmérős teljesítményét elérve harmadik lett, a Red Bullok pedig csak szenvedtek.

 

Ahogyan a harmadik szabadedzésen, úgy a 35. Magyar Nagydíj időmérő edzésen is felhős ég fogadta a Forma-1 mezőnyét, azonban a mezőny nem lehetett nyugodt, mert a Forma-1 időjárás előrejelzése szerint 90% esélyt jósolnak az esőnek.

A levegő hőmérséklete 19, a pályáé pedig 29 Celsius-fok az időmérő kezdetén.

 

Q1

 

Az időmérő kezdetén a versenyzők egyből a pályára gurultak lágy gumikon, mert a nagyon borult égboltból bármelyik pillanatban elkezdhet esni az eső. Egyedül a két Renault nem gurult egyből a pályára, ők egy picit vártak a többiekkel szemben.

Ugyan a Q1 egy szakaszában a pilóták jeleztek némi csepergést, azonban ez nem volt tartós, így az időmérő első tizennyolc perces szakasza száraz körülmények között ment le.

Az első szakaszban a két Racing Point volt a leggyorsabb Sergio Perez-Lance Stroll sorrendben. A mexikói versenyző 1:14.681-el nyerte meg a Q1-et, amely köridő csak 109 ezreddel maradt el Max Verstappen tavaly felállított 1:14.572-es körrekordjától. 

Az időmérő első felvonásának mégsem a Racing Pointok, hanem a Williamsek voltak a legnagyobb meglepetései: a 2018-as Olasz Nagydíjat óta most jutottak be először mind a két autójukkal a Q2-be! Latifi 1:16.105-ös köridővel a tizenötödik, George Russel 1:15.585-el a kilencedik(!) helyen jutott tovább. Latifi egyébként 47 ezreddel előzte meg a már kieső Kevin Magnussent, ezzel pedig rövid F1-es karrierje első Q2-es szereplését érte el.

 

 

A Williamsek voltak a Q1 pozitív, a Red Bullok pedig a negatív meglepetései. A vörös bikáknak mindkét versenyzője közel került a Q1 egy szakaszában a kieséshez, de végül Verstappen a nyolcadik, Albon pedig a tizenegyedik helyen mentek tovább.

A harmadik edzésen első-két helyen végző Mercedesek Hamiltonnal a harmadik, Bottasszal pedig a hetedik helyen jutottak tovább.

Nem lehetett elégedett Danyiil Kvjat, ugyanis míg csapattársa, Pierre Gasly 1:15.767-el a tizenkettedik helyen bejutott a Q2-be, addig ő 1:16.204-el csak a tizenhetedik lett.

Akik kiestek a Q1-ben: Kevin Magnussen (Haas), Danyiil Kvjat (AlphaTauri), Romain Grosjean (Haas), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), Kimi Räikkönen (Alfa Romeo).

 

Q2

 

Az időmérő középső szakaszának első fázisában a két Mercedes mellett a két Racing Point és a két Renault is a közepes keverékű gumikon hajtott ki a pályára, a többiek maradtak a lágyakon.

A fekete Mercedesek már ekkor felfedték lapjaikat, Lewis Hamilton a közepes gumikon 1:14.261-el nemcsak a leggyorsabb kört futotta meg, hanem a Hungaroring körrekordját is megdöntötte. Csapattársa, Valtteri Bottasnak is sikerült 1:14.530-al 1:15 alá bemennie, ami viszont a harmadik időt megfutó Sebastian Vettelnek, a lágyakon nem sikerült (1:15.131).

A Q2 második felében a Renault-k visszaváltottak a lágy gumikra, addig a Racing Pointok maradtak a közepeseken. Érdekesség, hogy a sárga-fekete autók ennek ellenére nem nagyon tudtak javítani a köridejükön (csak Ocon javított), így Ricciardo a tizedik helyen nagy veszélyben volt a továbbjutás szempontjából.

Végül az ausztrálnak nem is sikerült bejutnia a Q3-ba, ugyanis a mért körök előtt még tizenegyedik helyen álló Charles Leclerc 1:15.006-al feljött a negyedik helyre, ezzel kiejtve őt.

Végül nemcsak a Mercedesek tudtak 1:15 alatti köridőt autózni, a Q2 végén Max Verstappennek is sikerült ez, 1:14.976-al, azonban ezt a holland a lágy gumikon teljesítette, és így is 715 ezreddel elmaradt Hamilton legjobbjától.

A másik Red Bullal Alexander Albonnak viszont a Q3-as szereplés sem jött össze, miután az utolsó körében hibázott az 1-es kanyarban. A brit-thai versenyző az időmérőt csak a tizenharmadik helyen zárta, még jó barátjától, George Russelltől is kikapott 17 ezreddel.

 

 

Russell a Stájer Nagydíj után, itt a Hungaroringen is tizenkettedik lett az időmérőn, de ezúttal száraz körülmények között érte el ezt az eredményt. Csapattársa, Nicholas Latifi Esteban Ocon mögött a tizenötödik helyen zárta a kvalifikációt.

Pierre Gasly az időmérő egyik pozitív meglepetéseként a tizedik helyen jutott tovább úgy, hogy a francia versenyző végig motorgondokkal küzdött, amire mérnöke elmondta, hogy ezt az időmérőn nem tudják megoldani.

Akik kiestek: Daniel Ricciardo (Renault), George Russell (Williams), Alexander Albon (Red Bull), Esteban Ocon (Renault), Nicholas Latifi (Williams).

 

Q3

 

Az már a Q2-es időkből látszódott, hogy a 35. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a pole pozíció sorsa a két Mercedes között fog eldőlni. Az pedig rögtön az első körökben kiderült, hogy itt senkinek nincs esélye velük szemben.

Lewis Hamilton már a lágy keverékű gumikon rögtön 1:13.613-as körrekordot autózott, amit egyedül csapattársa, Valtteri Bottas tudta megközelíteni, de még az 1:13.924-es ideje is három tizeddel elmaradt Hamilton körrekordjától.

Ám ekkor még Bottasnak még volt lehetősége a javításra, azonban Lewis Hamilton az utolsó mért körében tovább tudott javítani, és 1:13.447-es körrekorddal megszerezte karrierje 90. pole pozícióját! Hamilton emellett hetedik edzés elsőségét érte el a Hungaroringen, amivel a Magyar Nagydíjak történelmében beérte Michael Schumacher hét pole pozíciós rekordját.

Ugyan második körében Bottasnak is sikerült javítania, de 1:13.554-es ideje 107 ezreddel elmaradt Hamiltonétól, de így is könnyedén szerezte meg a második helyet.

A fekete Mercedesek olyannyira dominálták az időmérőt, hogy a Forma-1-es karrierje legjobb időmérő edzését teljesítő Lance Stroll 930 ezreddel elmaradt Hamiltontól, s ráadásul ő már nem is tudott 1:14 alatti időt autózni (1:14.377).

Sergio Perez 1:14.545-ös ideje azt is jelentette, hogy a Racing Point kibérelte a második rajtsort, ráadásul a Mercedesekhez hasonlóan, ők is a közepeseken fognak rajtolni.

A két osztrák hétvégét követően a Ferrari nagy meglepetésre nemcsak mind a két autójával bejutott a Q3-ba, de Vettel-Leclerc sorrendben megszerezték a harmadik rajtsort.

Ennek a legnagyobb kárvallottja Max Verstappen lett, aki 1:14.849-el, csak a hetedik rajthelyet tudta megszerezni, ami nagy csalódás azt követően, hogy a hétvége előtt mindenki őt és a Red Bull nevezte meg a Mercedes fő kihívójának. 

A két McLaren Lando Norris - Carlos Sainz sorrendben a nyolcadik-kilencedik helyen végeztek, míg a motorgondokkal küzdő Pierre Gasly ki sem hajtott a Q3-ban.

 

 

Képek: Mercedes-AMG F1 (Twitter), Formula 1 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása