64. Német Nagydíj - Mire figyeljünk a futamon?

 

A 64. Német Nagydíj nagyon érdekesnek alakul, ahol a Mercedes győzelemmel jubilálna, a Ferrari kijavítaná tegnapi hibáját, míg a középmezőnyben szinte minden csapat a legjobb akar lenni. Emellett pedig az eső lába is ott lóg a 4574 méter pálya felett...

 

1. Sikerül-e Mercedesnek győzelemmel megünnepelnie a 200. Forma-1-es nagydíját?

 

 

A Német Nagydíj a Mercedesnek igazán különleges, mivel a mostani hétvégén két fontos jubileumot is ünnepelnek. Az egyik, hogy idén van 125 éve, hogy rajthoz álltak az első autóversenyen, emellett a Forma-1-ben ezen a hétvégén ünneplik a 200. nagydíjukat. 

A különleges évforduló és mérföldkő miatt a Mercedes autói is átalakultak a hétvégére, emellett a a dolgozók is különleges öltözéket hordanak: 1954 divatjának megfelelő öltözékben teljesítik a hétvégét. 

A szabadedzéseken még nem tűnt úgy, hogy ezen a hétvégén a Mercedeseknek a Ferrarik ellen lehet esélye, de mivel az olaszokat a technika ördöge sújtotta, így a betegséggel küszködő (emiatt a hétvégéje is veszélybe került) Lewis Hamilton kihasználva a kínálkozó alkalmat idei negyedik pole pozícióját szerezte meg, másodikat itt Hockenheimben. Mivel Bottas harmadik lett, így a Mercedesnél bízhatnak abban, hogy a különleges hazai nagydíjukat sikerül győzelemmel megünnepelniük.

 

2. Képes lesz-e Max Verstappen legyőzni a Mercedeseket?

 

Nem lesz egyszerű dolga a Mercedesnek a győzelem felé vezető út, ugyanis a Red Bull kiválósága, Max Verstappen az időmérőn sikerült kettőjük közé ékelődni, ennek okán pedig a második helyről várhatja a 67 körös futam rajtját. Tette ezt úgy, hogy a Q2-ben úgy tűnt, hogy ő is a Ferrarik sorsára kerül, azaz műszaki hiba miatt nem tudja teljesíteni a kvalifikációt. 

Szerencséjére komoly gond nem alakult ki a Honda-erőforrással, igaz a japánok kérésére az időmérő további részében nem használhatták azt a motorfokozatot, ahol előjött a hiba, és mivel a továbbjutás is kérdésessé vált, a Q2-öt az előzetes tervekkel ellentétben a lágy gumikon kellett teljesítenie.

Noha úgy tűnik, hogy ezzel taktikailag lépéshátrányba kerültek a Mercedesekkel szemben, azt azonban arról nem szabad megfeledkezni, hogy a lágy gumikon való rajtolás révén a startnál, illetve az első körökben a jobban tapadó gumik miatt ő lesz előnyben az Ezüst Nyilakkal szemben. Emellett csapattársa, Pierre Gasly is segítségére siethet, aki szintén a lágyakon teljesítette a kvalifikáció középső szakaszát. 

Verstappenre mindenképpen figyelni kell majd a futamon, mert jelen állás szerint ő lehet a leginkább veszélyes a Mercedes győzelmére. 

 

3. Ki tudja-e javítani a szombati napját a Ferrari?

 

Hiába alakultak jól a Ferrari számára a szabadedzések, hiába tűnt úgy, hogy reális esélyük van a pole pozícióra, két egymástól teljesen különböző műszaki hiba miatt még csak esélyük sem volt arra, hogy az első rajthelyért harcoljanak.

A rövidebbet Sebastian Vettel húzta, akinek autója rögtön a Q1 kezdetén, a kivezető körében elromlott. Így Vettel mért idő nélkül az utolsó helyen zárta az időmérőt hasonló módon, mint történt vele 2017-ben Malajziában. 

Az amúgy is nehéz időszakon átmenő négyszeres világbajnok ezáltal csak a mezőny végéről kezdheti meg hazai futamán, ami végett igazán erős eredményre nem nagyon számíthat, feltéve, ha a 67 körös futamon semmi nem történne.

Attól nem kell tartania a Ferrari szzurkolóknak, hogy Vettel nem lesz képes előretörni, azonban pontszerzésen túl bármiféle rendkívüli körülmény nélkül nem lehet reálisan számolni. Viszont az utolsó helyről való indulása arra mindenképpen "jó", hogy egy érdekes versenyt láthassunk.

 

 

Charles Leclerc sem járt sokkal jobban, igaz az üzemanyag-rendszer szerencséjére nem a Q1-ben, hanem az utolsó szakasz kezdetén hibásodott meg, így a futamot legalább nem a mezőny végéről, hanem a tizedik helyről kezdheti meg. 

Ha a Ferrari és Leclerc tempója is hasonló lesz a szabadedzéseken nyújtottakhoz, akkor a monacói versenyző még a tizedik hely ellenére sem esik ki a dobogóra esélyes versenyzők felsorolásából.Emellett azt se felejtsük el, hogy tavaly Lewis Hamilton a tizennegyedik helyről rajtolva nyert- igaz ehhez kellett az eső is.

A balul elsült szombati nap miatt a Ferrarinak muszáj lesz a futamon valamit helyrehozni. Pilótáik szerencséjére a hockenheimringi pályán van lehetőség az előzésre, így a rossz rajtpozíciók ellenére is van lehetőség arra, hogy jó eredménnyel távozzanak. 

Persze nem lesz egyszerű dolguk, de talán a sors is kegyes lesz most hozzájuk, azaz ezúttal egy esetleges eső most nekik fog kedvezni...

 

4. Ki nyeri a középmezőny nagyon izgalmasnak ígérkező párharcát?

 

Abban az esetben, hogyha az élmezőny lényegi részei idő előtt eldőlnének, akkor sem kell búslakodni, mivel a középmezőnyben ezen a hétvégén elképesztően szoros a küzdelem!

Az időmérő Q2-es szakaszából annyira az volt, hogy hiába volt a két csapattárs, Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo között 33 ezred a különbség, a német a nyolcadik helyen bejutott a Q3-ba, addig Ricciardo a tizenharmadik helyen búcsúzni kényszerült. 

Harminchárom ezred. Nagyon minimális különbség, mégis annyira szoros volt a harc a középmezőnyben, hogy a harminchárom ezredes különbség itt öt pozíciót is jelentett... Már csak emiatt is azt lehet mondani, hogy a futamon a középmezőny párharcát nem lehet majd figyelmenkívül hagyni.

És akkor még nem esett szó arról, hogy az első tízből a középmezőnyből öt csapat is képviselteti magát: Alfa Romeo, Haas, McLaren, Racing Point és a Renault. Azaz nemcsak, hogy szoros a küzdelem, de öt csapat tudja képviselni ugyanazt a szintet. Ezen oknál fogva megjósolhatatlan, hogy a középmezőny párharcát ki fogja megnyerni.

A legjobb esélyekkel Kimi Räikkönen indul, aki a kvalifikáción végig nagyon jól szerepelt, és nem sokon múlott az is, hogy a Red Bull francia versenyzőjét, Pierre Gasly-t is megelőzze, akinek az utolsó gyors körét pályaelhagyás miatt törtölték. Mindösszesen csak 16 ezreddel maradt alul a francia idejétől.

Érdemes szót ejteni Romain Grosjeanról is, aki a középmezőny rajtrácsán a második rajthelyet szerezte meg azzal a Haasszal, amellyel még Ausztráliában is versenyzett. Így sikerült neki a valós rajtrácsony a hatodik rajthelyet megszerezni, miközben a fejlesztésekkel felszerelt autót vezető Kevin Magnussennek nem sikerült a Q3-ba jutás, igaz a két pilóta között a Q2-ben, csak két század volt a differencia. Ez azért mindent elmond a Haas fejleszétseiről...

A Haasszokra nem csak emiatt kell figyelni, hanem amiatt is, hogy most milyen versenytempóra lesznek képesek, ugyanis az amerikai csapat Kanada óta folyamatosan szenved a versenyeken, nem egyszer a Williamszek szintjére is visszaesnek, annyira nem megy nekik a futamon. Ha most is így lesz, akkor hiába Grosjean révén a jó rajthely, mivel egy olyan pályán vagyunk ahol lehet előzni, kész csoda lenne, ha meg tudná őrizni ezt a helyezését.

Sergio Perezre és a Racing Pointra is oda kell majd figyelni a középmezőny ütközeténél. A hétvégére alaposan megkönnyülő Racing Pointtal Azerbajdzsán óta először jutott el az időmérőn a Q3-ig, ahol egy nyolcadik rajthelyet szerzett, amivel minden esélye megvan arra, hogy csapata Kanada, ő pedig Baku óta az első pontjait szerezze meg. 

 

A McLarennél felemásan alakult a kvalifikáció: Carlos Sainz révén sikerült a hetedik helyre kvalifikálniuk magukat, azonban Lando Norris miatt csalódottak lehettek, mivel a brit tehetségük már a Q1-ben elvérzett, így a 67 körös futamot majd csak a tizenhetedik helyről lesz kénytelen megkezdeni. 

Az elmúlt két hétvégén Carlos Sainz már bebizonyította, hogy a mostani McLarennel a mezőny végéről is fel lehet jönni a pontszerző helyre. A csapatnál mindenesetre örülnének neki, ha a Francia Nagydíj óta tartó kettős pontszerző sorozatuk nem most szakadna meg. 

 

5. Megint megkeverheti-e a lapokat az eső a futamon?

 

Azt megjósolni pár órával a futam rajtja előtt, hogy biztosan lesz eső, azt nem nagyon lehet, mert ahány előrejelzés, annyi álláspont ezzel kapcsolatban. Abban azonban a legtöbb előrejelzés egyetért, hogy 50%-nál is nagyobb az esélye annak, hogy a futam során eshet az eső, ami eléggé felkavarhatja a dolgokat.

Tavaly ennél kisebb eséllyel mondtak esőt, mégis volt, és akkor a semmiből jött eső alapos átrendezést okozott. Ez lett a futamot vezető Sebastian Vettel veszte, aki a Sachs-kanyarban kicsúszott és a falnak csapódva kiesett. Valakinek rosszul, valakinek viszont jól jött az akkori eső, méghozzá a tizennegyedik helyről rajtoló Lewis Hamiltonnak, aki mindamellett, hogy az eső megérkezéséig is nagyon jó futamot teljesített, a győzeleméhez azért kellett az égi áldás.

Egy esetleges eső nagy változatosságot hozhat, és mivel eddig sem idén, sem tavaly nem volt olyan futam ahol kellett használni az esős gumikat, ezért jó lenne, ha most egy ilyen versenyünk is lenne. Az előrejelzés alapján erre van a nagyobb sansz...

 

Rajtrács

 

1. Lewis Hamilton (Mercedes)

2. Max Verstappen (Red Bull)

3. Valtteri Bottas (Mercedes)

4. Pierre Gasly (Red Bull)

5. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)

6. Romain Grosjean (Haas)

7. Carlos Sainz (McLaren)

8. Sergio Perez (Racing Point)

9. Nico Hülkenberg (Renault)

10. Charles Leclerc (Ferrari)

11. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)

12. Kevin Magnussen (Haas)

13. Daniel Ricciardo (Renault)

14. Danyiil Kvjat (Toro Rosso)

15. Lance Stroll (Racing Point)

16. Alexander Albon (Toro Rosso)

17. George Russell (Williams)

18. Robert Kubica (Williams)

19. Lando Norris (McLaren) *

20. Sebastian Vettel (Ferrari)

 

* = motoregységek cseréje miatt kapott rajtbüntetést

 

Képek: Mercedes-AMG F1, F1.com, Formula-1

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása