Lewis Hamilton karrierje második monacói pole pozícióját szerezte meg, ám mégsem ez volt az időmérő legnagyobb témája, hanem a Ferrari újabb stratégiai baklövése, ami miatt Charles Leclerc már a Q1-ben búcsúzni kényszerült.
Kellemes napos időben került megrendezésre a 66. Monacói Nagydíj időmérő edzése, ahol a legfőbb kérdés az volt, hogy a két Mercedesen kívül lesz-e másoknak is némi esélye a pole pozícióra.
Q1
Az időmérő első felvonása a Ferrari szólt, bár nem úgy, ahogyan azt ők szerették volna. Ugyan Sebastian Vettel révén, 1:11.434-es idővel megnyerték a kvalifikáció első 18 perces szakaszát, azonban ehhez egy vezéráldozás is szükséges volt. Vettel a második Q1-es etapjánál az Uszoda kijáratánál a bal hátsó kerekével eltalálta a szalagkorlátot. Tartva a defekttől és egy esetleges sérüléstől a négyszeres világbajnok bement a bokszba. Igen ám, de a német ekkor sem állt túl rózsásan (tizennegyedik hely), és mikor már alig két perc volt hátra, akkor a kieső, tizenhetedik helyen jelent meg a neve. A Ferrari gyors kerékcseréjének köszönhetően másfél perccel a Q1 vége előtt újra a pályán volt.
Az utolsó gyors körében Vettel nem hibázott, és 1:11.434-el nemcsak kijött a kieső-zónából, de az időlista élére is ugrott. Azonban a Ferrari öröme nem lehetett felhőtlen, ugyanis Vettel pont saját csapattársát, Charles Leclerc-et ejtette ki, aki nagyon dühös és csalódott volt. A monacói el is mondta a riportereknek, hogy ő kérte a csapatát arra, hogy engedjék ki még egy körre, de annyira biztosnak érezték a továbbjutásukat, hogy végül nem küldték ki őt is a pályára.
Leclerc volt a Q1 legnagyobb vesztese, a többi kieső viszont nem okozott meglepetést, ugyanis mellette a két Racing Point (Perez-Stroll sorrendben) és a két Williams (Russell-Kubica) volt kánytelen búcsúzni az időmérőtől.
A Q1-nek még a kvalifikációt követően lehet egy utózöngéje, mivel Nico Hülkenberget egy alkalommal igen csúnyán feltartotta Antonio Giovinazzi. Noha végül mindketten továbbjutottak, a versenyfelügyelők már jelezték, hogy az időmérő után alaposan ki fogják vizsgálni az esetet.
Q2
Az időmérő második szakasza rögtön egy körrekorddal indult. Valtteri Bottas 1:10.701-re javította a monacói pálya körrekordját, ám ennek ellenére mégsem ő volt a leggyorabb az időmérő középső szakaszában.
Max Verstappen a Q2 második felében elment egy újabb gyors körre, ahol képes volt 83 ezreddel megdönteni Bottas idejét, 1:11.618-ra javítva a körrekordot. A holland versenyző ezzel a két Mercedest megelőzve végzett a Q2 élén.
Mögöttük a negyedik helyen Sebastian Vettel jutott tovább, azonban az ő lemaradása már hat tizedmásodperc volt Verstappenhez képest.
Kevin Magnussen egy igen erős 1:11.363-as köridővel az ötödik helyen jutott tovább, megelőzve a Red Bull egykori, vagy még mostani versenyzőit. Csapattársának, Romain Grosjeannak nem jött össze a továbbjutás, csak a tizenharmadik helyen zárta a kvalifikációt. A francia versenyző mentségére legyen szólva, az utolsó mért körében Pierre Gasly feltartotta őt, emiatt eléggé ideges volt.
Kvjat-Albon révén mindkét Toro Rosso bejutott a legjobb tízbe a hatodik-hetedik helyen.
Miközben Verstappen a Q2-öt az első helyen zárta, aközben Gasly most nyolc tizedes lemaradásban csak a nyolcadik lett, de legalább továbbjutott, megelőzve Ricciardót és Carlos Sainzt.
Akiknek nem sikerült a továbbjutás: Nico Hülkenberg (Renault), Lando Norris (McLaren), Romain Grosjean (Haas), Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo).
Q3
Az időmérő utolsó felvonása előtt még lehetett némiképpen bízni abban, hogy a pole pozíció sorsa nemcsak a két Mercedes pilóta között fog eldőlni, és némi esélye a Q2-öt az élen záró Max Verstappennek is lehet.
Azonban hamar kiderült, hogy ez nem így lesz.
Bottas rögtön futott egy elképesztően gyors 1:10.252-es köridőt, amit úgy tűnt, hogy senki sem fog tudni megjavítani. Még csapattársa, Lewis Hamilton is 231 ezreddel volt ennél a körnél lassabb.
Hamiltont ismerve nem lett volna okos döntés a Q3 leintése előtt kijelenteni, hogy nem lesz képes futni egy gyorsabb kört.
A négyszeres világbajnok az utolsó körét rögtön egy lila szektorral kezdte, 74 ezredet adva csapattársának. A középső szektora ugyan egyéni legjobb volt, de virtuális előnye ekkor 4 ezredre csökkent, majd jött a legendás Rascasse kanyar, ahol bele is hibázott a mért körébe. Ekkor már tényleg úgy tűnt, hogy elszállt az esélye, de a kanyar előtt és után sikerült akkora előnyt kiautóznia, hogy végül 86 ezreddel megverte csapattársát, ezzel 1:10.166-ra javítva a monacói pályacsúcsot!
Hamilton Forma-1-es karrierje második monacói pole-ját szerezte meg, összességben pedig a nyolcvanötödiket.
Bottas megpróbált az utolsó körében javítani, azonban a Portier kanyarban hibázott, így zsinórban három rajtelsőséget követően most be kell érnie a második hellyel.
Max Verstappennek ugyan nem volt esélye velük harcba kelni a pole pozícióért, de harmadik helyet így is megcsípte, három tizedet adva Sebastian Vettelnek, aki utolsó gyors körében még a szalagkorlátot is érintette a Tabac kanyarban.
Pierre Gasly-nak nem sikerült legyőznie Ferraris ellenfelét, 94 ezreddel maradt alul Vettellel szemben, s végzett az ötödik helyen.
A középmezőny legjobbja Kevin Magnussen lett, akinek 1:11.109-es ideje, csak 68 ezreddel maradt el Gasly-étől.
Mögötte Daniel Ricciardo végzett a hetedik helyen, megelőzve Danyiil Kvjatot, Carlos Sainzt és Alexander Albont.
___________________________________________________________________________________________
Az FIA 3 helyes rajtbüntetésben részesítette az időmérőt követően Pierre Gasly-t és Antonio Giovinazzit feltartásért. Ennek értelmében Gasly az ötödik rajthely helyett a nyolcadik, Giovinazzi a tizenötödik helyett a tizennyolcadik helyrőől fogja megkezdeni a vasárnapi 78 körös futamot.
Képek: Mercedes-AMG F1, Formula 1