Charles Leclerc nyerte az izgalmas szingapúri időmérőt

A Ferrari monacói versenyzője eddig verhetetlen a nyári szünetet követően, ugyanis Szingapúrban is övé lett a pole pozíció Lewis Hamiltont és Sebastian Vettelt megelőzve.

 

Szingapúrba érkezve a Forma-1-es közegen belül mindenki leírta a Ferrarikat, mivel a szingapúri pálya jellegét tekintve teljesen különbözött a spái és a monzai versenypályától, melyek nagyon is feküdtek az SF90-es Ferrarinak. A sok, többségében lassú kanyarokkal tarkított pályán így mindenki a Mercedes és Max Verstappen küzdelmére készült, azonban a harmadik edzésen Charles Leclerc jelezte, hogy a Ferrari által idehozott újítások működnek, dehogy mennyire az csak a kvalifikáción derült ki igazán.

 

Q1

Az időmérő első felvonásának a két Mercedes a többiektől eltérő módon vágott neki azzal, hogy ők nem a lágy, hanem a közepes gumikon igyekeztek minél jobb köridőt autózni. A két Ezüst Nyíl végül mégsem ezeken a gumikon jutottak be a Q2-be, ugyanis a Q1 végén újra kihajtottak a pályára, ám ezúttal a piros oldalfalú lágy gumikon. A két Ezüst Nyil ezeken a gumikon pokolian gyorsak voltak, s Bottas - Hamilton sorrendben meg is nyerték a Q1-et.

Hogy mennyire is gyorsak voltak, azt Bottas körideje jelzi igazán, ugyanis a finn versenyző 1:37.317-es ideje három ezred híján kerek hét tizeddel volt jobb, mint Leclerc addigi leggyorsabbja (1:38.014). A pénteki első edzésen még a 19-es kanyarban autóját összetörő finn nagyon összekapta magát, mivel még Hamilton is bő két tizeddel (248 ezred) maradt el hozzá képest.

A negyedik-ötödik helyen Sebastian Vettel és Max Verstappen jutottak tovább, ám lemaradásuk Bottashoz képest már bő 1 másodperc volt.

A középmezőny legjobbja Lando Norris volt a Q1-ben, aki 1:38.606-os idejével a hatodik helyen jutott tovább, megelőzve csapattársát, Sainzot, Hülkenberget, Gaslyt és Albont.

Miközben Pierre Gasly egy nagyon jó,1:39.085-ös köridővel a kilencedik helyen jutott tovább, addig csapattársa, Danyiil Kvjat (1:38.957) az utolsó pillanatban esett el a továbbjutástól, mikor is Sergio Perez 48 ezreddel megelőzve őt felugrott a tizennegyedik, továbbjutó pozícióba. 

Kvjat mellett Lance Stroll, Romain Grosjean és szokásos módon a két Williams (Russell-Kubica) búcsúzott az időmérőtől.

 

 

Q2

 

A középső etapban már mindenki a lágy gumikon hajtott ki a bokszutcából, ahol a Ferrari versenyzői és Max Verstappen is megmutatta, hogy képesek arra a tempóra, amire a Mercedes volt a Q1-ben.

Ugyan Hamilton (1:37.061) és Bottas (1:37.142) egyaránt javítottak a Q1-es idejükön, azonban ez is kevés volt ahhoz, hogy a Q2-ben ő nevükhöz fűzödjön a leggyorsabb köridő, mivel Charles Leclerc mindenkit meglepve 1:36.930-al az élre vezette a SF90-es Ferrarit. Csapattársa, Sebastian Vettelnek ez elsőre nem sikerült, 1:37.305-el csak az ötödik időt tudta megautózni, azonban a Q2 végén 1:36.720-al átvette Leclerc-től a vezetést, aki erre egy 1:36.650-el válaszolt, hét századdal megelőzve őt. 

A két Ferrari ezzel az első két helyen zárta a Q2-öt, 28 századdal megelőzve Lewis Hamiltont, és bő négy tizeddel Max Verstappent, aki a középső szektorban verhetetlennek tűnik.

A Q1-et megnyerő Valtteri Bottas végül az ötödik helyen jutott tovább, 492 ezredes lemaradással.

Lando Norris ezúttal is a középmezőny leggyorsabbja volt 1:37.572-vel, aminek a pikantériája, hogy hét ezred híján kerek három tizeddel elverte a Red Bullos Alexander Albont, aki csak a hetedik helyen jutott be a Q3-ba.

Carlos Sainz is bejutott az időmérő utolsó szakaszába, a McLaren spanyolja korábbi csapata pilótáit megelőzve (Ricciardo-Hülkenberg) a nyolcadik helyen végzett a Q2-ben.

Ugyan a Q1 végén Sergio Pereznek sikerült továbbjutnia, amihez most is nagyon közel került, ám végül négy századdal alulmaradt korábbi, Force Indiás csapattársával, Nico Hülkenberggel szemben, így csak a tizenegyedik helyen zárta az időmérőt. A harmadik edzésen a fallal való találkozása miatt csapata váltót cserélt autójábana  kvalifikáció előtt, aminek értelmében a mexikóira egy öt helyes rajtbüntetés vár, így a vasárnapi futamot előrejelzések szerint majd a tizenhatodik helyről kezdheti meg.

Perez mellett a Q2-ben ért véget az időmérő Antonio Giovinazzi, Pierre Gasly, Kimi Räikkönen és Kevin Magnussen számára.

 

 

Q3

 

Az időmérő utolsó fázisának kezdetén kisebb meglepetésre többen nem voltak képesek javítani a Q2-es köridejükhöz képest. Nem úgy, mint Sebastian Vettel, aki a 19-es kanyarból kijövet a falat is érintve 1:36.437-es idővel megfutotta a hétvége addigi leggyorsabb körét, 354 ezredet adva csapattársának, Charles Leclerc-nek, 380-at Max Verstappennek, míg a Mercedes versenyzői már 1 másodperces lemaradásban voltak hozzá képest. A Mercedes versenyzőinek olyannyira nem jött össze az első mért kör, hogy csak 1:37.4-es időt autózott mind Hamilton, mind Bottas.

 

 

A Q3 végén ezúttal is Sebastian Vettel kezdte meg elsőként a gyors körét, azonban a négyszeres világbajnok nem volt képest javulni az első két szektorban, így végül be sem fejezte. Csapattársa, Charles Leclerc mögötte viszont egy nagyon jó körön volt, melynek végén 220 ezredet vert rá, s 1:36.217-el át is vette a vezetést tőle.

Ám ekkor még nem ünnepelhettek a Ferrarinál, mert a két Mercedes hátra volt még. A két Mercedes közül Lewis Hamilton volt egyedül, aki veszélyeztethette volna a monacói elsőségét, azonban az ötöszörös világbajnok 1:36.408-al csak Vettelt tudta megelőzni, Leclerc-et nem, aki ezzel pályafutása ötödik pole pozícióját szerezte meg, illetve zsinórban harmadik alkalommal volt legyőzhetetlen időmérőn.

 

 

Ugyan Valtteri Bottas is javított az első mért körén, azonban az 1:37.146-os ideje csak az ötödik helyre volt elegendő, a két Red Bull között. 

Hiába volt a középmezőny versenyzői közül a Q1-ben és a Q2-ben a leggyorsabb Lando Norris, a Q3-ban végül csak a tizedik lett, ám a középmezőny élén így is egy McLaren végzett, Carlos Sainz személyében. A két McLaren között a nyolcadik-kilencedik helyen a két Renault végzett Ricciardo-Hülkenberg sorrendben. 

 

Képek: Formula-1, Scuderia Ferrari

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása