Lewis Hamilton nyerte Sebastian Vettel versenyét – Kanadai Nagydíj beszámoló

Lewis Hamilton karrierje hetedik kanadai győzelmét szerezte, miután a versenyirányítás 5 másodperces időbüntetéssel sújtotta Sebastian Vettelt, aki ugyan pályán elsőként haladt át a célvonalon, helyezésileg csak második lett. 

Verőfényes napsütésben rendezték meg a Forma-1 történetének 50. Kanadai Nagydíját, ami sajnálatos módon a versenybírák jogos vagy éppen nem jogos büntetéséről marad emlékezetes.

De mielőtt előreszaladnánk, nézzünk mi történt addig, amíg nem történt meg az ominózus eset, ami miatt a versenybírák tulajdonképpen zöldasztal mellett kihozták Lewis Hamiltont győztesnek, és megfosztottak minket egy izgalmas befutótól.

A futam előtt egy ideig kérdéses volt, hogy Lewis Hamilton egyáltalán képes lesz-e rajhoz állni, ugyanis csapata szombat este hidraulikus hibát fedezett fel. A pilóta szerencséjére ezt a problémát sikerült a verseny előtt orvosolni, így végül ott tudott lenni a futam rajtrácsán.

A rajt eléggé zökkenőmentesen zajlott le, Sebastian Vettelnek sikerült megőriznie a vezetést Hamilton, Leclerc és Ricciardo előtt. A rajt egyetlen érdekes momentuma Alexander Albonhoz volt köthető, aki az 1-es kanyarban szorítófogóba került Lance Stroll és Antonio Giovinazzi révén. A thai versenyző utóbbi versenyzővel össze is ért, mely során elveszítette első vezető szárnyát, így már rögtön az első körben kénytelen volt a bokszba hajtani.

A rajt legnagyobb vesztese Albon mellett Romain Grosjean volt, aki előtt az eset történt, és hogy a törmelékeket elkerülje, kénytelen volt levágni a sikánt, így visszacsúszva a mezőny végére.

Nem volt jó startja Valtteri Bottasnak, aki Nico Hülkenberggel szemben vesztett 1 pozíciót, visszacsúszva ezzel a hetedik helyre.

A futam a viszonylag nyugis startot követően hamar leülepedett, túl sok esemény nem történt.

Az első körökben még a kemény gumikon rajtoló Max Verstappen és Lando Norris párharcát csodálhattuk a nyolcadik helyért. A két fiatal tehetség küzdelme igazán izgalmas volt, ami végül Verstappen előzésével ért véget, melyet a holland a hetedik körben hajtott véget.

Norris versenye ezután nem sokkal, pontosabban két körrel véget is ért, mivel jobb hátsó kerekének rögzítése eltört.

A futam akkor vett 180 fokos fordulatot, amikor elérkeztünk a kerékcserékhez. Vettel a 27. körben, Hamilton pedig két körrel később a 29. fordulóban váltott közepesekről keményebb gumikra. Ekkor a két versenyző között a különbség majd 5 másodperc volt, azonban a Mercedes alatt a fehér oldalfalú gumik sokkal jobban működtek, mint a Ferrarin, így Hamilton körről körre jött fel Vettelre.

Először a 39. körben sikerült 1 másodpercen belülre keverednie ellenfeléhez képest. Az látszott, hogy Hamilton sokkal gyorsabb a kemény keverékű gumikon, így csak idő kérdése volt, hogy mikor próbálkozik majd meg előzéssel.

Azonban előbb a 40., majd a 41. körben hibázott a Hajtű-kanyarban, kétszer is elfékezte magát, amivel hamar 1,5 másodperc fölé ment a hátránya. Mivel a tempója sokkal jobb volt, így nem kellett sokat várni arra, hogy újfent 1 másodpercen belül legyen Vettelhez képest, aki érezte a nyomást magán, mivel Hamilton annyira közel volt hozzá, hogy elég egy hibát vétenie, és oda az első hely.

És ez a hiba a 48. körben jött el.

Vettel alatt az autó a 3-as kanyarban úszott meg, ami miatt lecsúszott a pályáról, és pont úgy tért vissza a fűről, hogy időközben Hamilton megérkezett melléje, a betonfal mellett. Mivel sok tere nem volt, így egy esetleges baleset elkerülése végett kénytelen volt a fékre lépni.

Ezzel Vettel ugyan az élen maradt, azonban a versenybírák azonnal jelezték, hogy vizsgálják az esetet. Végül úgy döntöttek, hogy 5 másodperces időbüntetéssel sújtják Vettelt, amiért nem biztonságosan tért vissza a pályára, veszélyeztetve ezzel Hamilton versenyét.

Mondani sem kell, mikor Vettelnek elmondták a büntetést, ő azonnal kiakadt, és nemcsak ő.

A döntés a Forma-1 rajongóinak nagy hányadát is felháborította függetlenül attól, hogy ki kinek a szimpatizánsa.

Azonban a büntetés az elégtelenségek ellenére kiosztották, így Vettelnek valahogy 5 másodperc fölé kellett volna tornásznia előnyét ahhoz, hogy megnyerje a futamot. Ez a kemény keverékű gumikon esélytelen volt, és az utolsó körökre Hamilton is elkezdte ismét támadni ellenfelét, hogy a pályán is megelőzze őt.

Hamilton hiába támadta Vettelt az utolsó körökben, egyszer sem tudott igazán közel kerülni hozzá ahhoz, hogy előzzön, így ugyan a kockás zászló Sebastian Vettelt intette le az első helyen a futamot végül a második helyen leintett Lewis Hamilton nyerte meg, aki hetedik kanadai győzelmével beérte Michael Schumachert itt szerzett győzelmek tekintetében.

Vettel végült a második helyen értékelték, 1másodperccel megelőzve csapattársát Charles Leclerc-et, aki a Bahreini Nagydíj után állhatott fel ismét a pódiumra.

Sebastian Vettel a futamot követően annyira dühös volt a versenybírák jogtalan ítélethozatalára, hogy először nem is akart felállni a dobogóra, végül ha nehezen is, de sikerült arra kötelezni, hogy vegyen részt a pódiumceremónián, ahol érthető okokból nem volt elégedett.

A futamon hivatalosan nem is ő, a rajongók körében végül ő lett a Nap Versenyzője szavazás győztese, de ez alighanem nem fogja vigasztalni.

Valtteri Bottasnak nagyon rossz hétvégéje volt itt Kanadában. A gyengén sikerült időmérő után a futamon se nagyon találta meg a tempót, így csak a negyedik helyen intették le. Egyetlen vigaszdíj számára a leggyorsabb körért járó 1 pont volt, ami a 69. körben értékesített 1:13.078-as köridővel, ami egyben körrekord is volt a Circuit Gilles Villeneuve pályán. Ez azonban csak kis vigasz lehet a számára, hiszen azzal, hogy Hamilton idei ötödik győzelmét aratta 29 pontra növelte vele szemben az előnyét a világbajnokságban, amit nagyon nem lesz egyszerű ledolgoznia.

A kilencedik helyről induló Max Verstappennek sikerült maximalizálnia a lehetőségeit, és végül a két Renault-t megelőzve ötödik lett.

Renault-nál is elégedettek lehettek a futamot követően, ugyanis a Daniel Ricciardo – Nico Hülkenberg párosuk a hatodik és a hetedik helyen értek célba, megelőzve a Red Bullos Pierre Gasly-t, aki noha az ötödik helyről rajtolt, végül csak a nyolcadik lett.

Ugyan a hivatalosan a Nap Versenyzője Sebastian Vettel lett, azonban ezt a titulust ugyanúgy kiérdemelte volna a hazai pályán versenyző Lance Stroll is, aki megismételte 2017-es produkcióját, és a tizenhetedik helyről jött fel egészen a kilencedik helyig.

Az utolsó pontszerző helyet Danyiil Kvjat csípte el, aki Lance Strollal együtt előzte meg a 68. körben az addig kilencedik helyen álló Carlos Sainzot. Sainz így pont lemaradt a pontszerzésről, emiatt pedig valamelyest csalódott is lehet. Azt azonban illendő hozzátenni nála, hogy ő a 4. körtől kezdve nyüstölte a kemény keverékű gumikat egy kényszerű bokszkiállást követően. A McLaren spanyoljának azért kellett ideje korán a bokszba hajtania, mivel a fékhűtő nyílását egy törmelék eltömítette. Nem sokon múlott számára a csodatétel, de végül lecsúszott a pontszerzésről.

A futamot végül tizennyolcan fejezték be, Lando Norris mellett még Alexander Albon volt kénytelen feladni, aki a 63. körben állt ki a versenyből.

Egyéni világbajnokság:

1. Lewis Hamilton 162 pont

2. Valtteri Bottas 133 pont

3. Sebastian Vettel 100 pont

4. Max Verstappen 88 pont

5. Charles Leclerc 72 pont

6. Pierre Gasly 36 pont

7. Carlos Sainz 18 pont

8. Daniel Ricciardo 16 pont

9. Kevin Magnussen 14 pont

10. Sergio Perez 13 pont

Konstruktőri világbajnokság:

1. Mercedes 295 pont

2. Ferrari 172 pont

3. Red Bull 124 pont

4. McLaren 30 pont

5. Renault 28 pont

6. Racing Point 19 pont

7. Toro Rosso 17 pont

8. Haas 16 pont

9. Alfa Romeo 13 pont

10. Williams 0 pont

 

Képek: Mercedes-AMG F1, Formula 1

 

 

 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása