Pályamunkálatok miatt 50 percre csökkenő harmadik gyakorlás igazán izgalmasra sikeredett a három nagy csapat pilótái között. Végül Hamilton 1:16.084-es körrekorddal végzett az élen, de a mögötte végző Verstappen és Vettel is egy tizeden belül volt hozzá képest.
10 perces késéssel vette kezdetét a 34. Magyar Nagydíj harmadik szabadedzése, mivel a pályabírók a 4-es kanyarban voltak kénytelenek dolgozni. Az okot a Forma-2-es verseny végén bekövetkező, Ralph Boschung motor elfüstölése volt, ami miatt nagyon sok olaj került a pályára.
Az időjárási körülmények sokkal kedvezőbbek voltak az utolsó gyakorláson, mint a pénteki két edzésen. A tréning végig száraz volt, enyhe napsütésben, igaz a háttérben már gyülekeztek azok az eső felhők, amelyekből az időmérőre várnak csapadékot.
Az 50 percesre rövidült edzés első pár perce a pálya takarításról szólt. Az olajfoltok eltűntetése révén pályára került fehér por miatt a 4-es kanyart a versenyzők még nem tudták a legideálisabban bevenni, így az első percek leginkább arról szóltak, hogy ott letakarítsák a pályát. Ennek okán a pálya állapota és a köridők folyamatosan javultak.
A harmadik gyakorlás a három nagy csapatról szólt, akik ide-oda pingpongoztak egymással a leggyorsabb körrel. Hol a Ferrarik, hol Verstappen, hol pedig a Mercedes versenyzői voltak a leggyorsabbak. Az edzést végül, az utolsó percekben futott 1:16.084-es idővel Lewis Hamilton nyerte meg, mely egyben a Hungaroring legújabb pálya rekordja is!
Hamilton azonban csak 13 ezreddel bizonyult gyorsabbnak, mint Max Verstappen (1:16.097), és csak 89 ezreddel előzte meg a harmadik időt (1:16.166) elérő Sebastian Vettelt. Három élcsapat három versenyzője végzett úgy az élen, hogy 1 tizeden belül voltak egymáshoz képest, melynél jobb felvezetés nem is kell a 34. Magyar Nagydíj időmérő edzésére.
Mögöttük Valtteri Bottas lett a negyedik 1:16.355-el, igaz a finnek lett volna egy jobb körideje is az első szektor ideje alapján, hogyha a 4-es kanyarban nem fordul túl szélesen, s ezáltal nem kerül az őt elengedni kívánó Sergio Perez mögé.
Az edzés egy pontján úgy tűnt, hogy Charles Leclerc lesz majd a goyrsabb Ferraris, azonban ő nem tudott javítani az edzés végén, így 1:16.392-es idejével az ötödik helyről várhatja majd a kvalifikációt. Hátránya így is csak 308 ezred volt Hamiltonhoz képest.
Pierre Gasly az edzés elején még meggyőző volt a közepes gumikon, azonban azt a teljesítményét már nem tudta átmenteni a lágy gumis köreire, ezáltal 1:16.684-el, ketek hat tizedes lemaradással a hatodik helyen végzett, 90 ezreddel megelőzve az edzés meglepetés emberét, Lando Norrist!
Norris 1:16.774-el magasan a középmezőny legjobbja volt a tréning során, ugyanis a mögötte végző Kimi Räikkönen (1::17.216) lemaradása is majd fél másodperc volt hozzá képest.
Az első tíz sorrendjét Carlos Sainz és Kevin Magnussen zárta, aki csak 63 ezreddel volt gyorsabb a fejlesztésekkel felszerelt Haasszal, mint a továbbra is az Ausztrál Nagydíjon használt autóját használó Romain Grosjean.
Nem szerepeltek jól a gyári Renault-k.Miközben péntekem mind a két edzésen legalább egy versenyzője a top tízben végeztek (első edzésen Hülkenberg hetedik, második Ricciardo ötödik lett), addig most csak Hülkenberg révén a tizenharmadik, Ricciardo pedig a tizenhatodik köridőt érte el. Ennél mindenképpen erősebb folytatásban bíznak a sárga-fekete egyletnél.
Nagyon jó edzésen van túl Georgre Russell. A Williams brit tehetsége, ugyanis Lance Strollt is megelőzve a tizennyolcadik lett, emellett pedig az 1:18.072-es körideje, csak 48 ezreddel maradt el a tizenhetedik helyezett, a pénteki második edzésen autóját összetörő Alexander Albontól.De még a tizenötödik Antonio Giovinazzitól is csak 143 ezreddel maradt el.
Képek: Formula-1, Mercedes-AMG F1